Auteur Topic: Najaarsbijeenkomst VRV op 5 november 2011 in de Plantentuin van Gent  (gelezen 16039 keer)

Jozef Lemmens

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 506
    • Alpines, the Gems of the Mountains
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 5 november 2011 in de Plantentuin van Gent
« Reactie #45 Gepost op: 6 november 2011, 11:15:57 »
Hi Maggi, Ian and the SRGC team. Many thanks for the birthday wishes.
Jozef Lemmens - Leuven -  Androsace World   -  Alpines, the Gems of the Mountains

Theo Stronks

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2635
  • Geslacht: Man
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 5 november 2011 in de Plantentuin van Gent
« Reactie #46 Gepost op: 6 november 2011, 12:32:24 »
Daar heb ik ook best wel spijt van Cor,maar soms moet je keuze,s maken.
Verder is het vanuit het Oosten een behoorlijke afstand.
Het zou wat gemakkelijker zijn als je wat zou kunnen carpoolen.
Voor volgend jaar zet ik het in ieder geval in de agenda,en wil er dan hoe dan ook bij zijn.

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 5 november 2011 in de Plantentuin van Gent
« Reactie #47 Gepost op: 6 november 2011, 13:12:57 »
Het zou wat gemakkelijker zijn als je wat zou kunnen carpoolen.
Voor volgend jaar zet ik het in ieder geval in de agenda,en wil er dan hoe dan ook bij zijn.
Ja de afstand is niet niks natuurlijk maar Geert Borgonje was er ook :o, carpoolend met Harrie Jans :-\.

Theo Stronks

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2635
  • Geslacht: Man
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 5 november 2011 in de Plantentuin van Gent
« Reactie #48 Gepost op: 6 november 2011, 14:08:16 »
Dat zou een optie kunnen zijn Cor,zal het in ieder geval in gedachten houden.

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15733
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 5 november 2011 in de Plantentuin van Gent
« Reactie #49 Gepost op: 6 november 2011, 20:45:32 »
Na zijn uitmuntende prestatie had onze spreker nog wel een lekker Belgisch biertje verdiend.....Van al dat spreken krijgt een mens ook dorst .
Schotland is het land van de wisky en Belgie ja ........
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15733
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 5 november 2011 in de Plantentuin van Gent
« Reactie #50 Gepost op: 6 november 2011, 20:47:38 »
Op deze 2 mensen wilde ik met alle plezier even proosten ...
Twee mensen met zoveeeeeeeeeeeeel kennis .
Jan en Ian .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15733
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 5 november 2011 in de Plantentuin van Gent
« Reactie #51 Gepost op: 6 november 2011, 20:49:18 »
Ook nog onze Engelse gasten en nog wat andere verbroederingen in Gent ......
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6786
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 5 november 2011 in de Plantentuin van Gent
« Reactie #52 Gepost op: 6 november 2011, 21:08:29 »
OOk namens mij even een hartelijk dank voor de informatieve dag.
een goede spreker is Ian zeker. wat een passie heeft hij. geweldig.
ja voor de rest is alles al een een gezegd.
En daar sluit ik me bij aan.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16833
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 5 november 2011 in de Plantentuin van Gent
« Reactie #53 Gepost op: 7 november 2011, 12:04:02 »
Zo, net terug van een ritje van 280 km heen en terug naar de luchthaven van Charleroi om er onze spreker te deponeren.  Als het goed is hangt hij nu reeds ergens in het Britse luchtruim !

Het is al gezegd, meermaals zelfs, maar ik herhaal graag nogmaals wat een gezellige en geslaagde dag we zaterdag hebben beleefd... je foto's worden waardevolle herinneringen Kris (en niet alleen aan de Rochefort trappist !  ;D)

Ian was ook in de wolken over zijn hele verblijf in Vlaanderen en over de lezingendag van zaterdag.  Het enthousiasme dat wij als kleine vereniging blijkbaar weten op te wekken heeft hem heel hard aangesproken.  Ook de steun van de supporters van (ver) boven en onder de Moerdijk en zelfs vanuit Zuid Engeland heeft hem verbaasd en deugd gedaan ! (en ook ons uiteraard !!)

In elk geval een meer dan geslaagde belevenis, voor herhaling vatbaar ?  ;)
« Laatst bewerkt op: 7 november 2011, 15:52:55 door Luc Gilgemyn »
Harelbeke-West-Vlaanderen

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 5 november 2011 in de Plantentuin van Gent
« Reactie #54 Gepost op: 7 november 2011, 16:47:39 »
Ian Young kennende wist ik zeker wat ik zou missen. In de zelfde tijd echter heb ik een fantastische dag gehad tijdend een alpieneplant treffen in de Botanische Tuin van Wurzburg met fantastische lezingen van Zdenek Zvolanek, Michael Kammerlander, Jiri Papousek en Pavel Krivka. Later nog lang getafeld en gekletst met Dieter Zschummel.
Er zijn weer honderden planten soorten voorbij gekomen dit weekend. Ik wil alleen maar zeggen dat een mens niet alles kan meemaken en soms keuzes moet maken.
Echter heel mooi te lezen dat iedereen een interessante dag in Gent heeft beleefd.

Maggi Young

  • Rotsplantfanaat
  • Junior
  • **
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Vrouw
  • Friends and flowers - what could be better?
    • Scottish Rock Garden Club
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 5 november 2011 in de Plantentuin van Gent
« Reactie #55 Gepost op: 7 november 2011, 18:21:37 »
Ian replying this time.

I have just arrived back home after my lovely visit to Belgium.

