Auteur Topic: Tweede VRV-lezingendag 2015 : zaterdag 21 februari januari te Gent  (gelezen 9449 keer)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Tweede VRV-lezingendag 2015 : zaterdag 21 februari januari te Gent
« Reactie #30 Gepost op: 22 februari 2015, 22:33:10 »
Veel kan ik hier niet meer toevoegen denk ik. Buiten de klassieker 'de afwezigen hadden ongelijk'.

En alhoewel buitenlandse sprekers altijd iets speciaals hebben, worden de eigen sprekers evenzeer gesmaakt.
Laat ons hopen dat er nog enkele mensen opstaan die eens een voordracht willen geven.

De laatste jaren zijn we verwend geweest met een spraakvaardige voorzitter. Dus Kris opvolgen is inderdaad niet zo gemakkelijk.
We zijn nu eenmaal allemaal verschillende personen.
We gaan ook de ingeslagen weg verder en proberen met kleine stapjes te groeien.
Want het is beter om kleine dingen goed te doen, dan grote dingen te willen doen die niet werken.
En dat niet alles zal slagen is iets dat nu eenmaal normaal is. Dat hebben we de laatste weken nog mogen ondervinden.

Iets wat ook niet vergeten mag worden is dat de sterkte en leefbaarheid van een vereniging nu eenmaal de leden zijn.
En dan vooral hun betrokkenheid bij de vereniging, het tijdschrift, het forum en deelname aan de clubactiviteiten.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Tweede VRV-lezingendag 2015 : zaterdag 21 februari januari te Gent
« Reactie #31 Gepost op: 22 februari 2015, 22:46:14 »
(Link naar bijlage) Woehahaaa !
Na de lawine van bollen, knollen en Irissen zal er natuurlijk een waterval van Saxen volgen !!!

Pfff, ik kan the picture gewoon nie draaien
Edit Luc : Dan kan een moderator soms toch handig zijn he Jan  -2(

Bedankt Luc, voel je je nu wat beter en denk je niet te veel aan Brugge ?  -2(

 --2 en ik die tot nu toe Jan Fouquaert altijd een sympathieke mens vond...  --2
Ach, wij zullen de volgende keer eens proberen te winnen van den Anderlecht, dan worden jullie misschien dank zij Gent kampioen ...

En dit ter zijde, ik zat in de familietribune in de Ghelamko Arena, die bevindt zich net naast de bezoekers uit Brugge, heeft er daar een geschifte een bommetje gegooid, 2 plaatsen verwijderd van mijn zoon van 8 jaar. Die heeft een half uur last gehad van een zeer oor. De kinderen die er naast zaten en waar de bom terecht gekomen is, die konden net op tijd weg vluchten. In het stoeltje was er een gat gebrand waar een ei door kon ! Wat voor praktijken zijn me dat !
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16566
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Tweede VRV-lezingendag 2015 : zaterdag 21 februari januari te Gent
« Reactie #32 Gepost op: 22 februari 2015, 22:58:19 »
(Link naar bijlage) Woehahaaa !
Na de lawine van bollen, knollen en Irissen zal er natuurlijk een waterval van Saxen volgen !!!

Pfff, ik kan the picture gewoon nie draaien
Edit Luc : Dan kan een moderator soms toch handig zijn he Jan  -2(

Bedankt Luc, voel je je nu wat beter en denk je niet te veel aan Brugge ?  -2(

 --2 en ik die tot nu toe Jan Fouquaert altijd een sympathieke mens vond...  --2
Ach, wij zullen de volgende keer eens proberen te winnen van den Anderlecht, dan worden jullie misschien dank zij Gent kampioen ...

En dit ter zijde, ik zat in de familietribune in de Ghelamko Arena, die bevindt zich net naast de bezoekers uit Brugge, heeft er daar een geschifte een bommetje gegooid, 2 plaatsen verwijderd van mijn zoon van 8 jaar. Die heeft een half uur last gehad van een zeer oor. De kinderen die er naast zaten en waar de bom terecht gekomen is, die konden net op tijd weg vluchten. In het stoeltje was er een gat gebrand waar een ei door kon ! Wat voor praktijken zijn me dat !

