Hallo Gerrit,
ook hier staan de Epi's in de startblokken. Altijd leuk om te zien

Ik moet zeggen dat ik geen van de door jou vernoemde soorten en cultivars in de tuin heb. Maar de meeste ken ik wel.
E. grandiflorum 'Akagiza Kura' (de cultivarnaam is vreemd gesplitst, ik denk dat het 'Akagi Zakura' hoort te zijn, letterlijk "rode kersenbloesem") ken ik helemaal niet. Uit de beschrijving lijkt het een doorbraak in kleurslag te zijn. De meeste grandiflorums zijn wel leuke planten dus deze zal dat zeker ook wel zijn en als hij idd zalmroze is, dan wil ik hem ook wel

E. 'Mandrin Star' heb ik al gezien en is wel leuk. Hij heeft losse trossen van wit-gele bloemen. Is groenblijvend, maar of hij een goede groeier is weet ik niet...de persoon bij wie ik hem zag had hem nog maar één jaar.
E. 'Milky Way' geeft (zoals een E. stellulatum) heel veel bloempjes boven de bladeren. Is kleinbloemig maar het lijken wel witte wolkjes boven de roodbruine bladeren. Ik geloof dat dit een hybride is van Robin White. Zeker de moeite waard.
E. sagittatum 'Warlord' koop ik zeker dit jaar; het is een polvormende soort met intens rode jonge bladeren en veel kleine witte bloempjes. Ik vind vooral het blad heel interessant.
E. stellulatum 'Yukiko' heb ik ook nog maar één keer gezien en is opnieuw een cultivar met kleine witte bloempjes. Ik meen mij te herinneren dat de eigenaar me zei dat hij heel lang bloeide.
E. truncatum is opnieuw een soort met kleine wit-gele bloempjes, maar dan echt mini-bloempjes in heel grote trossen. Vooral spectaculair door zijn vreemde felgroene blad dat immens blinkt, het is net geboend! Not my cup of tea maar ik kan me inbeelden dat er wel mensen zijn die deze plant leuk vinden.
Van E. trifoliatobinatum wordt er gezegd dat het waarschijnlijk een in het wild voorkomende E. x youngianum (E. grandiflorum x E. diphyllum) is. Het is een kleine Epimedium met witte bloempjes die lijken op de bloemen van E. grandiflorum maar dan wat kleiner. Leuk voor het speciale karakter ervan en omdat het maar op enkele plaatsen voorkomt op Japan.
Samengevat kun je dus een witte Epimediumborder aanleggen met al deze soorten

Ik vind enkele van deze soorten en cultivars zeker de moeite, dus ik zou alleszins eens langskomen bij Koen.