I want to thank all at VRV for making me so welcome, for my very nice presents of chocolates, the fantastic book on the Flemish Belfries - also the meal and beers that I enjoyed as your guest were wonderful - thank you. In fact there are so many beers I could not possibly try them all in a short trip so I will have to come back.

The time I spent walking around Ghent and Bruges was fascinating - such buildings I cannot see in Scotland.

Meeting so many old and new friends was a delight - to me the people come before the plants - gardeners all over the world make the nicest friends - like an extended family unit.

To everyone I send my best wishes and thanks but especially to Luc and Rita who were the best hosts I could wish for and looked after me wonderfully - complete with a chaufer driven service to and from the airport.

Also thank you all for your kind comments in the above posts - I enjoyed delivering my talks to such an enthusiastic and attentive audience.

« Laatst bewerkt op: 7 november 2011, 18:34:51 door Maggi Y »
Aberdeen, North East Scotland, UK.


http://www.srgc.net/forum/index.php?action=forum

Maggi Young

  • Rotsplantfanaat
  • Junior
  • **
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Vrouw
  • Friends and flowers - what could be better?
    • Scottish Rock Garden Club
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 5 november 2011 in de Plantentuin van Gent
« Reactie #56 Gepost op: 7 november 2011, 20:41:25 »
Ian Young kennende wist ik zeker wat ik zou missen. In de zelfde tijd echter heb ik een fantastische dag gehad tijdend een alpieneplant treffen in de Botanische Tuin van Wurzburg met fantastische lezingen van Zdenek Zvolanek, Michael Kammerlander, Jiri Papousek en Pavel Krivka. Later nog lang getafeld en gekletst met Dieter Zschummel.
Er zijn weer honderden planten soorten voorbij gekomen dit weekend. Ik wil alleen maar zeggen dat een mens niet alles kan meemaken en soms keuzes moet maken.
Echter heel mooi te lezen dat iedereen een interessante dag in Gent heeft beleefd.

 That was a great visit, too, eh, Ger? It is tough to have these events at the same time.... but difficult to avoid it sometimes.
That speaker list sounds like a roll call for the International Rock Gardener magazine contributors there!!  :D
« Laatst bewerkt op: 7 november 2011, 21:37:52 door Maggi Y »
Aberdeen, North East Scotland, UK.


http://www.srgc.net/forum/index.php?action=forum

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16833
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 5 november 2011 in de Plantentuin van Gent
« Reactie #57 Gepost op: 7 november 2011, 21:12:35 »
Ian Young kennende wist ik zeker wat ik zou missen. In de zelfde tijd echter heb ik een fantastische dag gehad tijdend een alpieneplant treffen in de Botanische Tuin van Wurzburg met fantastische lezingen van Zdenek Zvolanek, Michael Kammerlander, Jiri Papousek en Pavel Krivka. Later nog lang getafeld en gekletst met Dieter Zschummel.
Er zijn weer honderden planten soorten voorbij gekomen dit weekend. Ik wil alleen maar zeggen dat een mens niet alles kan meemaken en soms keuzes moet maken.
Echter heel mooi te lezen dat iedereen een interessante dag in Gent heeft beleefd.

Ik kan Maggi volgen Ger, 't leven kan hard zijn hé !  ;D ;)  Zo te zien was het ook de moeite van de verplaatsing méér dan waard !
Is je Tsjechisch intussen ook al een beetje op niveau ??  ;D 8)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 5 november 2011 in de Plantentuin van Gent
« Reactie #58 Gepost op: 8 november 2011, 16:13:47 »
Niet een woord Tsjechie's Luc. Alles werd vertaald vanuit het Engels naar Duits. Iets omslachtig maar voor de meeste Duitse mensen een goede oplossing.
Er was een optimale bezetting van ongeveer 90 personen, voornamelijk uit Duitsland, Zwitserland, Tsjechie, Oostenrijk en een paar Nederlanders,'je weet wel'
Maar ik blijf erbij,,,,, het is altijd jammer dat je moet kiezen en niet alles kunt meemaken. Helaas, volgende keer anders om.

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re:Najaarsbijeenkomst VRV op 5 november 2011 in de Plantentuin van Gent
« Reactie #59 Gepost op: 8 november 2011, 16:44:06 »
Ian Young kennende wist ik zeker wat ik zou missen. In de zelfde tijd echter heb ik een fantastische dag gehad tijdend een alpieneplant treffen in de Botanische Tuin van Wurzburg met fantastische lezingen van Zdenek Zvolanek, Michael Kammerlander, Jiri Papousek en Pavel Krivka. Later nog lang getafeld en gekletst met Dieter Zschummel.
Er zijn weer honderden planten soorten voorbij gekomen dit weekend. Ik wil alleen maar zeggen dat een mens niet alles kan meemaken en soms keuzes moet maken.
Echter heel mooi te lezen dat iedereen een interessante dag in Gent heeft beleefd.

 That was a great visit, too, eh, Ger? It is tough to have these events at the same time.... but difficult to avoid it sometimes.
That speaker list sounds like a roll call for the International Rock Gardener magazine contributors there!!  :D

Yes Maggi,this was indeed a very special meeting with several good speakers. Most impressing was the lecture of Michael Kammerlander, encompassing a wide range of bulbs. But also the afterparty with Dieter Zschummel and Pavel Krivka was very interesting, discussing the whole evening all their China trips and our Argentina trips.
Of course while enjoying a nice glass of German beer. Anyway, sometimes life is hard and there are choices to be made.
Greetings to you and Ian, also from Mariet.