En we zijn al weer opnieuw aan het werken aan de 2 voorjaarsbijeenkomsten ........ )))1
:o HOLA, super mannen! ((12 Mag er al een tipje van de sluier opgelicht worden? ben 'klein' beetje nieuwschierig ;D 8)
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 16 november 2014, 23:02:59
En we zijn al weer opnieuw aan het werken aan de 2 voorjaarsbijeenkomsten ........ )))1
Ik kijk al uit naar de fantastische taarten van onze rotsplanten-meesterbakkers ! Een aanrader voor wie dit jaar niet aanwezig was op de nieuwjaarseditie! ( of waren die taarten alleen omwille van het jubileumjaar? )
Hou dit topic in de gaten ! )))1
Binnenkort verschijnt hier meer over het programma van volgend jaar !
Hou alvast de agenda's bij de hand ! ((2
Zullen we ZEKER doen Luc! :D
Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 17 november 2014, 12:31:08
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 16 november 2014, 23:02:59
En we zijn al weer opnieuw aan het werken aan de 2 voorjaarsbijeenkomsten ........ )))1
Ik kijk al uit naar de fantastische taarten van onze rotsplanten-meesterbakkers ! Een aanrader voor wie dit jaar niet aanwezig was op de nieuwjaarseditie! ( of waren die taarten alleen omwille van het jubileumjaar? )
Ik denk dat die taarten alleen ter ere van het jubileumjaar waren, Lily-Anne.
Als ik zo het voorjaarsprogramma bekijk ziet het er inderdaad wel weer dik oké uit. Om dan nog maar te zwijgen over de uitstap... .
Olaaa uitstap! Het gaat hier van goed naar beter! Straks nog een overtreffende trap bij best :-)
Laat ons de spanning maar niet langer ten top drijven... ;D - Alvast volgende data kunnen jullie in de agenda's reserveren - dan hoeft niemand achteraf te zeggen "Wir haben es nicht gewußt". ;)
Meer details volgen later !
31 januari 2015 - eerste lezingendag in Gent
- Voor de middag :
Kris De Raeymaeker over de plantengroei in Noordoost Turkije: thuis van een ongelofelijk rijke bergflora die Kris op zijn vertrouwde vlotte en interessante manier zal voorstellen.
- Na de middag :
Kris brengt een tweede (kortere) lezing over een weekje lente in Zuid- Turkije - ook dit wordt weer smullen geblazen.
Na afloop van de lezing volgt onze ondertussen legendarische tombola en de inmiddels even legendarische Nieuwjaarsreceptie.
21 februari 2015 - tweede lezingendag in Gent
- In de voormiddag : lezing van Hendrik Van Bogaert en Luc Scheldeman over hun belevenissen tijdens hun reizen in Centraal Azië, met name dit keer in Armenië, op zoek naar (vooral) Onco-Irissen, maar ook nog veel meer.
- Na de middag : Jan Fouquaert over de liefde van zijn leven : De Saxifraga's. Wie dit Forum een klein beetje volgt weet dat Jan af en toe wel eens met dit plantengeslacht bezig is. :-\ Hij zal ons ongetwijfeld weten te boeien met alles over Sax. 'Cumulus' en nog veel meer.
Ook dan weer is er als afsluiter onze VRV tombola
28 februari 2015 - VRV busreis naar HARLOW (GB)
Veel leden herinneren zich ongetwijfeld onze geslaagde uitstap naar de Alpine Garden Society Early Spring Show in Harlow van 2012.
Op aanvraag van velen onder u en voor hen die het toen moesten missen, heeft de VRV besloten dit bezoek te herhalen. Op 28 februari is het dus zo ver en gaan we met zijn allen vanuit Gent opnieuw over de plas ! Meer details volgen later, maar verwacht u alvast aan een unieke plantenshow zoals je ze hier niet vindt en een rijk aanbod aan hebbedingetjes bij de talrijke verkoopstandjes van de bekendste Engelse rotsplantenkwekers.
Het jaar is dan natuurlijk nog niet voorbij ! Dit wordt dus vervolgd ! ((14
dat ziet er veel belovend uit kris.
dat worden weer wat ritjes jullie kant in.
verheug me er nu al op. ((2 _04
:o woow prachtig programma. Lezingen met grote sprekers en een veelbelovende inhoud maar dan vooral ook Harlow! Prachtig om dit opnieuw samen met de vereniging te kunnen doen (ik was van plan om sowieso te gaan :P).
Kun je al inschrijven voor Harlow?
Citaat van: Ruben Billiet op 18 november 2014, 09:10:50
:o woow prachtig programma. Lezingen met grote sprekers en een veelbelovende inhoud maar dan vooral ook Harlow! Prachtig om dit opnieuw samen met de vereniging te kunnen doen (ik was van plan om sowieso te gaan :P).
Kun je al inschrijven voor Harlow?
