Auteur Topic: Weer eens droevig nieuws  (gelezen 545 keer)

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Weer eens droevig nieuws
« Gepost op: 4 maart 2024, 09:14:20 »
Op onze VRV bijeenkomst van vorige zaterdag vernam ik het droevig nieuws van het schielijk overlijden van ons lid Jos Baeten.

Jos was al jaaaarenlang VRV lid en woonde ook vaak onze bijeenkomsten in Gent bij.  Met zijn imposante verschijning en zijn gulle lach was hij een graag geziene gast.

We bieden vanwege de VRV ons oprecht medeleven aan, aan familieleden en vrienden.
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2024, 09:21:19 door Luc Gilgemyn »
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Weer eens droevig nieuws
« Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2024, 09:40:39 »
Op onze VRV bijeenkomst van vorige zaterdag vernam ik het droevig nieuws van het schielijk overlijden van ons lid Jos Baeten.
Jos was al jaaaarenlang VRV lid en woonde ook vaak onze bijeenkomsten in Gent bij.  Met zijn imposante verschijning en zijn gulle lach was hij een graag geziene gast.
We bieden vanwege de VRV ons oprecht medeleven aan, aan familieleden en vrienden.

Inderdaad heel droevig nieuws  ...ik was erg geschokt toen ik het nieuws zaterdag vernam . Ik had enkele weken terug nog lange tijd met Jos gepraat toen we mekaar zagen in Kalmthout op de sneeuwklokjesdag . Over koetjes en kalfjes , de planten , het verenigingsleven .Hij vroeg me nog of ik niet weer eens een lezing kon geven bij hun.  Niks wees erop dat Jos ons zoveel te vroeg zou ontvallen .Ik ken Jos al heel veel jaren en zag hem regelmatig ,vooral toen ik nog erg actief was in de cactushobby . Ik heb in zijn cactusvereniging waar hij één van de grote drijvende krachten was ontelbare keren lezingen gaan geven .Het is op die manier dat hij ook lid werd bij onze VRV en dus ook regelmatig onze bijeenkomsten bij woonde . Jos was altijd goed gezind, altijd rustig en down to earth ... Een stille kracht met een grote liefde voor planten . Ons oprecht medeleven aan familie , vrienden en alle leden van  cactusvereniging Obregonia uit Westerlo bij dit grote verlies.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4107
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: Weer eens droevig nieuws
« Reactie #2 Gepost op: 4 maart 2024, 09:41:41 »
Ik heb Jos nog gezien in Kalmthout op de sneeuwklokjesdag (10 februari).
Dat droevig overlijden komt wel heel onverwacht binnen.
Wij wensen ook veel sterkte aan de familieleden en vrienden.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be