Auteur Topic: Een laat voorjaar in Wallis  (gelezen 110489 keer)

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #405 Gepost op: 9 januari 2014, 09:16:06 »
Wij hebben enkele jaren terug een paar keer verbleven in Saas Almagel en jou reportage deed mij
terug dromen van deze prachtige streek. Het grote verschil is dat wij telkens van midden juni tot eind juni
daar verbleven. Wat uiteraard een groot verschil betekende op het vlak van de sneeuwgrens; en uiteraard op de plantengroei.
Groetjes
Freddy


Freddy, bedoel je dat je toen te vroeg was,  en niet zoveel planten hebt gezien ? Wij verkiezen ook meestal om op vakantie te gaan vóór juli , dus dat zou wel eens kunnen tegen vallen als we vroeger mochten gaan !
Dan zou mei inderdaad zeker te vroeg zijn ?

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #406 Gepost op: 9 januari 2014, 17:03:26 »
Dan kan je nog skiën Gerard !!  ;D
Harelbeke-West-Vlaanderen

Freddy Van De Winckel

  • Rotsplantfanaat
  • Junior
  • **
  • Berichten: 50
  • Geslacht: Man
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #407 Gepost op: 9 januari 2014, 21:42:28 »
Lily-Anne en Gerard,
Onze ondervinding is dat zowat half juni het weer de betere richting uitgaat. De sneeuwgrens bij een normale sneeuwval ligt dan zowat rond de 2300 m.
De planten bloeien dan volop rond de 2000m en iets hoger. Saas-Almagel ligt op ongeveer 1850 m, m.a.w. als je een wandeling begint, wordt je al heel snel geconfronteerd
met de bloeiende alpine planten. Alzo hoef je geen liften te gebruiken die je naar een veel hoger gebied brengen. Een ander voordeel is dat de prijzen in de hotels heel wat lager liggen.
Groetjes
Freddy

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #408 Gepost op: 10 januari 2014, 19:59:12 »
Ha, ha, bij een laat voorjaar in Wallis past wel een late reactie zeker ?
Van zo een prachtige streek, kan je niet anders dan een prachtige reportage maken zeker ?
Maar je moet het dan wel kunnen zeker.
Zeker is dat het een van de mooiste is die ik al gezien heb. ((14
De laatste tijd had ik niet zo veel tijd wegens tijdsgebrek maar om dit even te lezen moest ik wel tijd maken.

En zeggen dat de eerste bergreis die ik indertijd ooit gemaakt heb, eveneens in Wallis was ...
een lange tijd geleden ...

  8) :D
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #409 Gepost op: 10 januari 2014, 22:19:55 »
Ha, ha, bij een laat voorjaar in Wallis past wel een late reactie zeker ?
Van zo een prachtige streek, kan je niet anders dan een prachtige reportage maken zeker ?
Maar je moet het dan wel kunnen zeker.
Zeker is dat het een van de mooiste is die ik al gezien heb. ((14
De laatste tijd had ik niet zo veel tijd wegens tijdsgebrek maar om dit even te lezen moest ik wel tijd maken.

En zeggen dat de eerste bergreis die ik indertijd ooit gemaakt heb, eveneens in Wallis was ...
een lange tijd geleden ...

  8) :D

Beter laat dan nooit zeker, Jan. En het is wat je zegt, in die streek kan je niet anders dan mooie foto's maken. Mooie streek, mooi weer, mooie planten, alleen mooie meisjes heb ik er niet gezien. Denk dat ik maar weer eens naar Italië zal moeten gaan, da's wat anders daar,  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #410 Gepost op: 10 januari 2014, 22:21:07 »
Wij hebben enkele jaren terug een paar keer verbleven in Saas Almagel en jou reportage deed mij
terug dromen van deze prachtige streek. Het grote verschil is dat wij telkens van midden juni tot eind juni
daar verbleven. Wat uiteraard een groot verschil betekende op het vlak van de sneeuwgrens; en uiteraard op de plantengroei.
Groetjes
Freddy


Freddy, bedoel je dat je toen te vroeg was,  en niet zoveel planten hebt gezien ? Wij verkiezen ook meestal om op vakantie te gaan vóór juli , dus dat zou wel eens kunnen tegen vallen als we vroeger mochten gaan !
Dan zou mei inderdaad zeker te vroeg zijn ?

