Auteur Topic: Voorjaarsverkoopdag van de NRV  (gelezen 12142 keer)

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re:Voorjaarsverkoopdag van de NRV
« Reactie #15 Gepost op: 1 mei 2012, 16:54:18 »
Ik heb vorig jaar de prachtige rotstuin van Utrecht bezocht

En Danny, als je dan je slag hebt geslagen en je een kopje koffie hebt genuttigd op het terras, ga je de rotstuin in.
Jij als epifiel zal daar genieten van de schitterende Epimediums. De mensen van de Botanische tuin hebben de laatste jaren een uitgebreide collectie Epimediums opgebouwd. Ik was er het afgelopen weekend en het was de moeite waard. Zelfs epifoben zullen moeten erkennen (hoop ik) dat het wel een aardig plantje is.
Ze staan op de schaduwterrassen, waar een enorm hoogteverschil is. Grote groepen Epimediums boven elkaar zodat de planten er op hun voordeligst uitzien.

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8425
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re:Voorjaarsverkoopdag van de NRV
« Reactie #16 Gepost op: 1 mei 2012, 20:41:03 »
Ik heb vorig jaar de prachtige rotstuin van Utrecht bezocht

En Danny, als je dan je slag hebt geslagen en je een kopje koffie hebt genuttigd op het terras, ga je de rotstuin in.
Jij als epifiel zal daar genieten van de schitterende Epimediums. De mensen van de Botanische tuin hebben de laatste jaren een uitgebreide collectie Epimediums opgebouwd. Ik was er het afgelopen weekend en het was de moeite waard. Zelfs epifoben zullen moeten erkennen (hoop ik) dat het wel een aardig plantje is.
Ze staan op de schaduwterrassen, waar een enorm hoogteverschil is. Grote groepen Epimediums boven elkaar zodat de planten er op hun voordeligst uitzien.

Jazeker Gerrit , het zal genieten zijn !!! Het wordt een topdag en een van de hoogtepunten van het jaar. Moest het geen
270 km ver zijn , zou ik wel elke maand eens afkomen !  ((2 ((2 ((6 ((6
Ieper , West-Vlaanderen

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6777
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re:Voorjaarsverkoopdag van de NRV
« Reactie #17 Gepost op: 1 mei 2012, 21:35:55 »
Danny voor info kun je tuurlijk altijd kijken op http://www.rotsplantenvereniging.net/index.html
Dit is (onze) NL site waar info op staat. Veel plezier met deze site

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8425
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re:Voorjaarsverkoopdag van de NRV
« Reactie #18 Gepost op: 2 mei 2012, 23:05:16 »
Danny voor info kun je tuurlijk altijd kijken op http://www.rotsplantenvereniging.net/index.html
Dit is (onze) NL site waar info op staat. Veel plezier met deze site

Dank u Bert voor je reactie,ik ken deze site wel natuurlijk maar wegens het drukke voorjaar niet aan gedacht .
Ieper , West-Vlaanderen

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6777
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re:Voorjaarsverkoopdag van de NRV
« Reactie #19 Gepost op: 3 mei 2012, 21:21:52 »
graag gedaan tot zaterdag iedereen.
We hopen op beter weer dan nu --10 --10 --10  --13

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Voorjaarsverkoopdag van de NRV
« Reactie #20 Gepost op: 3 mei 2012, 22:44:51 »
Als ik vanuit Antwerpen Nederland binnenrijd, welke weg neem ik dan het best om vlekkeloos in Utrecht te geraken?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Gerrit Roest

  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1377
  • Geslacht: Man
Re:Voorjaarsverkoopdag van de NRV
« Reactie #21 Gepost op: 4 mei 2012, 00:23:55 »
Als ik vanuit Antwerpen Nederland binnenrijd, welke weg neem ik dan het best om vlekkeloos in Utrecht te geraken?

De afsluiting op de A16 in Nederland bij Breda geld alleen voor de richting Breda-Antwerpen, dus op de terugweg.
aangezien jullie dan niet zoveel haast meer hebben kan je deze route gewoon volgen.
Of vanuit Utrecht de A27, dan bij knooppunt hooipolder de A59 richting Oosterhout, bij knooppunt zonzeel de A16 richting Breda, bij knooppunt princeville de A58 richting Richting Roosendaal en Bergen op Zoom, bij knooppunt Markiezaat richting Antwerpen...............................
Of vanuit Utrecht de A27, bij knooppunt Everdingen de A2 richting s'Hertogenbosch-Eindhoven, (in Eindhoven de A2 volgen richting Venlo-Maastricht en niet de N2 dit is de randweg), bij knooppunt De Hogt in Eindhoven de A67 richting Eersel-Antwerpen.
Succes.
Gerrit Roest
Reusel, Noord-Brabant, Nederland

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Voorjaarsverkoopdag van de NRV
« Reactie #22 Gepost op: 4 mei 2012, 08:26:00 »
Als ik vanuit Antwerpen Nederland binnenrijd, welke weg neem ik dan het best om vlekkeloos in Utrecht te geraken?

De afsluiting op de A16 in Nederland bij Breda geld alleen voor de richting Breda-Antwerpen, dus op de terugweg.
aangezien jullie dan niet zoveel haast meer hebben kan je deze route gewoon volgen.
Of vanuit Utrecht de A27, dan bij knooppunt hooipolder de A59 richting Oosterhout, bij knooppunt zonzeel de A16 richting Breda, bij knooppunt princeville de A58 richting Richting Roosendaal en Bergen op Zoom, bij knooppunt Markiezaat richting Antwerpen...............................
Of vanuit Utrecht de A27, bij knooppunt Everdingen de A2 richting s'Hertogenbosch-Eindhoven, (in Eindhoven de A2 volgen richting Venlo-Maastricht en niet de N2 dit is de randweg), bij knooppunt De Hogt in Eindhoven de A67 richting Eersel-Antwerpen.
Succes.

Bedankt voor de tips Gerrit !  Ik had nooit gedacht dat Nederland zo in de "knoop" lag !  ;) ;D
Harelbeke-West-Vlaanderen

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re:Voorjaarsverkoopdag van de NRV
« Reactie #23 Gepost op: 4 mei 2012, 17:31:28 »
Hadden we niet beter een bus ingelegd, waarschijnlijk zal gans de troep van forum daar als een mierennest met zwarte, bruine, zelfs ietwat witte en gele mieren toestromen ....  --3
Je mag daar niet gratis binnen zeker als je WEL lid bent van de VRV en NIET van de NRV ?
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re:Voorjaarsverkoopdag van de NRV
« Reactie #24 Gepost op: 4 mei 2012, 18:58:39 »
Ik zie, dat je NIET lid bent van de NRV. Nou, dat is dan je verdiende straf. U moet wachten tot 10 uur en dan zijn alle hebbedingetjes UITVERKOCHT!! --6 --6 ))8 ))8

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Voorjaarsverkoopdag van de NRV
« Reactie #25 Gepost op: 4 mei 2012, 21:30:14 »
Als ik vanuit Antwerpen Nederland binnenrijd, welke weg neem ik dan het best om vlekkeloos in Utrecht te geraken?

De afsluiting op de A16 in Nederland bij Breda geld alleen voor de richting Breda-Antwerpen, dus op de terugweg.
aangezien jullie dan niet zoveel haast meer hebben kan je deze route gewoon volgen.
Of vanuit Utrecht de A27, dan bij knooppunt hooipolder de A59 richting Oosterhout, bij knooppunt zonzeel de A16 richting Breda, bij knooppunt princeville de A58 richting Richting Roosendaal en Bergen op Zoom, bij knooppunt Markiezaat richting Antwerpen...............................
Of vanuit Utrecht de A27, bij knooppunt Everdingen de A2 richting s'Hertogenbosch-Eindhoven, (in Eindhoven de A2 volgen richting Venlo-Maastricht en niet de N2 dit is de randweg), bij knooppunt De Hogt in Eindhoven de A67 richting Eersel-Antwerpen.
Succes.

Merci Gerrit, het belangrijkste is dat we er op tijd zijn.  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re:Voorjaarsverkoopdag van de NRV
« Reactie #26 Gepost op: 4 mei 2012, 21:54:00 »
Wat betreft die hebbedingetjes heb ik mijn voorzorgen al ruimschoots op voorhand genomen, Gerrit. -7(
Ik moet me helemaal niet haasten als een gek, zoals ik vroeger deed. Vroeger reed ik veeeeel harder dan 120.
Ik ben trouwens niet alleen een liefhebber van enkel maar hebbedingetjes ... zoals je weet kunnen 'gewone' planten mij ook bekoren.
Zelfs tegen 15 uur vind ik nog wel iets ...
De 'entrée' zal ik wel betalen, die mensen moeten daar ook leven. :D
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6777
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re:Voorjaarsverkoopdag van de NRV
« Reactie #27 Gepost op: 4 mei 2012, 22:09:13 »
Iedereen een goede en veilige heen reis gewenst.
Tot morgen hopen op veel _01 _01

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Voorjaarsverkoopdag van de NRV
« Reactie #28 Gepost op: 5 mei 2012, 18:14:01 »
Een dagje shoppen in den Uithof wordt dan traditioneel afgerond met een rondje in de tuin.
Dit keer vielen vooral de grote bestanden Pleione bulbocodioides op in de schaduwtuin die als watervallen over de turfmuurtjes hangen.  :o
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Voorjaarsverkoopdag van de NRV
« Reactie #29 Gepost op: 5 mei 2012, 18:16:20 »
Niet zo gek veel Arisaema's in de schaduwtuin. Allicht zijn er ook heel wat gesneuvelden. A. utile behoort wel tot de overlevenden.
Lichtervelde, West-Vlaanderen