Daphne 2026

Gestart door Herman Mylemans, 28 januari 2026, 18:31:11

Vorige topic - Volgende topic

Rudi Berthels

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 30 maart 2026, 10:33:37Niet eens zoveel jaar geleden werd van deze Daphne modesta verteld dat je deze zeker in een alpine house diende te kweken wilde je succes  hebben ....Voor wie naar de TV serie "het eiland" heeft gekeken ..."Zever , gezever ...." -2(  -2( Kan gewoon in de open rotstuin en zaait zich daar nog eens uit ...Dit is zo een spontane zaailing . Jonge planten (zaailingen)bloeien beter dan de oudere (moeder)plant !
Daphne modesta Kris

Rudi Berthels

Citaat van: Herman Mylemans op  3 april 2026, 11:46:43Daphne 'Tichborne' een oude kruising: D. collina x D. arbuscula. Hij blijft een goede bloeier en kan ook goed teruggesnoeid worden. Hij staat al 26 jaar in de tuin.
Daphne x susanneae 'Tichborn' Herman

Rudi Berthels

Citaat van: Frankie Wulleman op  5 april 2026, 22:35:35
Citaat van: Herman Mylemans op  5 april 2026, 22:20:21
Citaat van: Frankie Wulleman op  5 april 2026, 22:07:57
Citaat van: Herman Mylemans op  3 april 2026, 11:46:43Daphne 'Tichborne' een oude kruising: D. collina x D. arbuscula. Hij blijft een goede bloeier en kan ook goed teruggesnoeid worden. Hij staat al 26 jaar in de tuin.
Ik zal ze stekken

Prachtig exemplaar, Herman. Moet ik ook nog maar eens zien aan te geraken.
Frankie, ik weet niet of die nog veel in omloop is.

Daar vrees ik ook voor, Herman.

Rudi Berthels

Citaat van: Luc Scheldeman op 26 juli 2026, 16:35:38Ik heb deze plant ooit meegebracht van de plantenmarkt in de BT Utrecht onder de naam Daphne circassica.
De naam lijkt mij niet juist en de vraag is nu welke species is dit ?
De plant heeft (voorlopig ?) beperkte afmetingen (zo'n 30cm doormeter), kleine blaadjes en witte bloemen.
As de blaadjes grijs zijn is het oleoides, groene blaadjes denk ik eerder aan Colinton Crown een kruising van Petraea x D. eschmannii 'Jacob Eschmann