Narcissus 2026

Gestart door Kris De Raeymaeker, 4 januari 2026, 18:58:43

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Narcissus bulbocodium vormt een steeds groter wordende groep.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 april 2026, 08:39:58
Citaat van: Danny Bonnez op  1 april 2026, 22:48:39Een narcisje die het hier heel goed doet en volop uitzaait , dat heb ik niet vaak hier in de tuin met dit geslacht
Narcissus obesus , een van de mooiere soorten vind ik wel 

Inderdaad een prachtige soort Danny ! Ik vind de bloemen bij jou nogal hoog staan voor obesus maar dat kan altijd aan de omstandigheden liggen. Dit is mijn obesus ...Ik vermoed dat hij ook wel kruist met alle andere bulbocodiums waardoor we tussenvormen kunnen krijgen ? Misschien weet Luc dat ?

Prachtige en compacte vorm, Kris. Mocht je daar ooit eens een bolletje van teveel hebben...?

Frankie Wulleman

Een plant onder de naam Narcissus bulbocodium graellsii. Blijft zeer laag en zaait niet uit.

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  5 april 2026, 20:30:55Narcissus bulbocodium vormt een steeds groter wordende groep.

Heel mooi en heel dankbaar Frankie
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op  1 april 2026, 22:48:39Een narcisje die het hier heel goed doet en volop uitzaait , dat heb ik niet vaak hier in de tuin met dit geslacht
Narcissus obesus , een van de mooiere soorten vind ik wel 
Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 april 2026, 08:39:58Inderdaad een prachtige soort Danny ! Ik vind de bloemen bij jou nogal hoog staan voor obesus maar dat kan altijd aan de omstandigheden liggen. Dit is mijn obesus ...Ik vermoed dat hij ook wel kruist met alle andere bulbocodiums waardoor we tussenvormen kunnen krijgen ? Misschien weet Luc dat ?
Citaat van: Frankie Wulleman op  5 april 2026, 20:32:17Prachtige en compacte vorm, Kris. Mocht je daar ooit eens een bolletje van teveel hebben...?
Zal het proberen onthouden Frankie ...Ook bij het verdere bloeiproces blijven ze laag tegen de grond ... 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Scheldeman

Citaat van: Frankie Wulleman op  5 april 2026, 20:59:44Een plant onder de naam Narcissus bulbocodium graellsii. Blijft zeer laag en zaait niet uit.
Dit is geen subsp. graellsii Frankie. Lijkt me gewoon bulbocodium
Torhout, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Scheldeman op  6 april 2026, 15:19:21
Citaat van: Frankie Wulleman op  5 april 2026, 20:59:44Een plant onder de naam Narcissus bulbocodium graellsii. Blijft zeer laag en zaait niet uit.
Dit is geen subsp. graellsii Frankie. Lijkt me gewoon bulbocodium

Ok, geen graellsii dus. Maar gewoon bulbocodium is het nu ook weer niet. Hij bloeit wat later dan de gewone bulbocodium en blijft stukken lager.

Luc Scheldeman

Soms krijg je al eens een plant zonder die te kennen. Deze Narcissus triandrus 'Moonlight Sensation' is er zo één.
Met extreem grote bloementrossen op erg korte bloemstelen.
Niet echt een favoriet.
Torhout, West-Vlaanderen