Er is een (korte) tijd geweest dat ik ook al eens meeging om thuiswedstrijden van Club te gaan bijwonen. Welnu, ik kwam er al vrij snel achter dat dat eigenlijk niets voor mij was, en nog veel minder voor kleine kids. De sfeer was er meermaals te beschrijven als: grimmig, agressie troef, brutaliteiten en puberaal gedrag. Het niveau van pinten hijsen en den 'stoere' uithangen kon ik niet pruimen, en heb dan vrij snel afgehaakt. Neen, er zijn leukere bezigheden op zaterdagavond,  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16566
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Tweede VRV-lezingendag 2015 : zaterdag 21 februari januari te Gent
« Reactie #33 Gepost op: 22 februari 2015, 23:10:08 »
Veel kan ik hier niet meer toevoegen denk ik. Buiten de klassieker 'de afwezigen hadden ongelijk'.

En alhoewel buitenlandse sprekers altijd iets speciaals hebben, worden de eigen sprekers evenzeer gesmaakt.
Laat ons hopen dat er nog enkele mensen opstaan die eens een voordracht willen geven.

De laatste jaren zijn we verwend geweest met een spraakvaardige voorzitter. Dus Kris opvolgen is inderdaad niet zo gemakkelijk.
We zijn nu eenmaal allemaal verschillende personen.
We gaan ook de ingeslagen weg verder en proberen met kleine stapjes te groeien.
Want het is beter om kleine dingen goed te doen, dan grote dingen te willen doen die niet werken.
En dat niet alles zal slagen is iets dat nu eenmaal normaal is. Dat hebben we de laatste weken nog mogen ondervinden.

Iets wat ook niet vergeten mag worden is dat de sterkte en leefbaarheid van een vereniging nu eenmaal de leden zijn.
En dan vooral hun betrokkenheid bij de vereniging, het tijdschrift, het forum en deelname aan de clubactiviteiten.

Kijk eens aan, wijze woorden van een wijze voorzitter. Je ontpopt je al helemaal als een echte voorzitter. Ik heb zo het idee dat je het heel goed zal doen als president, Johan.  ((14

Ik wil er nog het volgende aan toevoegen: al onze vorige, uitstekende sprekers doorheen de jaren, niet te kort gedaan, vond ik dit één van de beste lezingendagen ooit! Zowel de verre, bijna onbekende vegetatie van Armenië en Nagorno-Karabach als de schoonheid van Saxifraga's werden op een erg gesmaakte manier naar voren gebracht. Sprekers van eigen bodem: ze moeten niet onderdoen voor al onze buitenlandse gasten die we reeds hebben gehad. Ik zat van de eerste Onco tot de laatste C-cup op het puntje van mijn stoel.
Nogmaals, goed gedaan mannen!  ((3
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16838
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Tweede VRV-lezingendag 2015 : zaterdag 21 februari januari te Gent
« Reactie #34 Gepost op: 23 februari 2015, 08:55:49 »

Ach, wij zullen de volgende keer eens proberen te winnen van den Anderlecht, dan worden jullie misschien dank zij Gent kampioen ...


 _08 We zijn weer vrienden, Jan !  -7( _08

En wat die "praktijken" betreft in en rond voetbalstadions... tja... hersenloze idioten zijn er helaas overal...  --13  Vraag het maar eens in Rome waar Feyenoord vorige week voorbij kwam ....
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Tweede VRV-lezingendag 2015 : zaterdag 21 februari januari te Gent
« Reactie #35 Gepost op: 23 februari 2015, 10:01:41 »

Ach, wij zullen de volgende keer eens proberen te winnen van den Anderlecht, dan worden jullie misschien dank zij Gent kampioen ...


