Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Luc, ik weet niet zeker of het pyrenaica is, er is ook nobilis met een mooi gemarmerd blad. Botanische beschrijving van de bloem van pyrenaica: helmbindsel is wit tot geel, helmknop is zwavelgeel. Nootvormige zaden, oranje bruin tot rood.Het is wel een mooie Hepatica. Hier, omwille van weinig zon, niet veel te zien aan de Hepatica's, bloemen blijven meer dicht.
Citaat van: Herman Mylemans op 20 maart 2020, 17:46:13Luc, ik weet niet zeker of het pyrenaica is, er is ook nobilis met een mooi gemarmerd blad. Botanische beschrijving van de bloem van pyrenaica: helmbindsel is wit tot geel, helmknop is zwavelgeel. Nootvormige zaden, oranje bruin tot rood.Het is wel een mooie Hepatica. Hier, omwille van weinig zon, niet veel te zien aan de Hepatica's, bloemen blijven meer dicht.Dewelke bedoel je juist Herman ? Mijn plant ?
Kris, het gaat om de roze pyrenaica van Luc. Ik heb nu in het antwoord een stuk weggelaten. Die van jou is pyrenaica x japonica waarschijnlijk ook van Eddy.
Vandaag een ontdekking gedaan tussen de Hepatica zaailingen van 2015: Hepatica 15005 02, er is een mooi gemarmerd blad en de bloem wordt gevuld met enkele verdoken meeldraden.
Nog een keertje de diep roze Hepatica waarvan ik dacht dat het een pyrenaica was.
Citaat van: Herman Mylemans op 21 maart 2020, 14:55:29Vandaag een ontdekking gedaan tussen de Hepatica zaailingen van 2015: Hepatica 15005 02, er is een mooi gemarmerd blad en de bloem wordt gevuld met enkele verdoken meeldraden.Leuke vondst is dat Herman ! Je houdt ongetwijfeld het 'borsteltje' al bij de hand ! Nog een keertje de diep roze Hepatica waarvan ik dacht dat het een pyrenaica was.
Citaat van: Herman Mylemans op 21 maart 2020, 14:55:29Vandaag een ontdekking gedaan tussen de Hepatica zaailingen van 2015: Hepatica 15005 02, er is een mooi gemarmerd blad en de bloem wordt gevuld met enkele verdoken meeldraden.Leuke vondst is dat Herman ! Je houdt ongetwijfeld het 'borsteltje' al bij de hand !
Kon het weer niet laten om hem nog eens voor de camera te halen ....toch prachtig ....niet ?
Citaat van: Herman Mylemans op 16 maart 2020, 16:09:23Hepatica nobilis var. pyrenaica x japonicaHier nog niet op zijn top maar toch kortbij ...
Hepatica nobilis var. pyrenaica x japonica
Citaat van: Herman Mylemans op 16 maart 2020, 16:09:23Hepatica nobilis var. pyrenaica x japonicaWauw, mooie zeg, Herman. Zijn dit allemaal zaailingen?
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 20 maart 2020, 12:09:58Citaat van: Herman Mylemans op 16 maart 2020, 16:09:23Hepatica nobilis var. pyrenaica x japonicaHier nog niet op zijn top maar toch kortbij ...Ik ken weinig of niets van Hepatica. Maar dit is mooi! Is dit makkelijk in de tuin en wie biedt dit aan?