Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Salix reticulata
Cirsium spinosissimum
Prachtige reportage, Herman. De mogelijkheden om alpiene planten te kweken, lijken daar wel eindeloos. Heel knap aangelegde tuinen ook. Die mannen weten echt wel van aanpakken. In welke periode was je er juist?
Citaat van: Luc Gilgemyn op 7 augustus 2022, 10:52:22Citaat van: Herman Mylemans op 3 augustus 2022, 09:38:49Nu wordt het stilaan tijd om met de bus terug naar het hotel te gaan.Aan de bushalte was nu ook een grote rotstuin als blikvanger.Misschien kom ik hier ooit nog wel eens terug!Jammer dat je zo weinig tijd had Herman, maar op die paar uur heb je toch voor een uitstekend verslag gezorgd ! Dank daarvoor.Dat Noorwegen een mooi land is staat buiten kijf, ik was er ooit 3 keer op rondreis maar zo noordelijk als Tromso kwam ik niet. Wij bleven hangen in de spectaculairste fjorden en het hooggebergte die iets zuidelijker liggen, maar daar kwam jij wellicht voorbij. Niettemin moet ik het toch eens overwegen zeker?? Het is natuurlijk hééél ver rijden.Luc, wij vlogen van Brussel naar Bodø (met een tussenlanding in Oslo) daar stond de bus van Carolus op ons te wachten. Vandaar met een overzet naar de Lofoteneilanden, dan met de bus verder via Tromsø tot aan de Noordkaap. De 10de dag naar Rovaniemi (Finland) voor de lijnvlucht naar Brussel, via Helsinki. Je kan van Brussel ook naar Tromso-Langnes Airport vliegen. Rond en in Tromsø is wel veel te zien.
Citaat van: Herman Mylemans op 3 augustus 2022, 09:38:49Nu wordt het stilaan tijd om met de bus terug naar het hotel te gaan.Aan de bushalte was nu ook een grote rotstuin als blikvanger.Misschien kom ik hier ooit nog wel eens terug!Jammer dat je zo weinig tijd had Herman, maar op die paar uur heb je toch voor een uitstekend verslag gezorgd ! Dank daarvoor.Dat Noorwegen een mooi land is staat buiten kijf, ik was er ooit 3 keer op rondreis maar zo noordelijk als Tromso kwam ik niet. Wij bleven hangen in de spectaculairste fjorden en het hooggebergte die iets zuidelijker liggen, maar daar kwam jij wellicht voorbij. Niettemin moet ik het toch eens overwegen zeker?? Het is natuurlijk hééél ver rijden.
Nu wordt het stilaan tijd om met de bus terug naar het hotel te gaan.Aan de bushalte was nu ook een grote rotstuin als blikvanger.Misschien kom ik hier ooit nog wel eens terug!
Wow ! Da's nogal een onderneming geweest Herman ! Ongetwijfeld een onvergetelijke reis !
Bedankt Herman voor je prachtig verslag ! Deze tuin staat ook nog op mijn verlanglijstje van te bezoeken plaatsen !
Kris, als je rechtstreeks naar Tromsø vliegt en je wil de herfstgentianen zien moet je er toch 14 dagen later naar toegaan. De knoppen waren wel al zichtbaar.
Nieuw filmpje over de tuin: https://www.youtube.com/watch?v=CswcY1GCGIw