Auteur Topic: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners  (gelezen 148275 keer)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #810 Gepost op: 2 maart 2018, 23:56:52 »
Omdat het de voorbije weekenden zonnig was, maar koud met een gure wind, had Carnivourius zich teruggetrokken in de serre. In de zon, uit de wind en achter glas is het best aangenaam om te werken, zei hij.
En van die omstandigheden heeft hij dan gebruik gemaakt om de vleesetende planten te snoeien.
Om de vleesetende planten buiten te snoeien, gaat hij nog even wachten totdat het wat aangenamer is om buiten te werken.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #811 Gepost op: 2 maart 2018, 23:58:23 »
Onder dezelfde omstandigheden kon ook Irisia van een Irisbloem genieten.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #812 Gepost op: 3 maart 2018, 00:03:33 »
Niet iedereen is van de koude en gure weersomstandigheden bang.
De koude had zelfs enkele Siberische kabouters naar de tuin doen afzakken om hun familieleden die hier wonen te bezoeken. In het zonnetje maakten ze een wandeling door de tuin, waar ze uitleg kregen door Nicolaj en Sergei.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #813 Gepost op: 3 maart 2018, 00:04:31 »
Tijdens hun wandeling keken ze ook nog even naar de ijshockeywedstrijd die op de vijver bezig was.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #814 Gepost op: 3 maart 2018, 11:20:04 »
Een week feestvieren gaat bij sommigen zwaar in de kleren zitten.

Wie is dat Johan ? Kabouter Bachus ??  :P

Dat is kabouter Lazarius. Al heeft hij hier een bijnaam : Woodenheadius


๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ

Klinkt allemaal bekend in de oren Johan !  -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #815 Gepost op: 3 maart 2018, 11:22:04 »
Tijdens hun wandeling keken ze ook nog even naar de ijshockeywedstrijd die op de vijver bezig was.

Gelukkig had de Kabouter ijsmeester (die heeft ongetwijfeld ook een naam) het ijs vrij gegeven !  8)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #816 Gepost op: 4 maart 2018, 00:01:39 »
Vorige nacht was er plots gestommel te horen aan de achterdeur. Maar even gaan kijken wat er nu weer gaande was. Op het eerste zicht was er niets te zien, en dacht ik terug naar binnen te gaan. Maar plots zag ik iets bewegen in de duisternis. Toen ik even met de zaklamp richtte op de plaats waar ik iets had zien bewegen, schrok ik even. Er stond een kleine groep kabouters die ik niet kende. Eerst maar even goedenacht gezegd, en dan gevraagd wat ze kwamen doen. Ondertussen was ook Hortius komen aanwandelen en maakte hij kennis met de kabouters. Nadat we naar binnen waren gegaan deden ze aan Hortius hun verhaal.

De tuin waarin ze leefden is vorige zomer verkocht aan een nieuwe eigenaar. De nieuwe eigenaar heeft de bestaande tuin helemaal gesloopt waardoor er zelfs enkele slachtoffers waren gevallen onder de kabouters. Van de nieuwe tuin is er dan ook nog eens een kabouteronvriendelijke tuin gemaakt. Daardoor waren ze verplicht om te verhuizen en op zoek te gaan naar een nieuwe woonplaats. Zo zijn ze dus al meer dan een half jaar op de dool om een geschikte woonplaats te vinden. Telkens ze dachten een geschikte tuin gevonden te hebben, hielden ze die een tijdje in het oog om te kijken of het hen zou bevallen, en of ze welkom zouden zijn. Maar tot op heden hadden ze nog geen geluk. En nu waren ze dus hier terecht gekomen en hielden ze zich al een tijdje in de buurt verborgen. Maar met die vriestemperaturen en de ijzige wind was het bijna niet uit te houden zonder geschikte bescherming. En nu het dan ook nog begon te sneeuwen was het hoog tijd om hulp te vragen anders zou hun leven wel eens in gevaar kunnen zijn. Hortius vroeg waarom ze niet eerder waren komen aankloppen, want zei hij โ€˜wij hadden jullie al opgemerkt vanaf de dag dat jullie hier in de buurt zijn toegekomenโ€™.  Na alle ervaringen van de laatste maanden zijn we heel voorzichtig geworden waardoor we niet direct contact zoeken, zeiden ze. Hortius zei dat ze in ieder geval al enkele dagen konden blijven. Maar dat hij niet kon beslissen of ze mochten blijven of niet. Ze zijn in ieder geval al blij dat ze voorlopig onderdak hebben.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #817 Gepost op: 4 maart 2018, 00:02:50 »
De Siberische kabouters hadden met de sneeuw minder problemen.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #818 Gepost op: 4 maart 2018, 20:36:05 »
Vorige nacht was er plots gestommel te horen aan de achterdeur. Maar even gaan kijken wat er nu weer gaande was. Op het eerste zicht was er niets te zien, en dacht ik terug naar binnen te gaan. Maar plots zag ik iets bewegen in de duisternis. Toen ik even met de zaklamp richtte op de plaats waar ik iets had zien bewegen, schrok ik even. Er stond een kleine groep kabouters die ik niet kende. Eerst maar even goedenacht gezegd, en dan gevraagd wat ze kwamen doen. Ondertussen was ook Hortius komen aanwandelen en maakte hij kennis met de kabouters. Nadat we naar binnen waren gegaan deden ze aan Hortius hun verhaal.....



Dan  zit je eigenlijk met vluchtelingen in de tuin!

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #819 Gepost op: 11 maart 2018, 17:42:48 »
Er zit hier van alles in de tuin. Er komen hier zelfs mensen die hier niet moeten komen. 
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #820 Gepost op: 11 maart 2018, 17:43:16 »
Volgens Bollius was het vandaag crocusdag.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #821 Gepost op: 11 maart 2018, 17:44:59 »
Maar volgens Pleionius was het pleionezondag.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6777
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #822 Gepost op: 11 maart 2018, 21:46:18 »
Volgens Bollius was het vandaag crocusdag.
daar heeft hij helemaal gelijk in

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #823 Gepost op: 12 maart 2018, 18:57:23 »
Volgens Bollius was het vandaag crocusdag.

Hij zou zo maar kunnen verdwalen mocht hij in dat grote Crocusbos verzeilen, Johan !  -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #824 Gepost op: 17 maart 2018, 13:29:30 »
 :)

Als hij dan roept, kan ik hem dan wel vinden aan de hand van zijn rode puntmuts.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)