Carl, ik heb een klein watervalletje in mijn tuin, welk uitloopt in een kleine vijver.
Ik heb deze waterval gemaakt van Bitumenleer, dat gebruikt wordt om platte daken dicht te branden.Je hebt vast wel een loodgieter of dakdekker in je kennissenkring en anders loop je gewoon langs een renovatieproject o.i.d. en vraag je aan de loodgieter of ie je aan 2 a 3 vierkante meter kan helpen. Meestal doen ze daar niet moeilijk over.
Dit kun je in alle mogelijke vormen snijden/knippen en vanaf beneden naar boven toe dakpansgewijs over elkaar heen plakken.
Dat plakken doe je door met een gasbrander of eventueel een elektrische verfstripper de onderlaag te laten smelten (pas op, hete teer!)
Op deze manier kun je tijdens de bouw je fantasie de vrije loop laten en ook tijdens de bouw nog veranderingen in je ontwerp toepassen.
Als je klaar bent met plakken kun je de bovenlaag ,liefst met een elektrische verfstripper (deze wordt niet zo heet, waardoor je niet door de laag heenbrandt) voorzichtig zacht maken en daar grind of ander strooimateriaal indrukken, dit oogt heel natuurlijk.
Bij mij staat ie nu reeds 6 jaar en voldoet nog steeds. Algvorming en zelfs zaailingen in het stroomgedeelte geven het een natuurlijk uiterlijk.
Succes!