Ik denk dat mei sowieso iets te vroeg zal zijn, Gerard, maar het ene jaar is natuurlijk ook het andere niet.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #411 Gepost op: 10 januari 2014, 22:32:24 »
Wij hebben enkele jaren terug een paar keer verbleven in Saas Almagel en jou reportage deed mij
terug dromen van deze prachtige streek. Het grote verschil is dat wij telkens van midden juni tot eind juni
daar verbleven. Wat uiteraard een groot verschil betekende op het vlak van de sneeuwgrens; en uiteraard op de plantengroei.
Groetjes
Freddy


Freddy, bedoel je dat je toen te vroeg was,  en niet zoveel planten hebt gezien ? Wij verkiezen ook meestal om op vakantie te gaan vóór juli , dus dat zou wel eens kunnen tegen vallen als we vroeger mochten gaan !
Dan zou mei inderdaad zeker te vroeg zijn ?

Ik denk dat mei sowieso iets te vroeg zal zijn, Gerard, maar het ene jaar is natuurlijk ook het andere niet.
Dan ga ik, denk ik, toch maar bolgewassen zoeken in. Griekenland of turkije, ook lekker.

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6777
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #412 Gepost op: 11 januari 2014, 17:45:00 »
Weet jij wat een goed en hanteerbaar planten/determinatieboek voor deze contreien is?  ))8
Ben aan het kijken voor een weekje in mei............
Ben Frankie wel niet, maar kijk hier http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=887.0/ eens naar. Voldoet aan de door jouw gestelde eisen.

Heb het boek besteld en inmiddels ook in huis ((14 ((12

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #413 Gepost op: 12 januari 2014, 11:24:52 »
Wij hebben enkele jaren terug een paar keer verbleven in Saas Almagel en jou reportage deed mij
terug dromen van deze prachtige streek. Het grote verschil is dat wij telkens van midden juni tot eind juni
daar verbleven. Wat uiteraard een groot verschil betekende op het vlak van de sneeuwgrens; en uiteraard op de plantengroei.
Groetjes
Freddy


Freddy, bedoel je dat je toen te vroeg was,  en niet zoveel planten hebt gezien ? Wij verkiezen ook meestal om op vakantie te gaan vóór juli , dus dat zou wel eens kunnen tegen vallen als we vroeger mochten gaan !
Dan zou mei inderdaad zeker te vroeg zijn ?

Ik denk dat mei sowieso iets te vroeg zal zijn, Gerard, maar het ene jaar is natuurlijk ook het andere niet.
Dan ga ik, denk ik, toch maar bolgewassen zoeken in. Griekenland of turkije, ook lekker.

Dat is denk ik, een meer dan waardig alternatief, Gerard.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #414 Gepost op: 9 februari 2014, 23:24:51 »
De beslissing is hier gevallen ! De reservatie is in orde ! Het zal Wallis worden dit jaar!
Hoe zou dat nu komen Frankie ?

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #415 Gepost op: 10 februari 2014, 18:59:15 »
De beslissing is hier gevallen ! De reservatie is in orde ! Het zal Wallis worden dit jaar!
Hoe zou dat nu komen Frankie ?

Ik neem alle verantwoordelijkheid op mij, Lily-Anne.
Maar je zal je het niet beklagen, ik ben er wel vrij zeker van dat je een prachtreis voor de boeg hebt. Mag ik vragen waar je gaat logeren?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #416 Gepost op: 10 februari 2014, 21:22:56 »
We gaan niet echt waar jij geweest bent Frankie, maar hopelijk valt er wat te fotograferen . In Cranz-Montana hebben we een hotel geboekt .

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6777
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #417 Gepost op: 10 februari 2014, 21:27:38 »
Dat is leuk LilyAnne
Dat is in de buurt waar mijn ouders een chalet hebben.
Prachtig gebied daar http://www.vacanski.com/

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #418 Gepost op: 10 februari 2014, 21:39:50 »
We gaan niet echt waar jij geweest bent Frankie, maar hopelijk valt er wat te fotograferen . In Cranz-Montana hebben we een hotel geboekt .

Cranz-montana is op amper drie kwartier rijden van Rosswald, Lily-Anne. Bovendien zit je heel dicht bij Sion, en daar ligt die prachtige Col...weet je nog?
Ik wed dat je er tijd te kort zal komen. Uw fototoestel zal er overuren moeten maken.  ((12
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6777
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #419 Gepost op: 11 februari 2014, 21:29:02 »
Natuurlijk zien we de foto's graag hier op het Forum  LilyAnne Na de vakantie.
Maar eerst genieten van de prachtige omgeving.