 _08 We zijn weer vrienden, Jan !  -7( _08

En wat die "praktijken" betreft in en rond voetbalstadions... tja... hersenloze idioten zijn er helaas overal...  --13  Vraag het maar eens in Rome waar Feyenoord vorige week voorbij kwam ....
Ook dat had niks met Feijenoord te maken, Luc..........................hersenlozen. -3)( -3)( -3)(

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Tweede VRV-lezingendag 2015 : zaterdag 21 februari januari te Gent
« Reactie #36 Gepost op: 23 februari 2015, 20:25:20 »
Ik hoop dat de dader gevat wordt, ik heb mijn verhaal gedaan aan een politie agent die samen met ontelbare anderen wat stonden te kijken, op weg naar huis gebeurt er toch nooit iets, en die man zei dat alles in stadion gefilmd wordt. Ik ben eens benieuwd ... :o

Ach, nu ben ik weer gerust en moet ik niet vrezen dat de Luc mij met een knuppel gaat bewerken.  -2(
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15763
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Tweede VRV-lezingendag 2015 : zaterdag 21 februari januari te Gent
« Reactie #37 Gepost op: 23 februari 2015, 21:03:21 »
Ik wil er nog het volgende aan toevoegen: al onze vorige, uitstekende sprekers doorheen de jaren, niet te kort gedaan, vond ik dit één van de beste lezingendagen ooit! Zowel de verre, bijna onbekende vegetatie van Armenië en Nagorno-Karabach als de schoonheid van Saxifraga's werden op een erg gesmaakte manier naar voren gebracht. Sprekers van eigen bodem: ze moeten niet onderdoen voor al onze buitenlandse gasten die we reeds hebben gehad. Ik zat van de eerste Onco tot de laatste C-cup op het puntje van mijn stoel.
Nogmaals, goed gedaan mannen!  ((3

Dedju Frankie ....nu had ik wel gehoopt dat je zou gezegd hebben dat januari 2015 de beste lezingdag was ooit .... ::) Ben je zeker dat je niet afgeleid bent door die speciale effecten die Jan in zijn lezing had zitten ? Niet dat het mijn cup of tea niet was maar .....  ;D -2(
Nee we dollen maar wat .....ik was even content als jij . Maar we mogen vooral niet voorbij gaan aan het feit dat er in ons midden nog een paar potentiele sprekers zitten die dat even goed kunnen als ze dat willen. En ik hoop vooral dat zij nu niet achterblijven .....Aangemoedigd door al die mooie reeksen van de zaterdag. Ze kunnen nu toch niet meer achterblijven denk ik dan .....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16566
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Tweede VRV-lezingendag 2015 : zaterdag 21 februari januari te Gent
« Reactie #38 Gepost op: 23 februari 2015, 21:32:21 »
Ik wil er nog het volgende aan toevoegen: al onze vorige, uitstekende sprekers doorheen de jaren, niet te kort gedaan, vond ik dit één van de beste lezingendagen ooit! Zowel de verre, bijna onbekende vegetatie van Armenië en Nagorno-Karabach als de schoonheid van Saxifraga's werden op een erg gesmaakte manier naar voren gebracht. Sprekers van eigen bodem: ze moeten niet onderdoen voor al onze buitenlandse gasten die we reeds hebben gehad. Ik zat van de eerste Onco tot de laatste C-cup op het puntje van mijn stoel.
Nogmaals, goed gedaan mannen!  ((3

Dedju Frankie ....nu had ik wel gehoopt dat je zou gezegd hebben dat januari 2015 de beste lezingdag was ooit .... ::) Ben je zeker dat je niet afgeleid bent door die speciale effecten die Jan in zijn lezing had zitten ? Niet dat het mijn cup of tea niet was maar .....  ;D -2(
Nee we dollen maar wat .....ik was even content als jij . Maar we mogen vooral niet voorbij gaan aan het feit dat er in ons midden nog een paar potentiele sprekers zitten die dat even goed kunnen als ze dat willen. En ik hoop vooral dat zij nu niet achterblijven .....Aangemoedigd door al die mooie reeksen van de zaterdag. Ze kunnen nu toch niet meer achterblijven denk ik dan .....

Hey Kris, ook uw lezing was zeer geslaagd, laat dat vooral duidelijk zijn, de crocussen en de Draba polytricha zijn nog altijd op mijn netvlies gebrand. Wacht trouwens maar eens het eerstvolgende nummer van Rotsplantenforum af, ge zult nogal verschieten,  ;) Nee gij, het Turkijeverhaal was op zijn minst even opwindend.
Ik wist trouwens niet dat er nog zoveel potentiële sprekers in ons midden zaten???

En als ik het goed begrijp, heb je het dus niet voor een C-cup?  ;)  ((--11
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2015, 21:34:42 door Frankie Wulleman »
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15763
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Tweede VRV-lezingendag 2015 : zaterdag 21 februari januari te Gent
« Reactie #39 Gepost op: 23 februari 2015, 21:42:21 »
Hey Kris, ook uw lezing was zeer geslaagd, laat dat vooral duidelijk zijn, de crocussen en de Draba polytricha zijn nog altijd op mijn netvlies gebrand. Wacht trouwens maar eens het eerstvolgende nummer van Rotsplantenforum af, ge zult nogal verschieten,  ;) Nee gij, het Turkijeverhaal was op zijn minst even opwindend.
Ik wist trouwens niet dat er nog zoveel potentiële sprekers in ons midden zaten???
En als ik het goed begrijp, heb je het dus niet voor een C-cup?  ;)  ((--11

Gene bang Frankie , het  cup gevoel is wel degelijk aanwezig. Ik was je natuurlijk maar wat aan het "jennen ", dus ik twijfel helemaal niet aan het feit dat ook Turkije in de smaak viel . Het is zo knap dat wij als kleine vereniging al die hoogwaardige lezingen hebben gehad . Stuk voor stuk toppers ! Maar om dat vol te houden zullen nog meer mensen de handschoen moeten opnemen. En die mensen die dat kunnen zijn er , het is alleen een kwestie van een keer de plankenkoorts te overwinnen. 
Jij deugniet eerste klas weet wel wie ik natuurlijk bedoel.....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Tweede VRV-lezingendag 2015 : zaterdag 21 februari januari te Gent
« Reactie #40 Gepost op: 24 februari 2015, 09:24:08 »
Dat is normaal, Kris. Als mensen gewend zijn dat je iets goed kan zoals lezingen geven, dan vinden ze het maar normaal en kijken ze er iets minder van op ...
Dat noemen ze gewenning.
Maar het is helemaal niet simpel om daar vooraan te staan en je 'ding' te doen, al is het de honderdste keer. Respect man !
Ach sommigen zijn daar nu eenmaal meer voor in de wieg gelegd dan anderen .... ;)
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Luc Scheldeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4910
  • Geslacht: Man
  • Penningmeester VRV
Re: Tweede VRV-lezingendag 2015 : zaterdag 21 februari januari te Gent
« Reactie #41 Gepost op: 24 februari 2015, 19:03:31 »
Maar om dat vol te houden zullen nog meer mensen de handschoen moeten opnemen. En die mensen die dat kunnen zijn er , het is alleen een kwestie van een keer de plankenkoorts te overwinnen. 
Jij deugniet eerste klas weet wel wie ik natuurlijk bedoel.....
We kunnen een fan-pagina starten om ze over de streep te trekken.
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4910
  • Geslacht: Man
  • Penningmeester VRV
Re: Tweede VRV-lezingendag 2015 : zaterdag 21 februari januari te Gent
« Reactie #42 Gepost op: 24 februari 2015, 19:06:39 »

Ik wist trouwens niet dat er nog zoveel potentiële sprekers in ons midden zaten???

En toch is het zo.  Bedenk dat natuurfoto's zo veel beter overkomen op groot scherm dan via een forum !!
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15763
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Tweede VRV-lezingendag 2015 : zaterdag 21 februari januari te Gent
« Reactie #43 Gepost op: 24 februari 2015, 19:20:02 »
Ik wist trouwens niet dat er nog zoveel potentiële sprekers in ons midden zaten???

En toch is het zo.  Bedenk dat natuurfoto's zo veel beter overkomen op groot scherm dan via een forum !!


Dat is de spirit folks  ((3 ((3 ((3
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15763
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Tweede VRV-lezingendag 2015 : zaterdag 21 februari januari te Gent
« Reactie #44 Gepost op: 24 februari 2015, 19:21:13 »
Maar om dat vol te houden zullen nog meer mensen de handschoen moeten opnemen. En die mensen die dat kunnen zijn er , het is alleen een kwestie van een keer de plankenkoorts te overwinnen. 
Jij deugniet eerste klas weet wel wie ik natuurlijk bedoel.....

We kunnen een fan-pagina starten om ze over de streep te trekken.

Geniaal idee Luc  -2(
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "