Auteur Topic: Alpines in Pots  (gelezen 1665 keer)

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Alpines in Pots
« Gepost op: 15 september 2012, 21:08:16 »
Dit boekje trof ik ook in de shop van de Botanische Tuinen Utrecht. Het is geschreven door Kath Dryden en, wederom, uitgegeven door de AGS.

Het eerste deel van boekje gaat over de vraag waarom je alpine planten in potten zou kweken en wat daar bij komt kijken; potten, substraat, huisvesting enz. Het tweede deel gaat over welke planten geschikt zijn om in potten gekweekt te kunnen worden.

Een handig boekje voor de beginner denk ik en aangezien ik met deze tak van de alpineplanten nog weinig tot geen ervaring heb, kon ik ook voor dit boekje de verleiding niet weerstaan. De prijs was daartoe ook geen belemmering, voor € 6,25 veranderde het van eigenaar. Het boekje is Engels talig, A5 formaat, telt 48 pag. ISBN 0-900048-74-3. Er staat geen jaartal van uitgifte in maar gezien het ISBN-nummer is het van ongeveer hetzelfde jaartal als "The Smaller Daphnes".  Het is kennelijk al eerder uitgegeven geweest, want op de omslag staat 'New Edition'.
« Laatst bewerkt op: 15 september 2012, 21:15:30 door Cor van Kapel »

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Alpines in Pots
« Reactie #1 Gepost op: 16 september 2012, 09:57:38 »
Het is zeker al (veel) eerder uitgegeven Cor !  Het is al lang de bijbel voor alle kwekers van alpiene planten in potten in het engelstalig deel van onze aardkluit !  Kath Dryden (die een paar jaar geleden op gezegende leeftijd is overleden) was en is dan ook een icoon in Engeland en ver daarbuiten !
Harelbeke-West-Vlaanderen