Tuin van Hanka Zíková

Gestart door Kris De Raeymaeker, 30 december 2025, 11:16:01

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Ik herinner me nu weer dat het een zeer frisse ochtend was. Amper 7 of 8 graden of zo. De gentianen stonden zelfs nog niet helemaal open. Op foto 3, enkele verhoogde items.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Een prachtige Dianthus, Iris paradoxa, zomaar in de rotstuin en de befaamde Gentiana clusii 'Tamino'

Frankie Wulleman

Enkele spectaculaire Andro's, een witte Daphne en een witte gentiaan, zoals we er daar veel hebben gezien.

Frankie Wulleman

Een schitterende Daphne petraea, Ranunculus sequirie en nog een hoekje met o.a. een gevuldbloemige variant van Ranunculus alpestris. Likkebaarden is dit!

Frankie Wulleman

Trillium, Daphne arbuscula, een Thlapsi, een Oncobedje in open lucht.

Frankie Wulleman

Enkele overzichtsfoto's.

Frankie Wulleman

Een geel bloeiende Dryas.

Frankie Wulleman

Een Townsendia, overzichtfoto's.

Frankie Wulleman

Een polletje witte gentianen. Die witte gentianen groeien daar als onkruid. Dat hebben we toen in meerdere tuinen gezien.

Frankie Wulleman

Een van mijn favoriete hoekjes in de tuin, niet alleen vanwege de vormgeving, maar voor zulke fantastische Iberis heb ik een grote boon. Schitterend toch?

Frankie Wulleman

Nog meer fraais. Een blik op de puinvelden die zeer natuurgetrouw zijn aangelegd.

Frankie Wulleman

Een pracht van een Campanula, waarschijnlijk biebersteiniana en wervelende gentianen.

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 januari 2026, 12:00:29Hoe dankbaar ben ik wel niet dat Hannah ons haar tuin toonde ...
Een geweldige dame ! Super gastvrouw en alleen spijtig dat ik geen Tsjechisch kan ...
Fantastische ervaring en hopelijk hebben jullie er wat aan gehad. Ook bedankt aan de immer vrolijke Jiri die ons daar heel goed van pas kwam als tolk.
Benieuwd wat mijn collega's nog zullen toevoegen aan onbekende hoekjes , planten etc ...

Bedankt dat we konden meegenieten van deze prachtige tuin , Kris !  ((3  ((3  ((3  ((14
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Nog meer moois, waaronder een knappe combinatie van Lewisia en Phlox.

Frankie Wulleman

Nog meer Amerikaans spul dat de ogen uitsteekt. Planten waar wij hier alleen maar kunnen van dromen.