Auteur Topic: Handboek voor de Rotstuin  (gelezen 2804 keer)

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Handboek voor de Rotstuin
« Gepost op: 5 oktober 2012, 19:36:16 »
Dit boek ontbrak nog aan de lijst. Het betreft een uitgave het Jubileumboek (25 jr bestaan, 2010)van de Nederlandse Rotsplanten Verening. Nou ja, eigenlijk is het ook een beetje van de Vlaamse Rotsplanten Vereniging, want op de auteurslijst prijkt menig naam van VRV-leden. Dit boek is eigenlijk hét boek voor de beginnende rotsplanten/-tuinen liefhebber, het behandelt zowat alle aspecten van de rotstuin, kijk u maar eens op de inhoudsopgave, foto 2 en 3. Een echte aanrader dus.

Het boek is momenteel in de aanbieding bij de NRV, zie voor nadere uitleg over deze actie op http://www.rotsplantenvereniging.net/nieuws.html ((14.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Handboek voor de Rotstuin
« Reactie #1 Gepost op: 5 oktober 2012, 19:57:59 »
Cor, hoe kon je dit superboek zo lang over het hoofd zien ???-3)( --2 ))6 -7( -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kees Jan van Zwienen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 316
  • Botanische foto's op http://keesjan.smugmug.com
Re:Handboek voor de Rotstuin
« Reactie #2 Gepost op: 5 oktober 2012, 20:07:38 »
Nu het zo langzamerhand weer richting feestdagen gaat: dit is uiteraard ook een mooi boek om weg te geven aan bevriende tuinliefhebbers, al dan niet met 1 jaar lidmaatschap NRV :D :D :).
Kees Jan van Zwienen, Hagestein, Nederland

http://keesjan.smugmug.com (fotosite, mijn online backup van foto's, vrijwel alle foto's geïndexeerd dus makkelijk zoeken op familie of plantennaam)
twitter: https://twitter.com/KJVZ10
facebook: http://www.facebook.com/kees.jan.927

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:Handboek voor de Rotstuin
« Reactie #3 Gepost op: 5 oktober 2012, 20:31:37 »
Cor, hoe kon je dit superboek zo lang over het hoofd zien ???-3)( --2 ))6 -7( -2(
Ja Luc ))2 :-[, in NL zeggen we dan; "De boer, hij zocht zijn paard en zat er boven op" :-X.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Handboek voor de Rotstuin
« Reactie #4 Gepost op: 5 oktober 2012, 22:34:30 »
 ((12 ((12 ((12 :)
Harelbeke-West-Vlaanderen

William Arijs

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Re:Handboek voor de Rotstuin
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2013, 10:39:12 »
Hallo,

Weet iemand hoe het jubileumboek 'Handboek voor de rotstuin' kan worden besteld?

Ik heb al meermaals gemaild naar het opgegeven email adres op het betreffende contactformulier (nrv-lorrin@home.nl) echter zonder resultaat.

Of zijn er nog andere Nederlandstalige boeken die nuttig kunnen zijn als hulp voor het inrichten van een rotstuin.

Bedankt,
William

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:Handboek voor de Rotstuin
« Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2013, 15:46:58 »
Hallo,

Weet iemand hoe het jubileumboek 'Handboek voor de rotstuin' kan worden besteld?

Ik heb al meermaals gemaild naar het opgegeven email adres op het betreffende contactformulier (nrv-lorrin@home.nl) echter zonder resultaat.

Of zijn er nog andere Nederlandstalige boeken die nuttig kunnen zijn als hulp voor het inrichten van een rotstuin.

Bedankt,
William
Dag William,

Allereerst hartelijk welkom op het forum, ik hoop dat je hier veel leesplezier zult beleven.
Dat is niet zo netjes dat er niet gereageerd wordt op je email. Ik denk dat onze secretaris even uitwaaien is, ik zal er eens achteraan gaan. Je krijgt bericht.

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re:Handboek voor de Rotstuin
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2013, 21:06:11 »
Hallo,

Weet iemand hoe het jubileumboek 'Handboek voor de rotstuin' kan worden besteld?

Ik heb al meermaals gemaild naar het opgegeven email adres op het betreffende contactformulier (nrv-lorrin@home.nl) echter zonder resultaat.

Of zijn er nog andere Nederlandstalige boeken die nuttig kunnen zijn als hulp voor het inrichten van een rotstuin.

Bedankt,
William
William, welkom.
Ik heb een al wat ouder boek van Wiert Nieuman/Wim Oudshoorn, ganaamd "Het Rotstuinplantenboek", welk ik nog wel eens inkijk.
Het wordt nog wel eens aangeboden bij tweedehands boekenwinkels (De Slegte bijv.) of op marktplaats. Een goed boekje.
ISBN90 210 0428 3.
Verder kom je al gauw op de buitenlandse boeken, vooral Engelstalig en Duitstalig.
Het is niet veel, maar misschien heb je er wat aan.
Verder moet je vooral dit Forum blijven bezoeken, want een betere manier om te leren is er niet!!!
Succes.  ;)

William Arijs

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Re:Handboek voor de Rotstuin
« Reactie #8 Gepost op: 21 mei 2013, 21:41:43 »
Hallo,

Bedankt allemaal voor de reakties. Het jubileumboek 'Handboek voor de rotstuin' is inmiddels besteld. Ik ben dus in blijde verwachting :-).

Groeten