Nog even geduld, Ruben. Eerst nog de condities uitwerken... --7
LOL, ik wil jullie zeker niet opjagen hoor! Mijn reactie spreekt enkel mijn enthousiasme en blijdschap uit voor de trip naar Harlow uit ((12
Het voorjaarsprogramma ziet er alvast TOP uit !!! ((3 ((12 ((14
Ik kijk er alvast naar uit zowel de lezingen als de uitstap , staat al genoteerd in mijn agenda . Nu moet ik nog zien op welke zaterdagen ik verlof kan nemen .......
Citaat van: Luc Gilgemyn op 18 november 2014, 16:10:21
Nog even geduld, Ruben. Eerst nog de condities uitwerken... --7
Lijkt me "conditio sine qua non " ;D
voor wie er in 2012 niet bij was en nog twijfelt ( kan me niet indenken)
Kan hier de foto's van 2012 nog eens bekijken. https://www.flickr.com/photos/mountainfan/sets/72157639210965754/
((12 ((12 ((12
Citaat van: Bert Stegeman op 17 november 2014, 22:08:49
dat ziet er veel belovend uit kris.
dat worden weer wat ritjes jullie kant in.
verheug me er nu al op. ((2 _04
Ik ga weer trachten om het beste van mezelf te geven Bert .
We zien je weer graag verschijnen Bert , we zouden zelfs ongerust worden moest je er niet bij zijn ! Je bent al een halve Vlaming geworden hé ..... ((12
Citaat van: Danny Bonnez op 18 november 2014, 19:20:57
Het voorjaarsprogramma ziet er alvast TOP uit !!! ((3 ((12 ((14
Wat betreft de lezingen kan ik je zeker al enkele unieke Crocussen beloven Danny .....Maar ook enkele superplanten voor de crevice ;D
Maar ik post wel een keer- op een later tijdstip -een paar "appetizers "
Citaat van: Ruben Billiet op 18 november 2014, 17:32:40
Mijn reactie spreekt enkel mijn enthousiasme en blijdschap uit voor de trip naar Harlow uit ((12
Dat horen wij heel graag Ruben ! Het belooft weer een leuke bedoening te worden ........
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 20 november 2014, 21:39:39
Citaat van: Bert Stegeman op 17 november 2014, 22:08:49
dat ziet er veel belovend uit kris.
dat worden weer wat ritjes jullie kant in.
verheug me er nu al op. ((2 _04
Ik ga weer trachten om het beste van mezelf te geven Bert .
We zien je weer graag verschijnen Bert , we zouden zelfs ongerust worden moest je er niet bij zijn ! Je bent al een halve Vlaming geworden hé ..... ((12
))2 ))2 het is altijd gezellig bij deze vrv vereniging.
we doen ons best om als we kunnen te komen.
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 20 november 2014, 21:40:15
Citaat van: Danny Bonnez op 18 november 2014, 19:20:57
Het voorjaarsprogramma ziet er alvast TOP uit !!! ((3 ((12 ((14
Wat betreft de lezingen kan ik je zeker al enkele unieke Crocussen beloven Danny .....Maar ook enkele superplanten voor de crevice ;D
Maar ik post wel een keer- op een later tijdstip -een paar "appetizers "
Ik twijfel er niet aan dat het zeker een TOP lezing zal worden Kris , mag ik zeker niet missen !!!
Het is nog vroeg maar zou er al ergens een lijst zijn van welke de standhouders zijn in harlow?
Citaat van: Ruben Billiet op 21 november 2014, 20:36:47
Het is nog vroeg maar zou er al ergens een lijst zijn van welke de standhouders zijn in harlow?
Die zijn nog niet bekend, Ruben - te gelegener tijd zullen we die graag meedelen.
Gisteren kwam ik nog foto's tegen dat we naar Engeland geweest waren de Wisley Garden.
Toch maar even vlug op mijn eigen pagina gezet. https://www.flickr.com/photos/mountainfan/sets/
Wel even iets naar beneden scrollen. want het was in 2011 die staat dus onderaan
Maar wel leuk om weer te bekijken ((12
Via Maggi Young (Via kit Strange) heb ik "hot of the press" de standhouders voor Harlow 2015!
We zullen een dikke portefuille nodig hebben LOL
Slack Top Alpines
Tim Ingram
Plant Base
Aberconwy Nursery
Hartside
Choice Landscapes
Edrom Nurseries
Pottertons Nursery
Little Heath Farm
W & S Lockyer
Jacques Amand International
The Plantsmans Preference
Thuya Alpines
Ian Butterfield
Keith Wiley, Wildside Nursery
Als je het volle pond wil geven wel Ruben ;D
))(10 ))(10 ))(10
Alle informatie met betrekking tot onze VRV busreis van 28.02.2015 naar de AGS show in Harlow vindt u hier :
http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=1749.msg72228#msg72228
Ziezo, net overgeschreven en zeker van een plaats! Nu aftellen en verlangen naar 28 februari ((3 ((3
eerst de lezing van kris volgende week.
gezellig om de meeste weer te zien.
tot dan _01
Veel "natuur" is er in onze lage landen niet meer te vinden.
Met de VRV doen we toch elk jaar een inspanning om een natuurwandeling te organiseren in weer eens een andere regio.
Dit jaar trekken we met al die dat wil op 13 juni 2015 naar de Kalkgraslanden aan de Sint Pietersberg in de omgeving van Luik.
Je vindt alle nodige informatie op onze website hier : http://www.vrvforum.be/?p=3331
We hopen op een talrijke opkomst !! ((3
Citaat van: Luc Gilgemyn op 10 mei 2015, 10:28:52
de Sint Pieterberg in de omgeving van Luik.
De Sint Pietersberg? Is er dan ook nog een Sint Pietersberg in België. Ik dacht toch altijd dat de Sint Pietersberg bij Maastricht lag. Of weten de Belgen anders niet waar Maastricht ligt? ((--11
Toch verdraaide jammer, is er iets leuks, kan ik onmogelijk. --13 --13
He Luc ik zou uw wandeling maar met een week vervroegen he. Op 13 juni zijn alle orchideeën uitgebloeid. Is er alleen nog gras te zien.
Je bedoeld dat je een week eerder wel kunt ;) --11
Citaat van: Bert Stegeman op 10 mei 2015, 12:18:00
Je bedoeld dat je een week eerder wel kunt ;) --11
Goed geraden Bert.
Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 10 mei 2015, 10:57:37
Citaat van: Luc Gilgemyn op 10 mei 2015, 10:28:52
de Sint Pieterberg in de omgeving van Luik.
De Sint Pietersberg? Is er dan ook nog een Sint Pietersberg in België. Ik dacht toch altijd dat de Sint Pietersberg bij Maastricht lag. Of weten de Belgen anders niet waar Maastricht ligt? ((--11
Toch verdraaide jammer, is er iets leuks, kan ik onmogelijk. --13 --13
--3 Er is bij mijn weten maar één St Pietersberg, Gerrit.... het was allerminst onze bedoeling een grensincident uit te lokken _07 - wij hadden het over "nabij Luik", wat misschien wel enigszins imperialistisch overkomt, maar echt wel goed bedoeld. -2( -2(
De datum hadden wij ook liever een weekje vroeger gehad, maar helaas, de gids was toen niet beschikbaar. Hij heeft ons wel verzekerd dat er ook op de 13e nog meer dan voldoende moois te zien zal zijn !
Zucht
Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 10 mei 2015, 10:57:37
Citaat van: Luc Gilgemyn op 10 mei 2015, 10:28:52
de Sint Pieterberg in de omgeving van Luik.
De Sint Pietersberg? Is er dan ook nog een Sint Pietersberg in België.
Oui, Mont Saint Pierre.................................of in jou geval Mont Saint Zeurpierre. ((3 -2( ((3
Wij zullen er hopelijk bij zijn op 16 juni . De vorige orchideewandeling was voor ons een hele ontdekking - hopelijk valt het weer mee.
Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 11 mei 2015, 21:59:45
Wij zullen er hopelijk bij zijn op 16 juni . De vorige orchideewandeling was voor ons een hele ontdekking - hopelijk valt het weer mee.
13 juni, Lily-Anne!!
Wij zijn er ook bij heb net gemaild om te melden dat we graag mee wandelen
Een kleine tikfout Wim , het stond in onze agenda op de juiste dag geschreven.
misschien leuk als uitstap vrv een keer http://www.trekkings.be/lentewandelingen.htm
http://www.trekkings.be/mullerthaltrailwandelinfo.htm :-X :-X :-X :-X :-X -2( -2(
Ja Bert, dat is een interessante site, met veel ideeën over (orchideeën) routes in B. en Limburg.
@ Jan T. : voelde je avatar zich wat eenzaam dat je hem 4 vrienden hebt gegeven ?
heb je je vergist, of wil je extra opvallen??? -2( :-[ ))5
Sorry Jan T. Blijkbaar was er iets fout met mijn browser ( met de hulp van Wim B. Opgelost) jouw avatar zag ik in al jouw posts 5 keer staan en sommige lijnen stonden in het rose ... Jouw avatar stond op de duur zelfs in de plaats van andere leden en toen snapte ik dat het probleem ergens anders lag.
Ja Bert,
Die link met uitstappen in Limburg is wel heel interessant ! Bedankt
graag gedaan nog.
ja zaterdag de wandeling komt wel erg dicht bij.
tot nu is het weer goed. )--1 ik hoop --9 en geen --10.
de --9 is goed voor veel --15.
tot zaterdag
Citaat van: Bert Stegeman op 10 juni 2015, 21:17:50
graag gedaan nog.
ja zaterdag de wandeling komt wel erg dicht bij.
tot nu is het weer goed. )--1 ik hoop --9 en geen --10.
de --9 is goed voor veel --15.
tot zaterdag
Bert, ik wens jou en ALLE ( ja echt.....Alle ;D) andere wandelaars een fijne en plantrijke dag toe. )))1
dank je wel
Ondertussen is onze VRV wandeling achter de rug, nieuwsgierig hoe de deelnemers het gesteld hebben? Neem dan hier maar eens een kijkje:
http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=1843.0
((14 Luc
Bekijk hier allen info over onze VRV najaarsbijeenkomst van 17 oktober 2015
http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=1876.new#new