Auteur Topic: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners  (gelezen 148217 keer)

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #180 Gepost op: 26 juli 2015, 21:49:58 »
Je maakt ons nieuwsgierig Johan!
Wel een specialleke die krullenbol.

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #181 Gepost op: 28 juli 2015, 19:30:00 »
Daarnet vond ik dit heel kleine stukje papier in de tuin. Waarschijnlijk is kabouter Nonchalantus dit kwijtgespeeld. Dit sterkt alleen maar mijn vermoeden van wat er ieder jaar tijdens de zomer in de tuin gebeurd. Alhoewel ik goed overeenkom met de kabouters, is het toch oppassen om iets te weten te komen.  Men mag ze nu eenmaal niet beledigen of bespieden. Als men dat zou doen, dan verlaten ze op staande voet de tuin. Ondanks dat, ga ik Hortius toch even opzoeken en proberen om meer te weten te komen.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #182 Gepost op: 29 juli 2015, 00:07:43 »
Heb vanavond Hortius opgezocht om wat uitleg te vragen. Na enkele uren van praten over koetjes en kalfjes, het nuttigen van kabouterkoekjes, kaboutercake en te sterke kabouterdrankjes ben ik niets te weten gekomen omdat hij blijkbaar niets mag verklappen.  Het enige resultaat van mijn avondje met Hortius was een draaierig en zweverig gevoel in mijn hoofd. Gelukkig dat ik niet de baan op moest.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6777
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #183 Gepost op: 29 juli 2015, 20:02:24 »
toch niet te veel kabouterdrankjes genuttigd  --11 ((12

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #184 Gepost op: 29 juli 2015, 20:21:53 »
toch niet te veel kabouterdrankjes genuttigd  --11 ((12

Wie weet.  ))8
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #185 Gepost op: 29 juli 2015, 20:23:12 »
Vanmorgen vond ik dit briefje op tafel.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #186 Gepost op: 29 juli 2015, 20:24:45 »
Een beetje raar dat Hortius op een geheime ontmoetingsplaats wil afspreken.
Zou hij toch iets meer willen vertellen zonder dat de andere het (mogen) weten?
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #187 Gepost op: 29 juli 2015, 23:17:48 »
Ik dus deze avond naar de afgesproken plek om Hortius op te zoeken. Daar aangekomen geen Hortius te zien. Dan maar even gewacht en rondgekeken. En plotsklaps stond hij daar. Hij was echter niet alleen. Kabouterkoning Kyrië (VI) was ook aanwezig. Was me dat even schrikken. Nu was het me duidelijk waarom ik naar een geheime ontmoetingsplaats  moest komen en geen gsm, fototoestel enz mocht meebrengen. Kabouterkoning Kyrië staat nogal op zijn veiligheid en die van zijn onderdanen. Een voorvader van Kyrië de zesde is namelijk vermoord in de buurt van Riethoven (NL). En ligt begraven in Hoogeloon (NL). Hortius had de koning ingelicht dat ik een vermoeden had van wat er jaarlijks rond deze tijd van het jaar gaande was in de tuin. En dat ik het echt wou weten. Zo was ik dus zonder het te weten op audiëntie bij de koning. De koning gaf uitleg over de geheimzinnige bezigheden die zijn onderdanen aan het verrichten waren. En de verklaring was heel simpel, op het eerst zicht helemaal niets om geheimzinnig over te doen.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #188 Gepost op: 31 juli 2015, 00:25:13 »
Dit is wat ik op de audiëntie te horen kreeg. Tijdens de zomermaanden is het in de kabouterwereld al eeuwen festivalperiode, net zoals dit al tientallen jaren in de mensenwereld het geval is. Één van die jaarlijks terugkerende festivals heeft dus plaats in Hortus Salmagundi onder de naam SalmagundiRock. Op de festivalweide worden twee podia geplaatst alsook de nodige randomkadering zoals drank-en eetkraampjes, sanitair, EHBO-post, enz.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #189 Gepost op: 31 juli 2015, 00:26:11 »
Op een andere plaats op het festivalterrein ontstaat er de dagen voor het festival een camping. Het festivalterrein is gelukkig voor de kabouters goed bereikbaar. Zowel via de kabouterwegen als het  openbaar kaboutervervoer. Er is zelfs een landingsbaan voorzien zodat de ingelegde partyflights kunnen landen op het festivalterrein. Voor de eenden, ganzen, enz die ingezet worden om deze partyflights te verzorgen is er de nodige accommodatie voorzien zodat ze kunnen uitrusten tijdens het festivalweekend. Zo zei kabouterkoning Kyrië, nu weet je waar de kabouters mee bezig zijn de laatste tijd. Maar zei hij, mensen worden wel niet toegelaten op het festival, vandaar dat ze altijd zo geheimzinnig doen. En het is niet omdat je het nu weet en eigenaar bent van het festivalterrein dat men je nu wel zal toelaten. De kabouterstaatsveiligheid (KSV) en het kabouterpersagentschap (KPA) controleren dan ook alles zeer streng zodat er niets kan uitlekken naar de mensenwereld. Tot daar de uitleg die ik kreeg.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #190 Gepost op: 31 juli 2015, 00:26:49 »
Toen vroeg hij of ik nog vragen had.
Die had ik wel.
Waarom doen jullie daar zo geheimzinnig over? Wanneer gaan de deuren open? Tot hoe laat duurt het? Hoe lang duurt een optreden van een kaboutergroep? Welke muziek spelen ze zoals op het festival?
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #191 Gepost op: 31 juli 2015, 00:28:56 »
Dit waren de koning zijn antwoorden.
Het is vooral traditie dat we daar zo geheimzinnig over doen. Maar vooral nu dat heel veel mensen niet meer in kabouters geloven moeten we nog meer opletten. We moeten ook altijd goed op onze veiligheid letten. En bij grote bijeenkomsten als festivals is het nog meer opletten. Moest er dan een aanslag zijn, zou een hele grote groep het slachtoffer kunnen worden. Waardoor ons aantal plots heel sterk zou dalen. Vandaar dat we dan ook altijd naar de hoogste alarmfase rood gaan. Het begin- en einduur moest geheim blijven, dat staat enkel vermeld op de inkomtickets.  Een optreden van een groep duurt minstens 2 uur en kan tot 6 uur duren. De twee podia brengen een mengelmoes (salmagundi) van muziekgenres. Het hoofdpodium (Dark Stage) staat in het teken van donkere, duistere muziek. En het zijpodium (Rainbow Stage) brengt meer een mix van Metal, Rock,  Pop, Dance en Kaboutertraditional. Hortius, die het festival organiseert, is er trots op dat er dit jaar voor de eerste keer (ter gelegenheid van de 250e editie is het een feesteditie) een niet kaboutergroep geprogrammeerd staat, nml. The Heavy Blues. Die zijn afkomstig uit een woud in het Onzalige Land, zie hij.  Wat de lievelingsmuziek van Kyrië is en of die ook geprogrammeerd staat, daar heb ik het raden naar. Toen ik vertrok kreeg ik nog een affiche mee van het festival, en ik heb de toestemming gekregen om ze hier te tonen.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #192 Gepost op: 31 juli 2015, 00:29:35 »
Dus een week na de bonkende beats van ‘Morgenland’ uit een oude kleiput in een gemeente Arbor in de Rupelstreek met hun ‘mensen van morgen’ te hebben gehoord  zal er dit weekend ook andere muziek te horen zijn in de tuin.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #193 Gepost op: 31 juli 2015, 08:40:35 »
Zijn er nog kaarten, Johan ???-2( -2( ((3
Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6777
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #194 Gepost op: 31 juli 2015, 21:35:35 »
dat word gezellig
het is te hopen dat ze je tuin niet vernielen.
Als veel kabouterfestivallers op af komen.
ik heb twee kabouters in de tuin staan zij willen ook komen kan dat nog?