Auteur Topic: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners  (gelezen 148299 keer)

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #165 Gepost op: 5 juli 2015, 11:03:27 »
Ze hebben groot gelijk, Johan!
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #166 Gepost op: 5 juli 2015, 16:07:13 »
Terwijl de aandacht dan toch wat op het watergebeuren gericht is, wil Nymphaeus ook eens zijn steentje bijdragen.
Al heeft hij er wel natte voeten aan over gehouden.   :)
De bladeren van de dwergwaterlelies kunnen nu eenmaal zijn gewicht niet goed dragen.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #167 Gepost op: 5 juli 2015, 20:37:09 »
Toen ik gisteren thuis kwam zag ik deze taferelen in de tuin.
Je kan ze ook geen ongelijk geven natuurlijk met deze warmte.

Verstandige vriendjes heb je Johan !!
Harelbeke-West-Vlaanderen

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #168 Gepost op: 5 juli 2015, 22:40:04 »
Toen ik gisteren thuis kwam zag ik deze taferelen in de tuin.
Je kan ze ook geen ongelijk geven natuurlijk met deze warmte.

Verstandige vriendjes heb je Johan !!

Ze hebben dan ook allemaal al veel levenservaring.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #169 Gepost op: 5 juli 2015, 22:44:40 »
Natuurlijk moeten de kleine helpers zich ook wel eens verplaatsen.
Voor kleine afstanden doen ze dan beroep op hun taxidiensten zoals vogels enz.
Maar voor heel lange afstanden reizen ze liever toch met iets meer comfort.
En dan durven ze al wel eens de trein te nemen.
Dan zoeken ze zich een goed plaatsje in een wagon die staat te wachten in het hoofdstation.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #170 Gepost op: 5 juli 2015, 23:15:04 »
Heel plezant om volgen Johan ! 

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6777
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #171 Gepost op: 6 juli 2015, 19:11:39 »
prachtig om te zien
is dit de trein die naar de tuin van Lily Anne  rijd

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #172 Gepost op: 17 juli 2015, 09:58:50 »
Als ze hier de trein nemen naar het hoofdstation en dan een paar keer overstappen dan zouden ze bij Lily-Anne moeten toekomen.

En om op je vraag in een andere topic te beantwoorden, voor kabouters is een trein ook maar gewoon een trein.
Ze hebben daar geen andere benaming voor. Een treinbestuurder is dus ook gewoon een machinist.  :)
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #173 Gepost op: 17 juli 2015, 12:26:21 »
Als ze hier de trein nemen naar het hoofdstation en dan een paar keer overstappen dan zouden ze bij Lily-Anne moeten toekomen.


Wel op voorhand een berichtje laten, anders zouden ze hier voor de deur kunnen staan en dat zou spijtig zijn  hé . Is er een kabouter die verantwoordelijk is voor de emails en de agenda?
Emailius? -2( -2(

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #174 Gepost op: 24 juli 2015, 23:43:12 »
Normaal gezien vragen ze eerst op voorhand of ze mogen langskomen.
Maar er zitten ook een paar deugnieten tussen. En in de tuin geraken doen ze altijd.
Dus moesten de treinsporen er eens proper bijliggen en in het locdepot staat nog een stoomtrein of dieseltrein warm, dan zou het wel eens kunnen dat ze langs geweest zijn.

Een kabouter die enkel maar email nakijkt die is er niet.
Dat valt onder de bevoegdheid van kabouter Secretarius. Evenals de agenda en andere administratieve taken trouwens.
Maar zoals het meestal met administratieve medewerkers gaat, ziet men die bijna nooit omdat ze achter de schermen werken.
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2015, 19:27:15 door Johan Keulemans »
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #175 Gepost op: 26 juli 2015, 16:31:53 »
Gisteren eindelijk eens regen gehad. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen werk te doen is in Hortus Salmagundi.
Cyclamius profiteerde ervan om te beginnen met de Cyclamen te verpotten, wat heel dringend nodig was.

De andere kabouters hebben in de tuin niets gedaan. Die waren met andere zaken bezig. Want eerstdaags staat er blijkbaar wat te gebeuren in Hortus Salmagundi.

De kabouters van de dienst tuin en techniek (DTT) zijn hard aan het werken en maken overuren. Zo zie ik Constructorius, Fabrius, Metallicus, Statuarium, enz. met allerlei materialen zeulen. En de kaboutertransportsector beleefd ook goede tijden. Vooral Transportius doet gouden zaken, lijkt mij.
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2015, 19:27:33 door Johan Keulemans »
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)


Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #177 Gepost op: 26 juli 2015, 16:39:26 »
Kaboutervrouwtjes verrassen hun kabouterman ook wel eens.
Zou had mevrouw Bollius vorig najaar haar man een bloembol cadeau gedaan.
En om het spannend te houden had ze er niet bij gezegd welke soort het was.
Ondertussen staat de plant in blad en in bloei, en het bleek Albuca Cape Star "Frizzle Sizzle' te zijn.
Alleen weet Bollius niet zo goed wat hij er nu moet van vinden. Aangezien het een cadeau was van zijn vrouw, maakt het er alleen maar moeilijker op.
Mevrouw Bollius is er in ieder geval gek op.
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2015, 19:27:52 door Johan Keulemans »
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #178 Gepost op: 26 juli 2015, 16:52:36 »
ben benieuwd

Ik ook.  ;)

Elk jaar rond deze tijd, doen ze even niets. Dan doen ze altijd nogal geheimzinnig en mag ik zelf in een bepaald deel van de tuin niet komen. Ik heb al wel enkele jaren een vermoeden wat er dan gebeurd in de tuin.
Ik moet wel zeggen dat ik het nog nooit heb kunnen aanschouwen in al die jaren. Dus voor mij blijft het ook gissen wat het juist is.
En volgens mij weten de kabouters niet dat ik een vermoeden hierover heb.
Misschien moet ik eens een drone over het verboden deel laten vliegen.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)