Auteur Topic: Galanthus 2012/2013  (gelezen 87003 keer)

Lida Lourens

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1388
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #30 Gepost op: 24 oktober 2012, 15:28:58 »
Dat vind ik een mooie G.reginae-olgae "Green Tip" Sven.

Bedankt voor je reactie, Lida. Hoe staat het met de sneeuwklokjes in het Hoge Noorden? Al iets te zien?
Ik zag dat hier sinds vandaag het eerste puntje van een andere ssp. reginae-olgae cultivar ("December") boven is.

Ik heb nog niets kunnen ontdekken Sven. Eerlijk gezegd heb ik ook nog geen tijd gehad er naar te kijken. We zijn nog steeds
bezig met het knippen, versnipperen en wieden om daarna de schoongemaakte plek vol te zetten met bloembollen.
Gisteren waren we trouwens bij Cathy in Brugge. Wat heeft zij een collectie stenen, om U tegen te zeggen. Ook had ik
niet verwacht zulke leuke rotsplantjes tegen te komen. Met name een bloeiende, laagblijvende Fuchia lachte me toe en enkele
Oxalissen en dat was echt niet alles....................
Lida, is dit Fuchsia Procumbens?
Kijk uit met deze soort, deze is niet geheel winterhard, ben hem al een aantal keer kwijtgeraakt, is wel heel mooi. Succes.
Ook nog stenen gekocht?
Ja Gerard we hebben inderdaad stenen gekocht. Echter niet veel wegens ruimtegebrek in de kofferbak. We waren namelijk eerst naar Lisserbroek
geweest om bloembollen te halen. 10 dozen van 60 x 40 x 20 cm. en dat nam heel veel ruimte in beslag. Gisteren hebben we gaten geboord en op
twee na hebben we de in voorraad staande plantjes allemaal een plaatsje kunnen geven. Alle tufstenen met plantjes liggen nu onder de veranda alwaar
ze de gehele wintermaanden zullen vertoeven, worden beneveld om straks in voorjaar naar hun definitieve plek te gaan verhuizen.
De stenen uit Eck en Wiel liggen ook al op hun uiteindelijke bestemming, dus je ziet , de rotstuin vordert gestaan.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #31 Gepost op: 24 oktober 2012, 17:42:59 »
 

Jullie zijn echt wel een stel onvermoeibare brokken tuinenergie, Lida ! --7 ((13
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #32 Gepost op: 26 oktober 2012, 15:55:31 »
Dat vind ik een mooie G.reginae-olgae "Green Tip" Sven.

Bedankt voor je reactie, Lida. Hoe staat het met de sneeuwklokjes in het Hoge Noorden? Al iets te zien?
Ik zag dat hier sinds vandaag het eerste puntje van een andere ssp. reginae-olgae cultivar ("December") boven is.

Ik heb nog niets kunnen ontdekken Sven. Eerlijk gezegd heb ik ook nog geen tijd gehad er naar te kijken. We zijn nog steeds
bezig met het knippen, versnipperen en wieden om daarna de schoongemaakte plek vol te zetten met bloembollen.
Gisteren waren we trouwens bij Cathy in Brugge. Wat heeft zij een collectie stenen, om U tegen te zeggen. Ook had ik
niet verwacht zulke leuke rotsplantjes tegen te komen. Met name een bloeiende, laagblijvende Fuchia lachte me toe en enkele
Oxalissen en dat was echt niet alles....................
Lida, is dit Fuchsia Procumbens?
Kijk uit met deze soort, deze is niet geheel winterhard, ben hem al een aantal keer kwijtgeraakt, is wel heel mooi. Succes.
Ook nog stenen gekocht?
Ja Gerard we hebben inderdaad stenen gekocht. Echter niet veel wegens ruimtegebrek in de kofferbak. We waren namelijk eerst naar Lisserbroek
geweest om bloembollen te halen. 10 dozen van 60 x 40 x 20 cm. en dat nam heel veel ruimte in beslag. Gisteren hebben we gaten geboord en op
twee na hebben we de in voorraad staande plantjes allemaal een plaatsje kunnen geven. Alle tufstenen met plantjes liggen nu onder de veranda alwaar
ze de gehele wintermaanden zullen vertoeven, worden beneveld om straks in voorjaar naar hun definitieve plek te gaan verhuizen.
De stenen uit Eck en Wiel liggen ook al op hun uiteindelijke bestemming, dus je ziet , de rotstuin vordert gestaan.
groet Lida
Maar is het Fuchsia Procumbens?

Lida Lourens

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1388
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #33 Gepost op: 26 oktober 2012, 16:19:02 »
Gisteren waren we trouwens bij Cathy in Brugge. Wat heeft zij een collectie stenen, om U tegen te zeggen. Ook had ik
niet verwacht zulke leuke rotsplantjes tegen te komen. Met name een bloeiende, laagblijvende Fuchia lachte me toe en enkele
Oxalissen en dat was echt niet alles....................
Lida, is dit Fuchsia Procumbens?
Maar is het Fuchsia Procumbens?
Nee Gerard, Wim Luc had gelijk het is een Pumila soort. Ik heb er een foto van geplaatst bij topic bloei in sept.okt.2012
groet Lida
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2012, 17:22:10 door Luc Gilgemyn »
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #34 Gepost op: 1 november 2012, 09:42:44 »
Ik zag hier nog maar weinig G. reginae-olgae subsp. reginae-olgae, de revue passeren. Ook in mijn eigen tuin komen ze nu nog maar amper op en het ziet er naar uit dat er weinig of geen bloemen zullen zijn. Is dit bij de andere liefhebbers ook zo?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #35 Gepost op: 1 november 2012, 10:44:05 »
Hier laat hij zich nog niet eens zien, Frankie...  :(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #36 Gepost op: 1 november 2012, 11:02:14 »
Ook hier zijn de sneeuwklokjes laat. Vorig jaar kon ik op 9 november een foto laten zien van een bloeiende reginae-olgae subsp. reginae-olgae "December". Nu piept het eerste puntje nog maar net uit de grond.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #37 Gepost op: 1 november 2012, 13:41:14 »
Ik zag hier nog maar weinig G. reginae-olgae subsp. reginae-olgae, de revue passeren. Ook in mijn eigen tuin komen ze nu nog maar amper op en het ziet er naar uit dat er weinig of geen bloemen zullen zijn. Is dit bij de andere liefhebbers ook zo?

Nog niks te zien hier Frankie , idem dito dus ....Ook peshmenii is nog ondergedoken ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Loes de Groot

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 334
  • Geslacht: Vrouw
    • cattery van het Zaanenbos
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #38 Gepost op: 1 november 2012, 13:47:00 »
Ik heb vorige week een vroege(re) kloon kunnen bemachtigen en daarvan zijn een paar bloemen door de slakken opgegeten.Er is nog een bloem over die uit is maar nog niet open.Dat gaat vandaag ook vast niet gebeuren want het is hier grauw en regenachtig.
Van mijn oudere kloon zijn een paar neuzen boven evenals de neuzen van een elwesii elwesii.

Freddy Vleugels

  • Rotsplantfanaat
  • Junior
  • **
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #39 Gepost op: 1 november 2012, 23:16:40 »
Volgens mij praten jullie veel te weinig tegen jullie sneeuwklokjes. 'Iedereen' weet een aanmoediging te appreciëren en u hiervoor te belonen :)
Hier reeds de eerste G. reginae-olgae ssp. reginae-olgae uitgebloeid. Momenteel in bloei: G. r.-o. Langarda Gorge  en G. r.-o. 'Cambridge'. In knop G. r.-o. 'Hyde Lodge'. :D

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #40 Gepost op: 1 november 2012, 23:23:43 »
Volgens mij praten jullie veel te weinig tegen jullie sneeuwklokjes. 'Iedereen' weet een aanmoediging te appreciëren en u hiervoor te belonen :)
Hier reeds de eerste G. reginae-olgae ssp. reginae-olgae uitgebloeid. Momenteel in bloei: G. r.-o. Langarda Gorge  en G. r.-o. 'Cambridge'. In knop G. r.-o. 'Hyde Lodge'. :D

Ik zal es proberen Freddy . Mag het ook als het donker is en niemand meer in de buurt ?  ;)
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #41 Gepost op: 2 november 2012, 09:45:38 »
Momenteel in bloei: G. r.-o. Langarda Gorge ...

Wil je eens een fotootje posten van deze cultivar, Freddy? Ik ken ze niet.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Freddy Vleugels

  • Rotsplantfanaat
  • Junior
  • **
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #42 Gepost op: 2 november 2012, 19:31:34 »
De Langarda Gorge is een 'kloof' gelegen in de Peloponnesos in het zuiden van Griekenland, meer bepaald tussen Kalamata en Sparta. Het is een gebied met een zeer rijke flora en fauna. Er komt ook het herfstbloeiend sneeuwklokje G. reginae-olgae ssp. reginae-olgae voor, vandaar de toevoeging 'Langarda Gorge'.
Voor natuurfoto's kan ik u verwijzen naar Marijn van den Brink's Photo (waarvoor dank) via deze link
http://photos.v-d-brink.eu/Flora-and-Fauna/Europe/Greece-Southern-Peloponnese/10896942_NFTzvV/760899101_U9DNb#!i=760899101&k=nLMsNrV

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #43 Gepost op: 2 november 2012, 20:48:56 »
Bedankt voor de toelichting, Freddy!
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Danny De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 793
  • Geslacht: Man
  • Grote bewondering voor kleine plantjes
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #44 Gepost op: 21 november 2012, 13:16:58 »
Ik heb hier ook een Galanthus in bloei, wel maar een enkeling maar het is er één.
Het gaat om Galanthus Elwesii " Peter Gatehouse "
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen