Androsace

Gestart door Ger van den Beuken, 19 februari 2011, 20:35:50

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 15 december 2024, 17:44:19
Citaat van: Frankie Wulleman op 15 december 2024, 17:34:11
Nieuw in de collectie is deze Androsace hirtella x vandellii. Ik heb hem op een lavasteen gezet. Benieuwd hoe hij zal evolueren?
Heel mooi exemplaar Frankie !

Merci Kris, hij is nog heel klein, maar ik denk nu al dat de genen van vandellii de overhand zullen krijgen op deze plant.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op 15 december 2024, 18:00:55
Merci Kris, hij is nog heel klein, maar ik denk nu al dat de genen van vandellii de overhand zullen krijgen op deze plant.

Zo te zien wel Frankie en dat is toch de mooiste van de 2  11))
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 15 december 2024, 18:12:54
Citaat van: Frankie Wulleman op 15 december 2024, 18:00:55

Zo te zien wel Frankie en dat is toch de mooiste van de 2  11))

Idd Kris, en mocht hij nu nog wat makkelijker zijn...?

Thomas Eckert

Nieuw in de collectie is deze Androsace hirtella x vandellii. Ik heb hem op een lavasteen gezet. Benieuwd hoe hij zal evolueren?

Een absolute droom... Frankie. Volgens mij had ik deze hybride een paar jaar geleden ook... helaas maar voor een paar weken. Je kunt duidelijk zien dat het Vandellii bloed overheerst. Ik ben erg enthousiast over de verdere ontwikkeling en ik ben er vrij zeker van dat hij het heel goed zal doen bij jou... dat laat je fantastische A. vandellii zien. ðŸ'

Thomas Eckert

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 15 december 2024, 16:17:23
Citaat van: Thomas Eckert op 15 december 2024, 16:05:24
Bedankt Theo
Ik vond een kleine collage uit 2919 toen Douglasia nivalis bij mij goed had gebloeid.
Ik krijg binnenkort zaad van deze soort en ik ben blij dat ik het eindelijk weer eens kan proberen.

Super , ik kan Douglasia nivalis nooit lang goed houden Thomas !

Ook niet voor mij. Dat zal maar een schrale troost voor je zijn...ik weet het.

Ik had verschillende ondersoorten en vormen van D. nivalis. Geen enkele hield het langer uit dan gewenst. Ik heb veel foto's van natuurlijke sites die ik kreeg van een goede vriend in Canada. Luc zou waarschijnlijk zeggen... "we krijgen nachtmerries"...ðŸ˜,

Frankie Wulleman

Citaat van: Thomas Eckert op 16 december 2024, 04:45:05

Een absolute droom... Frankie. Volgens mij had ik deze hybride een paar jaar geleden ook... helaas maar voor een paar weken. Je kunt duidelijk zien dat het Vandellii bloed overheerst. Ik ben erg enthousiast over de verdere ontwikkeling en ik ben er vrij zeker van dat hij het heel goed zal doen bij jou... dat laat je fantastische A. vandellii zien. ðŸ'

Een hybride groeit soms beter dan de ouderplanten, Thomas, daarom dat ik hem ook eens wil proberen en zien wat hij doet.

Frankie Wulleman

Elk jaar is het een reikhalzend uitkijken wat Androsace vandellii gaat doen. Gaat hij bloeien of niet? Blijft hij in goede vorm of zal hij erop achteruit gaan? Hij lijkt zich klaar te maken voor een aardige prestatie. Hopelijk levert het wat zaden op.

Frankie Wulleman

Ondertussen ziet Androsace vandellii op een stukje lavasteen er niet verkeerd uit. Reeds heel content met dit resultaat.

Herman Mylemans

Citaat van: Frankie Wulleman op  6 april 2025, 22:10:26
Ondertussen ziet Androsace vandellii op een stukje lavasteen er niet verkeerd uit. Reeds heel content met dit resultaat.
Prachtig Frankie! Proficiat!
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Super resultaat Frankie !  :o :o  Dikke proficiat  ((3 ((3
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Citaat van: Herman Mylemans op  7 april 2025, 22:31:21
Prachtig Frankie! Proficiat!

Merci Herman, vandaag stond hij er nog wat beter bij, elke dag gaan er nog wat bloemen open.

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  8 april 2025, 11:56:03

Super resultaat Frankie !  :o :o  Dikke proficiat  ((3 ((3

Merci Kris.

Maar soms moet men ook geluk hebben met de cloon, dat is nu al zo dikwijls bewezen. Ook hier met dit exemplaar van A. vandellii. Op de staan er twee zaailingen, afkomstig van dezelfde plant. De ene heeft het nooit echt goed gedaan en bloeide ook nog niet. Beide staan even lang op de lavasteen. Je ziet, als het niet lukt met een bepaalde cloon, toch nog eens proberen met een andere. Dit najaar probeer ik die goeie alleszins te stekken.

Frankie Wulleman

Ondertussen begint Androsace hirtella zich ook al te roeren. Een eigen zaailing, inmiddels 10 jaar oud.

Frankie Wulleman

Androsace barbulata is iets minder showy, maar toch een graag geziene gast.

Thomas Eckert

Frankie... ik ben elke keer weer helemaal in de wolken als ik jouw Androsace vandellii zie. Je mag echt heel trots zijn op dit resultaat!

Deze soort is altijd een grote uitdaging voor me geweest. Hij houdt het bij mij niet erg lang vol. Dus dit exemplaar (foto) is een gedeeltelijk succes voor mij.