Auteur Topic: Gerard's tuin(tje).  (gelezen 5415 keer)

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re:Gerard's tuin(tje).
« Reactie #15 Gepost op: 27 oktober 2012, 10:14:46 »
Mag ik zeggen, dat je die (bruine) coniferen en die hulst zou moeten verwijderen, dan heb je ineens veel meer ruimte. Of hebben die een speciaal doel?

Je bent wel erg veeleisend voor die arme Gerard, Gerrit !  -2( Hij is nog zijn zweet aan het afvegen van de inspanningen van vandaag en je zadelt hem al met een nieuwe klus op !  _010
Gerrit heeft gelijk, die bruine conifeer gaat er zowiezo uit, over de Hulst moet ik nog nadenken, die vind ik eigenlijk wel mooi en ik denk als de conifeer weg is, dat het al beter is.

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re:Gerard's tuin(tje).
« Reactie #16 Gepost op: 9 november 2012, 11:01:53 »
Heb gisteren de overleden conifeer  --13 uit antwoord 11, foto 3, verwijderd, staat veel beter. De doorkijk vanuit het huis en het terras is ook veel mooier. De Ilex spaar ik nog even.Die is best wel mooi.
Ga vanmiddag verder met renoveren, wordt vervolgd.
« Laatst bewerkt op: 9 november 2012, 11:38:38 door Gerard Verweij »

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16828
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Gerard's tuin(tje).
« Reactie #17 Gepost op: 9 november 2012, 11:34:16 »
Ziet er inderdaad beter uit Gerard !  ((14

Best interessant om je activiteiten zo stapsgewijs te kunnen volgen vanuit onze luie stoel... !  ;D
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re:Gerard's tuin(tje).
« Reactie #18 Gepost op: 9 november 2012, 11:39:56 »
Ziet er inderdaad beter uit Gerard !  ((14

Best interessant om je activiteiten zo stapsgewijs te kunnen volgen vanuit onze luie stoel... !  ;D

Dank je ,Luc. Het is lichamelijk werk, maar wel leuk werk. Het knapt toch weer op.

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6780
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re:Gerard's tuin(tje).
« Reactie #19 Gepost op: 9 november 2012, 21:19:44 »
Ja inderdaad prachtig die doorkijk heeft ook iets moois.
Ik zou het zo laten wat doorkijk betreft ((12

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8437
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re:Gerard's tuin(tje).
« Reactie #20 Gepost op: 9 november 2012, 21:46:41 »
Ziet er goed uit Gerard , leuk om te volgen !  ((14
Ieper , West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re:Gerard's tuin(tje).
« Reactie #21 Gepost op: 9 november 2012, 22:55:41 »
Ja zo ben ik wel tevreden Gerard. ha ha. Nu alleen de Taxus nog een beetje fatsoeneren, beetje kleiner maken, en daarna wat fotootjes nemen van de voorkant, of nog beter vanaf het dak, zodat wij vanuit onze luie stoel de werkzaamheden nog beter kunnen begeleiden en waar nodig bijsturen.  -2(

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re:Gerard's tuin(tje).
« Reactie #22 Gepost op: 10 november 2012, 08:43:51 »
Ja zo ben ik wel tevreden Gerard. ha ha. Nu alleen de Taxus nog een beetje fatsoeneren, beetje kleiner maken, en daarna wat fotootjes nemen van de voorkant, of nog beter vanaf het dak, zodat wij vanuit onze luie stoel de werkzaamheden nog beter kunnen begeleiden en waar nodig bijsturen.  -2(
Ja,Gerrit, die Taxus gaat wel lekker.Maar ik ben bang als ik ga snoeien, dat ik dan het model eruit haal, ben nl niet zo'n snoeier.
Nog Tips ? ))8

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6780
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re:Gerard's tuin(tje).
« Reactie #23 Gepost op: 10 november 2012, 21:29:11 »
Gerard als je bij google taxus snoeien in typt krijg je veel films en uitleg hier over.
misschien helpt je het erbij.

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:Gerard's tuin(tje).
« Reactie #24 Gepost op: 10 november 2012, 21:57:16 »
Ja zo ben ik wel tevreden Gerard. ha ha. Nu alleen de Taxus nog een beetje fatsoeneren, beetje kleiner maken, en daarna wat fotootjes nemen van de voorkant, of nog beter vanaf het dak, zodat wij vanuit onze luie stoel de werkzaamheden nog beter kunnen begeleiden en waar nodig bijsturen.  -2(
Ja,Gerrit, die Taxus gaat wel lekker.Maar ik ben bang als ik ga snoeien, dat ik dan het model eruit haal, ben nl niet zo'n snoeier.
Nog Tips ? ))8
Taxus kun je gerust sterk terugknippen hoor Gerard, ik heb in een Engelse tuin wel eens gezien dat ze een taxusheg (een jaar daarvoor) aan één zijde ))4 tot op het kale hout hadden teruggesnoeid en die vertoonde weer kleine groene spruiten ((12.

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re:Gerard's tuin(tje).
« Reactie #25 Gepost op: 11 november 2012, 10:02:03 »
Bert en Cor, bedankt.  ((12

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re:Gerard's tuin(tje).
« Reactie #26 Gepost op: 1 september 2013, 09:47:29 »
Heb in de voortuin twee stukken stapelmuur.
De ene staat de hele dag in de zon en daar groeit (en bloeit) van alles.
De ander staat voor de helft onder een afdak en gedeeltelijk achter een conifeer, waardoor de begroeiing hier maar niet goed van de grond wil komen.
Dit heeft te maken met licht en vocht, waarschijnlijk.

Is er iemand, die ideeen heeft om van deze muur toch een mooi geheel te maken?

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3084
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gerard's tuin(tje).
« Reactie #27 Gepost op: 1 september 2013, 10:41:07 »
Die conifeer kan je heel sterk terugsnoeien , dat zal al veel licht toelaten .Ik heb zo ook een conifeer en snoei die ieder jaar zonder probleem . Gewoon een tak vastnemen en eens goed bekijken wat er overblijft als die weg zou zijn. Zo kan je vaak heel diep terugsnoeien .Vaak zie je dan zelfs niet dat er een tak ontbreekt . Ik zou wel proberen vermijden om tot op het kale hout te snoeien. Dan beter het jaar nadien nog wat dieper snoeien.

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re:Gerard's tuin(tje).
« Reactie #28 Gepost op: 1 september 2013, 10:44:09 »
Die conifeer kan je heel sterk terugsnoeien , dat zal al veel licht toelaten .Ik heb zo ook een conifeer en snoei die ieder jaar zonder probleem . Gewoon een tak vastnemen en eens goed bekijken wat er overblijft als die weg zou zijn. Zo kan je vaak heel diep terugsnoeien .Vaak zie je dan zelfs niet dat er een tak ontbreekt . Ik zou wel proberen vermijden om tot op het kale hout te snoeien. Dan beter het jaar nadien nog wat dieper snoeien.
Daar had ik inderdaad al aan gedacht, bedankt voor deze tip.