Grijs- en zilverbladigen in de rotstuin

Gestart door Frankie Wulleman, 29 september 2012, 23:09:24

Vorige topic - Volgende topic

Thomas Eckert

Citaat van: Hubert Brandt op 27 augustus 2026, 21:35:18Die 2 Raoulia's groeien inderdaag krachtig Thomas. Vooral de R. australis doet enorm zijn best en vanaf ongeveer 15 augustus zijn ze beide een groeispurt aan het inzetten. Ik heb ook de groene R. haastii maar die groeit zo goed als niet.

Echt geweldig, Hubert, dat de twee Raoulia's zich bij jou zo op hun gemak voelen.

De foto's van Kris laten op indrukwekkende wijze zien hoe groot ze kunnen worden.

Dat geldt ook voor R. lutescens... in de bijlage twee foto's uit 2017. Dit exemplaar had destijds een turquoise kleur, zoals ik die daarna nooit meer heb gezien.

Wat de Raoulia haastii betreft... voor mij de mooiste groene Raoulia die ik ken. In de winter wordt ze bruin en denk je dat ze dood is. Als dan in het voorjaar de eerste groene puntjes te zien zijn... dat is elke keer weer een feest voor mij.

Als ze niet uitdroogt, groeit ze zeker ook behoorlijk goed, zoals de twee foto's wellicht aantonen.

Helaas heb ik ze allebei niet meer en zijn ze hier al een eeuwigheid niet meer verkrijgbaar.

Luc Scheldeman

Marrubium globosum uit Turkije is een plant die ik nog van Mojmir Pavelka heb.
De onderkant van de bladeren is behaard wat het nodig maakt om deze in de winter te beschermen tegen regen.
Voorlopig nog geen bloemen gezien.
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op  4 september 2026, 19:03:28Marrubium globosum uit Turkije is een plant die ik nog van Mojmir Pavelka heb.
De onderkant van de bladeren is behaard wat het nodig maakt om deze in de winter te beschermen tegen regen.
Voorlopig nog geen bloemen gezien.

Die had ik ook bij van Mojmir Luc  -2( Groeit hier maar traag aan , maar wel mooi blad !!!
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Deze Senecio leucophyllus stond ook al een tijdje op mijn radar en is nu opgenomen in de collectie. In alweer een nieuw projectje  ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "