Galanthus 2011/2012

Gestart door Luc Gilgemyn, 8 september 2011, 18:04:36

Vorige topic - Volgende topic

Cor van Kapel

Citaat van: Sven de Groot op 26 februari 2012, 14:02:21
...... Lastig om de gele vlekjes op de buitenste bloemblaadjes te fotograferen...
Even experimenteren met je belichting Sven, iets onderbelichten (1/3 of 2/3 stop) dan lukt het waarschijnlijk wel --7. De rest wordt dan wel iets te donker maar dat geeft niet ;D.

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 24 februari 2012, 22:09:20
Citaat van: Frankie Wulleman op 24 februari 2012, 19:40:41
Galanthus plicatus 'Washfield Warham' (foto 1 en 2)
Galanthus 'Tiny Tim' (foto 3)
Een bosje 'gewone inheemse' Galanthus nivalis (foto 4)

Is er een reden waarom je ze in potten houd Frankie .Was dat voor de muizen misschien?

Op die manier blijven de verschillende soorten bij elkaar en raken ze niet door elkaar. En inderdaad, ook gravend ongedierte kunnen er niet bij, van onder af.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Lina Hesseling

Eentje bij mij in de tuin.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Sven de Groot

Leuk, "Kersen". Deze stond nog een hele tijd in de "verdwenen" sneeuwklokjes-lijst van Steve Owen. Van Gert-Jan van der Kolk gekocht?
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Lina Hesseling

Loes de Groot

da's zeker een leuk klokje Lina!

Sven de Groot

Citaat van: Lina Hesseling op 28 februari 2012, 14:16:55
Nee, bij Valentin.

Oh, OK. Gert-Jan van der Kolk bood dit sneeuwklokje twee jaar geleden ook aan tijdens de sneeuwklokjesdagen bij De Boschhoeve, vandaar mijn vraag.

Sven de Groot

Op deze warme dag kwam weer een aantal sneeuwklokjes tot bloei.
Foto 1: Galanthus "Mrs. Wrightson's Double", een mooi, regelmatig gevuld sneeuwklokje;
Foto 2: Galanthus plicatus "Trymlet".

Sven de Groot

Nog twee van vandaag:
Foto 1: Galanthus "Primrose Warburg", het meest gele sneeuwklokje in mijn tuin;
Foto 2: Galanthus "South Hayes", eerder door mij getoond, maar nu staat de bloem verder open (en eigenlijk kan ik zelf geen genoeg van dit sneeuwklokje krijgen... ::))

Sven de Groot

En de laatste twee:
Foto 1: Galanthus "Fieldgate Fugue", een selectie van Colin Mason en een van mijn absolute favorieten met prachtige, grote bloemen;
Foto 2: Galanthus nivalis "Chrome yellow", een leuk nieuw geeltje van Joe Sharman.

Lina Hesseling

Weer mooie plaatjes, Sven. Zelf heb ik Fieldgate Superbe gekocht. Ook een joekelaria!

South Hayes is inderdaad een beeldschoon klokje.

Lina.

Cor van Kapel

Citaat van: Sven de Groot op  2 maart 2012, 16:22:09
Op deze warme dag komen weer een aantal sneeuwklokjes tot bloei.
Foto 1: Galanthus "Mrs. Wrightson's Double", een mooi, regelmatig gevuld sneeuwklokje;
Foto 2: Galanthus plicatus "Trymlet".
Dit zijn echt twee bjoetie's Sven en 'South Hayes' ((14 is natuurlijk ook heel erg mooi, die staat ook nog op mijn wensen lijst(je) 8).

Peter Kleine

CiteerInderdaad een leuk sneeuwklokje, Peter. Wil je ook eens een foto laten zien van de geopende bloem?
En zie ik daar ook wat vorstschade?

Na een weekje vakantie hier dan de foto's Sven:

Volgens mij geen vorstschade hoor! en dat terwijl ze best wel koud staan. Tuin op noord-oost.In een verhoogde bak, circa 15 cm van de rand. Dus ze hebben het best wel goed doorstaan.
Zoals je ziet is de bloem niet spectaculair maar wel leuk, met name door het formaat. De rolmaat erachter staat op de grond. Dus je kan zien hoe hoog de planten zijn.

Gerard Oud

Begint nog rustiger te worden op dit forum! Ik dacht dat er nog heel wat beloofd was door dezegene!
Bij deze een vondst van mij vandaag in een oude fruittuin! Een redelijk grote pol lange dubbelgangers van Blond Inge, beetje moeilijk te zien op de foto maar ze zaten naast een pol gewone. Voor de ongeruste zielen onder ons, ik was hier op uitnodiging :D

Loes de Groot

Citaat van: Gerard Oud op  3 maart 2012, 19:46:47
. Voor de ongeruste zielen onder ons, ik was hier op uitnodiging :D

:D :D :D

maar goed dat je je schepje mee had!