Auteur Topic: Najaarsbijeenkomst VRV op 17 november 2012 in de Plantentuin in GENT  (gelezen 21507 keer)

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16828
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
17 november : een dag om vrij te houden in uw agenda !!!!  ))(10

De eerstvolgende lezingen dag van de VRV gaat immers door op zaterdag 17 november om 10 u in  de Plantentuin Universiteit Gent, Karel Lodewijk Ledeganckstraat 35, 9000 Gent.

De VRV is er weer in geslaagd om een internationaal gerenommeerd spreker en plantenkenner van over de plas te strikken !
Na Arthur Nicholls en Ian Young, is het nu de beurt aan Cliff Booker.

Cliff is al de wereld rond gereisd en heeft lezingen verzorgd in de Verenigde Staten en overal in het Verenigd Koninkrijk.  Naast een bijzonder geestig en onderlegd spreker is hij daarenboven een uitmuntend fotograaf : dat wordt smullen geblazen voor de bezoekers !  

Houd deze pagina in het oog - er komt binnenkort méér nieuws !

We hopen alvast iedereen te mogen verwelkomen !
_07


« Laatst bewerkt op: 9 juli 2012, 09:50:29 door Luc Gilgemyn »
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16534
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 17 november 2012 in de Plantentuin in GENT
« Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2012, 20:55:33 »
Dat is alvast weer iets om naar uit te kijken, Luc. Zijn foto's alleen al spreken boekdelen. 17 november staat al een tijdje rood aangestipt in de agenda!
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 17 november 2012 in de Plantentuin in GENT
« Reactie #2 Gepost op: 16 september 2012, 11:47:55 »
Als alles volgens planning verloopt zal ik met Mariet en Theo Stronks zeker van de partij zijn.
Zeker een hele afstand voor ons naar Gent maar erg interessant om Cliff Booker in levende lijve te mogen begroeten.

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16534
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 17 november 2012 in de Plantentuin in GENT
« Reactie #3 Gepost op: 16 september 2012, 21:08:36 »
That's the spirit, Ger. Jullie zijn welgekomen. Bij deze zijn jullie zitjes al vastgelegd.  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16828
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 17 november 2012 in de Plantentuin in GENT
« Reactie #4 Gepost op: 19 september 2012, 11:43:48 »
Tijd voor wat extra info over deze nieuwe hoogdag in de VRV geschiedenis !   ((12

De praktische regelingen zijn inmiddels algemeen bekend – maar wat krijgen wij te horen en te zien hoor ik u denken ??
Cliff brengt ons volgende 3 voordrachten :

The Definitive Dolomites’ – Hoeft het gezegd dat Cliff hierin zijn kennis over dit schitterend gebergte en de plantengroei daar met ons zal delen !   Bereid u voor op een vuurwerk van schitterende beelden, want onze spreker is een uitmuntend fotograaf met oog voor detail en schoonheid van de natuur.  Duur van deze voordracht, ongeveer 70 minuten.

In ‘Cream of Alpines’, besteedt hij aandacht aan de crème de la crème  - de toppers – uit de alpiene flora.  We krijgen schoonheden te zien uit de Alpen, de Picos de Europa, de Rocky Mountains en nog veel meer.  Ook hier weer zal de fotografie u met verstomming slaan !  Duur, ongeveer 65 minuten.

‘Alpine Show Scene’ toont ons de unieke Britse rotsplanten shows zowel voor als achter de schermen.  Voor sommigen misschien nieuw, voor anderen, bijzonder interessante bijkomende informatie na het VRV-bezoek aan de AGS show van Harlow eerder dit jaar.   Tijdens deze lezing zal hij ons ook John Dower introduceren, samen met zijn vrouw Clare een vooraanstaand expert in het aanleggen van “miniature gardens” ; schalen waarin een miniatuur berglandschap met de gepaste begroeiing wordt nagebootst. John en zijn vrouw zijn net als Cliff fervente Show deelnemers en hebben met hun prachtige mini-tuinen talloze prijzen gewonnen op de AGS shows.  Duur, ongeveer 50 minuten.
Zelfs bij dit zeer gevulde programma zullen wij uiteraard de nodige tijd uittrekken voor onze inmiddels in Vlaanderen wereldberoemde VRV-tombola waar velen onder u (terecht) op verlekkerd zijn!  Die staat na de middagpauze geprogrammeerd.

We durven te hopen dat onze zaal afgeladen vol zal zitten voor deze unieke gelegenheid !

Beelden zeggen veel meer dan woorden, daarom nog enkele foto's van onze spreker :

1) Dianthus in de Dolomieten
2) Lelies in de Dolomieten
3) Onze spreker, Cliff Booker
4) Zijn onafscheidelijke vriend, John Dower met één van zijn mini-gardens


Ik zou zeggen : Allen daarheen !  ((14




« Laatst bewerkt op: 19 september 2012, 17:49:26 door Luc Gilgemyn »
Harelbeke-West-Vlaanderen

Cliff Booker

  • Junior
  • **
  • Berichten: 81
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 17 november 2012 in de Plantentuin in GENT
« Reactie #5 Gepost op: 19 september 2012, 13:11:55 »
Groeten uit East Lancashire aan alle geachte leden van VRV.
Hartelijk dank voor de zeer vriendelijke uitnodiging om te praten met u op 17 november 2012 op de Botanische Tuinen in Gent.
Sue en ik, en onze zeer goede vrienden, John en Clare, anticiperen op ons bezoek aan uw mooie land met veel enthousiasme en we hopen dat we u kunnen vermaken met onze beelden en gewoon een beetje humor?
Ik gebruik Google om te vertalen voor mij, dus alles kan leiden ... elke beledigingen zijn zeker niet bedoeld!
We hopen om zo velen van jullie als mogelijk te ontmoeten tijdens ons bezoek en excuses op voorhand als we zoveel tijd niet met ieder van jullie als we zouden willen.
We sturen vriendelijke groet aan u allen en we kijken uit naar ons bezoek enorm.

Cliff en Sue & John en Clare

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16828
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 17 november 2012 in de Plantentuin in GENT
« Reactie #6 Gepost op: 19 september 2012, 14:13:37 »
Welkom op ons forum Cliff !
 _07

Je Nederlands examen is prima geslaagd !!  -((1
Harelbeke-West-Vlaanderen

Cliff Booker

  • Junior
  • **
  • Berichten: 81
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 17 november 2012 in de Plantentuin in GENT
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2012, 15:05:31 »
... maar niet met Honours!   )--1 )--1 )--1

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16828
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 17 november 2012 in de Plantentuin in GENT
« Reactie #8 Gepost op: 19 september 2012, 17:44:11 »
 -2( -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 17 november 2012 in de Plantentuin in GENT
« Reactie #9 Gepost op: 19 september 2012, 18:45:09 »
... maar niet met Honours!   )--1 )--1 )--1

wel met flying (google)colours  ;D ;)

Ook van mij een hartelijke welkom, Cliff!  :)

Bart Moerland

  • ALPIGENA/Saxifraga World
  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • 'Saxifraga World'
    • Saxifraga World
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 17 november 2012 in de Plantentuin in GENT
« Reactie #10 Gepost op: 19 september 2012, 22:27:15 »
Hmmmmm...wel erg verleidelijk...maar wel 300 KM voor mij

Da's toch 2 uurtjes rijden ))4

'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15729
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 17 november 2012 in de Plantentuin in GENT
« Reactie #11 Gepost op: 19 september 2012, 22:58:43 »
Als alles volgens planning verloopt zal ik met Mariet en Theo Stronks zeker van de partij zijn.
Zeker een hele afstand voor ons naar Gent maar erg interessant om Cliff Booker in levende lijve te mogen begroeten.

Doet me een groot plezier Ger ! Zie jullie allen met heel veel plezier verschijnen .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15729
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 17 november 2012 in de Plantentuin in GENT
« Reactie #12 Gepost op: 19 september 2012, 23:03:45 »
Hmmmmm...wel erg verleidelijk...maar wel 300 KM voor mij
Da's toch 2 uurtjes rijden ))4

Oei Bart , jij rijd niet stilletjes dan  :-X
Maar uiteraard zijn jullie allen erg welkom ..........Zullen aan de Freddy en Mia vragen om extra bakjes troost te maken  ;D
Doe ook regelmatig de trip naar Utrecht en ben toch altijd content dat ik er weer bij was . Alleen de ochtend van de feiten sakker ik wel eens dat ik weer vroeg op moet  ;D 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15729
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 17 november 2012 in de Plantentuin in GENT
« Reactie #13 Gepost op: 19 september 2012, 23:10:35 »
Groeten uit East Lancashire aan alle geachte leden van VRV.
Hartelijk dank voor de zeer vriendelijke uitnodiging om te praten met u op 17 november 2012 op de Botanische Tuinen in Gent.
Sue en ik, en onze zeer goede vrienden, John en Clare, anticiperen op ons bezoek aan uw mooie land met veel enthousiasme en we hopen dat we u kunnen vermaken met onze beelden en gewoon een beetje humor?
Ik gebruik Google om te vertalen voor mij, dus alles kan leiden ... elke beledigingen zijn zeker niet bedoeld!
We hopen om zo velen van jullie als mogelijk te ontmoeten tijdens ons bezoek en excuses op voorhand als we zoveel tijd niet met ieder van jullie als we zouden willen.
We sturen vriendelijke groet aan u allen en we kijken uit naar ons bezoek enorm.
Cliff en Sue & John en Clare

We al looking forward Cliff ! It is also a great opportunity for our society to have you with us ! 
I am sure that we enjoy your talks and pictures. It is another highlight in our short history ....Be our guest and hopefully you have fun to ....     
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15729
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 17 november 2012 in de Plantentuin in GENT
« Reactie #14 Gepost op: 19 september 2012, 23:20:39 »
Tijd voor wat extra info over deze nieuwe hoogdag in de VRV geschiedenis !   ((12
De praktische regelingen zijn inmiddels algemeen bekend – maar wat krijgen wij te horen en te zien hoor ik u denken ??
Cliff brengt ons volgende 3 voordrachten :
The Definitive Dolomites’ – Hoeft het gezegd dat Cliff hierin zijn kennis over dit schitterend gebergte en de plantengroei daar met ons zal delen !   Bereid u voor op een vuurwerk van schitterende beelden, want onze spreker is een uitmuntend fotograaf met oog voor detail en schoonheid van de natuur.  Duur van deze voordracht, ongeveer 70 minuten.
In ‘Cream of Alpines’, besteedt hij aandacht aan de crème de la crème  - de toppers – uit de alpiene flora.  We krijgen schoonheden te zien uit de Alpen, de Picos de Europa, de Rocky Mountains en nog veel meer.  Ook hier weer zal de fotografie u met verstomming slaan !  Duur, ongeveer 65 minuten.
‘Alpine Show Scene’ toont ons de unieke Britse rotsplanten shows zowel voor als achter de schermen.  Voor sommigen misschien nieuw, voor anderen, bijzonder interessante bijkomende informatie na het VRV-bezoek aan de AGS show van Harlow eerder dit jaar.   Tijdens deze lezing zal hij ons ook John Dower introduceren, samen met zijn vrouw Clare een vooraanstaand expert in het aanleggen van “miniature gardens” ; schalen waarin een miniatuur berglandschap met de gepaste begroeiing wordt nagebootst. John en zijn vrouw zijn net als Cliff fervente Show deelnemers en hebben met hun prachtige mini-tuinen talloze prijzen gewonnen op de AGS shows.  Duur, ongeveer 50 minuten.
Zelfs bij dit zeer gevulde programma zullen wij uiteraard de nodige tijd uittrekken voor onze inmiddels in Vlaanderen wereldberoemde VRV-tombola waar velen onder u (terecht) op verlekkerd zijn!  Die staat na de middagpauze geprogrammeerd.
We durven te hopen dat onze zaal afgeladen vol zal zitten voor deze unieke gelegenheid !
Beelden zeggen veel meer dan woorden, daarom nog enkele foto's van onze spreker :
1) Dianthus in de Dolomieten
2) Lelies in de Dolomieten
3) Onze spreker, Cliff Booker
4) Zijn onafscheidelijke vriend, John Dower met één van zijn mini-gardens
Ik zou zeggen : Allen daarheen !  ((14
Verdorie Luc, die beelden zijn meer dan "appetizers" ...... Yes I get already hungry .Het kan niet anders dan "splendid" worden !
Bedankt om dit nogmaals heel mooi in kaart te brengen. We mogen toch weer fier zijn op dit programma . Iedere rechtgeaarde rotsplantenliefhebber , natuurliefhebber , bergliefhebber moet deze dag ongetwijfeld aan zijn trekken komen.
Ik volg ook al geruime tijd onze gastspreker op het Schotse forum en zijn foto's zijn uiteraard stilaan legendarisch .Alleen daarvoor al zou iedereen zijn zetel uit moeten ...
Ben eens benieuwd of we onze noeste inspanningen opnieuw beloond mogen zien maar ik maak me sterk dat onze leden en sympathisanten het ook wel zal smaken .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "