Auteur Topic: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners  (gelezen 148272 keer)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #360 Gepost op: 22 januari 2016, 21:47:58 »
De Siberische kabouters Nicolaj en Sergei  zagen de wedstrijd en gingen er een kijkje nemen. Na een tijdje was ook hier een muziekgroep die de wedstrijd kwam opvrolijken. Dit maal ontstond een sextet van 2 Siberische en 4 Beierse muzikanten.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #361 Gepost op: 22 januari 2016, 21:48:34 »
Toen de Beierse kabouters zagen dat het ijs op de grote vijver stevig genoeg was, gingen ze daar schaatsen omdat ze dan meer ruimte hadden voor hun schaatskunsten.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #362 Gepost op: 22 januari 2016, 21:49:42 »
Het verliefde kabouterechtpaar ging naar een ander, rustiger gelegen vijvertje om er te schaatsen en van elkaars gezelschap te genieten zonder de tweelingzus en andere pottenkijkers. En door de drukte had de tweelingzus Louise-Marie en de andere kabouters niet door dat de twee kaboutertortelduifjes er van onder geschaatst waren.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6777
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #363 Gepost op: 22 januari 2016, 21:55:48 »
wat een gezelligheid in je tuin.
hadden ze ook koek en zopie of lekkere warme chocolademelk.

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #364 Gepost op: 22 januari 2016, 22:07:26 »
Daar heb ik niets van gezien, maar ze zullen wel ergens paddenstoelenjenever of iets dergelijks gedronken hebben.
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2016, 09:13:57 door Johan Keulemans »
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #365 Gepost op: 4 februari 2016, 19:20:33 »
En wie was er vorige zaterdag ook in Gent?
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #366 Gepost op: 4 februari 2016, 21:21:08 »
Ik heb hem niet opgemerkt, Johan, hij zal wellicht stilletjes en aandachtig hebben zitten luisteren,  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #367 Gepost op: 4 februari 2016, 21:34:52 »
Ik heb hem niet opgemerkt, Johan, hij zal wellicht stilletjes en aandachtig hebben zitten luisteren,  ;)

 ::) Stil was hij zeker  ;)

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #368 Gepost op: 4 februari 2016, 21:36:50 »
Ik heb hem niet opgemerkt, Johan, hij zal wellicht stilletjes en aandachtig hebben zitten luisteren,  ;)

 ::) Stil was hij zeker  ;)

Waarom die Hmmm en die knipoog, mr. Boens?  -1(
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #369 Gepost op: 4 februari 2016, 21:44:50 »
Waarom die Hmmm en die knipoog, mr. Boens?  -1(

Oei, macht der gewoonte  ;)

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #370 Gepost op: 4 februari 2016, 22:00:22 »
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #371 Gepost op: 5 februari 2016, 21:28:36 »
Stil en aandachtig was hij zeker, zoals hij dat steeds is op een lezing.
Na de lezingen en de receptie heeft Rockerius ook nog wat beleefd in Gent.
 

Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)


Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #373 Gepost op: 7 februari 2016, 00:56:25 »
Nadat de lezingdag afgelopen was, ging Rockerius nog iets drinken in de buurt van de botanische tuin. Toen hij terug op weg was naar de auto zag hij plots in de vitrine van een winkel 4 kleine mannetjes zitten. Eerst dacht hij dat het de kleine helpertjes waren van die winkel. Al snel was duidelijk dat dit niet het geval was. Dus ging Rockerius, net voor sluitingstijd, die winkel binnen. En maakte kennis met de eigenares van de winkel. Toen bleek dat ze ook niet wist van waar die kleine ventjes gekomen waren. Rockerius zei dat hij nog wel een plaats kende waar ze zich zouden thuisvoelen en vroeg of hij ze daar naartoe mocht brengen. Dat was geen probleem zei die mevrouw. Ik versta ze toch niet.

Toen sprak Rockerius die 4 kabouters aan in een eigenaardig taaltje. Ik verstond er in ieder geval niets van. Vond dat ze ook nogal grappige kleren aan hadden, in ieder geval niet die ik van kabouters gewoon ben. Die zijn al vroeg carnaval aan het vieren dacht ik. Blijkt echter dat het hun gewone kleren zijn en het blijkt dat het nogal een jolige bende is. In de auto waren ze heel de tijd aan het praten en lachen. Ik vroeg aan Rockerius of het wel een goed idee was om deze 4 vrolijke vrienden mee te nemen. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar even blij mee gaat zijn, als die de hele tijd liggen praten en lachen.  Och, dat komt wel goed zei Rockerius. Ondertussen zijn ze hier nu al een week, en hier en daar ontstaat er wat wrevel onder de kabouters. Benieuwd hoe Hortius dit gaat oplossen.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #374 Gepost op: 10 februari 2016, 21:59:51 »
De vier vrolijke vrienden maken het nog altijd te bont volgens sommigen.

Pleionius denkt er het zijne van en trekt zich dan ook meestal terug onder het tablet tussen de Pleiones.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)