Auteur Topic: Juiste naam gevraagd.  (gelezen 4263 keer)

Hugo Van Woensel

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 419
Juiste naam gevraagd.
« Gepost op: 13 juni 2013, 18:21:48 »
Ik heb dit jaar voor het eerst zaden besteld bij de NRV en één soort was een Dianthus arpadianus, nu zijn er twee verspeende planten gaan bloemen en het is geen dianthus weet iemand de juiste naam zie fote 2 en 3
Nog een leuk voorval bij dianthus 'La Bourboule' zat een geel-groen plantje tussen de groenen zie foto 1
grts Hugo

Bedankt Luc  ((14
Hopelijk nu met foto's

[/img]
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2013, 21:49:01 door Hugo Van Woensel »

Hugo Van Woensel

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 419
Re:Juiste naam gevraagd.
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2013, 18:23:34 »
help  --6 hoe krijg ik de foto's in mijn bericht ))8
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2013, 18:27:46 door Hugo Van Woensel »

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Juiste naam gevraagd.
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2013, 18:53:49 »
Hier vind je de volledige uitleg Hugo !

http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=494.0

Harelbeke-West-Vlaanderen

Hugo Van Woensel

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 419
Re:Juiste naam gevraagd.
« Reactie #3 Gepost op: 13 juni 2013, 21:47:22 »
luc bedankt, moet je eerst toevoegen(tweede button boven de smiley's) en de foto gaan halen of eerst de foto gaan halen en dan op de tweede button duwen, het is uiteindelijk gelukt maar wel met veel getaffel en door al dat gedoe weet ik eigenlijk niet wat ik juist gedaan heb!

grts Hugo

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Juiste naam gevraagd.
« Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2013, 21:51:49 »
Ik heb dit jaar voor het eerst zaden besteld bij de NRV en één soort was een Dianthus arpadianus, nu zijn er twee verspeende planten gaan bloemen en het is geen dianthus weet iemand de juiste naam zie fote 2 en 3
Nog een leuk voorval bij dianthus 'La Bourboule' zat een geel-groen plantje tussen de groenen zie foto 1
grts Hugo

Een Antirrhinum (siculum misschien??)

Eduard Troch

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 598
  • Geslacht: Man
Re:Juiste naam gevraagd.
« Reactie #5 Gepost op: 13 juni 2013, 22:09:36 »
ik dacht ook aan leeuwenbekjes Hugo, Wim
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Hugo Van Woensel

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 419
Re:Juiste naam gevraagd.
« Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2013, 22:16:38 »
Ik had daar ook al aan gedacht maar op google zie ik geen nectarsporen bij de Antirrhinum soorten die er te zien zijn, Mijn plantjes hebben eigenlijk vrij lange nectarsporen en ze staan mooi rond gegroepeerd in de top van de stengel daarom had ik zo mijn twijfels.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Juiste naam gevraagd.
« Reactie #7 Gepost op: 13 juni 2013, 23:02:16 »
luc bedankt, moet je eerst toevoegen(tweede button boven de smiley's) en de foto gaan halen of eerst de foto gaan halen en dan op de tweede button duwen, het is uiteindelijk gelukt maar wel met veel getaffel en door al dat gedoe weet ik eigenlijk niet wat ik juist gedaan heb!

grts Hugo

Je klikt gewoon onder het tekstvak links op "extra opties" - dan opent zich een venster "bijlage" met daarnaast "bladeren" - je klikt op bladeren en kunt dan op uw eigen computer het gewenste beeld selecteren.  Vervolgens klik je "verzenden" en klaar is Kees ! Zie uitleg hieronder

http://www.vrvforum.be/forum/index.php?action=dlattach;topic=494.0;attach=23947;image
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2013, 23:08:57 door Luc Gilgemyn »
Harelbeke-West-Vlaanderen

Hugo Van Woensel

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 419
Re:Juiste naam gevraagd.
« Reactie #8 Gepost op: 13 juni 2013, 23:44:19 »
Ik had daar ook al aan gedacht maar op google zie ik geen nectarsporen bij de Antirrhinum soorten die er te zien zijn, Mijn plantjes hebben eigenlijk vrij lange nectarsporen en ze staan mooi rond gegroepeerd in de top van de stengel daarom had ik zo mijn twijfels.


Ik heb toch afbeeldingen gevonden waar de bloemen sporen hebben, dus toch gelijk Wim en Edward  ((14 , nu nog de juiste soort zien te googlen! nogmaals dank!

Hugo Van Woensel

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 419
Re:Juiste naam gevraagd.
« Reactie #9 Gepost op: 13 juni 2013, 23:51:26 »
Je klikt gewoon onder het tekstvak links op "extra opties" - dan opent zich een venster "bijlage" met daarnaast "bladeren" - je klikt op bladeren en kunt dan op uw eigen computer het gewenste beeld selecteren.  Vervolgens klik je "verzenden" en klaar is Kees ! Zie uitleg hieronder

http://www.vrvforum.be/forum/index.php?action=dlattach;topic=494.0;attach=23947;image
[/quote]

Ik en computers die dingen moeten mij echt niet Luc  ))8
Toch bedankt met uw geduld ((12

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Juiste naam gevraagd.
« Reactie #10 Gepost op: 14 juni 2013, 08:35:37 »
Hugo,
we gaan ons niet laten kennen, ik zend je nog een mailtje met uitleg. het lukt wel.  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen

André De Jonghe

  • Rotsplantfanaat
  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 10
Re:Juiste naam gevraagd.
« Reactie #11 Gepost op: 14 juni 2013, 12:28:31 »
het verschil tussen Antirrhinum en Linaria is dat de eerste geen spoor heeft, maar een "zwelling" aan de basis. Zulk spoor, waar de nectar zich in bevindt, is hier duidelijk te zien. Het plantje is dus een of andere Linaria.

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Juiste naam gevraagd.
« Reactie #12 Gepost op: 14 juni 2013, 13:23:49 »
het verschil tussen Antirrhinum en Linaria is dat de eerste geen spoor heeft, maar een "zwelling" aan de basis. Zulk spoor, waar de nectar zich in bevindt, is hier duidelijk te zien. Het plantje is dus een of andere Linaria.

Dank je, André....heel nuttig, zo'n info. Zal ik zeker onthouden.

Hugo Van Woensel

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 419
Re:Juiste naam gevraagd.
« Reactie #13 Gepost op: 14 juni 2013, 23:18:39 »
het verschil tussen Antirrhinum en Linaria is dat de eerste geen spoor heeft, maar een "zwelling" aan de basis. Zulk spoor, waar de nectar zich in bevindt, is hier duidelijk te zien. Het plantje is dus een of andere Linaria.

Bedankt andré! ((14

Gyi Peelaerts

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Man
  • lewisia mijn voorkeur
Re:Juiste naam gevraagd.
« Reactie #14 Gepost op: 14 juli 2013, 19:11:33 »
Wie kan me vertellen welke naam en bloem  deze plant heeft of is het onkruid, zodat ik het kan opzoeken op het net.Komt in mijn rotstuin op als haar op een hond.
Dank bij voorbaat  ))8 ))8 ))8 --13 :o :'( )) 

Gyi