Galanthus 2012/2013

Gestart door Freddy Vleugels, 12 oktober 2012, 21:17:30

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Dan uiteindelijk toch wat kleur tijdens deze witte periode... ::)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 22 januari 2013, 12:08:45
Als ik me niet vergis, is dit een sneeuwklokje Sven !  ))4
Het doet zijn naam in elk geval alle eer aan !  8)

Inderdaad letterlijk en figuurlijk een SNEEUWklok !
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Peter Kleine

Vorig jaar is Han Nienhuis van "De bolle Jist" overleden. Ik heb zijn galanthus lijst nog en daar staat een galanthus op die ik niet terug kan vinden op internet.

Het gaat om Galanthus gracilis 'Gray's Child' Heeft iemand hier beeldmateriaal van?

Zijn er mensen die gracilis in de tuin hebben? Hoe gaat dat? Heeft deze speciale wensen?

Jan Fouquaert

De klokken zouden moeten luiden in het aanschijn van deze sneeuwklok, zo wit als de sneeuw.  ;)
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Sven de Groot

Citaat van: Peter Kleine op 26 januari 2013, 20:46:49
Het gaat om Galanthus gracilis 'Gray's Child' Heeft iemand hier beeldmateriaal van?

Hier is ze: http://www.ebay.co.uk/itm/Galanthus-Gray-s-Child-snowdrop-/130831715639?pt=UK_HomeGarden_Garden_PlantsSeedsBulbs_JN&hash=item1e762d8d37&nma=true&si=WkbMWDR9VJ%252BhgJw4i3bEK0hhip0%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
Het is geen zuivere gracilis, maar een hybride met gracilis-bloed.

Edit: op mijn computer opent de foto niet altijd. Is dit bij jou ook zo, vul dan bij Ebay.co.uk de zoekterm "Galanthus" in. Kies in de linkerkolom "completed listings" en kijk op pagina 5.

Hier vind je nog een foto: www.judyssnowdrops.co.uk/Plant_Profiles/Hybrids_Single/grays_child/grays_child.htm
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Peter Kleine

Dank je Sven. Jammer dat deze niet de gedraaide bladeren van gracilis heeft.

Heb jij ervaring met gracilis?

Sven de Groot

Citaat van: Peter Kleine op 27 januari 2013, 12:25:17
Heb jij ervaring met gracilis?

Jep, tot twee maal toe is het me gelukt om ze binnen een jaar om zeep te helpen...

Valentin Wijnen

Ik heb 'Gray's child' hier in de tuin voor het eerste jaar, heb hem ook nog niet zien bloeien. Maar ik heb zoiets van 'Who's child?", zo geweldig is 'john Gray' niet in mijn ogen!
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Peter Kleine

Ik begreep dat J Gray snel zijn bloemen laag laat hangen?
Verder groeit er maar weinig gracilis? Ik zou het wel eens willen proberen!

Ruben Billiet

Afgelopen weekend ben ik, samen met de vriendin :-d, naar Engeland geweest. Een tweedaagse met op dag 1 'shoppen' in London en dag twee de plant sale in Mydlleton House. Veel verkopers waren aanwezig: matt bishop, glen chantry, monksilver, rainbow farm, anite and andrew thorp, richard bashford and valerie bexley of woodchippings.

Het evenement vond maar een uur en half plaats en was in de voormalige tuin van E.A Bowles. De tuin was echter erg besneeuwd en er was weinig tot niets te zien..helaas.

Ik heb volgende sneeuwklokjes op de kop kunnen tikken (na goed te hebben gelopen bij de opening :-d)
- Greenfinch
- Grumpy
- Elwesii huttlestone
- Rosie
- Ecusson d'or
- Ailwyn
- Margary Fish
- Rosemary Burnham
- Ermine House
- Bloomer
Dit zijn de voornaamste.

Het was een zeer leuke tweedaagse en een echte aanraden voor opnieuw te doen.

Lina Hesseling

Mooie aankopen, Ruben.
Jammer van de sneeuw, maar je kunt niet alles hebben. Hebben jullie nog foto's gemaakt?

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Frankie Wulleman

Citaat van: Ruben Billiet op 28 januari 2013, 20:23:17
Afgelopen weekend ben ik, samen met de vriendin :-d, naar Engeland geweest. Een tweedaagse met op dag 1 'shoppen' in London en dag twee de plant sale in Mydlleton House. Veel verkopers waren aanwezig: matt bishop, glen chantry, monksilver, rainbow farm, anite and andrew thorp, richard bashford and valerie bexley of woodchippings.

Het evenement vond maar een uur en half plaats en was in de voormalige tuin van E.A Bowles. De tuin was echter erg besneeuwd en er was weinig tot niets te zien..helaas.

Ik heb volgende sneeuwklokjes op de kop kunnen tikken (na goed te hebben gelopen bij de opening :-d)
- Greenfinch
- Grumpy
- Elwesii huttlestone
- Rosie
- Ecusson d'or
- Ailwyn
- Margary Fish
- Rosemary Burnham
- Ermine House
- Bloomer
Dit zijn de voornaamste.

Het was een zeer leuke tweedaagse en een echte aanraden voor opnieuw te doen.

Kijk eens aan, met het smelten van de sneeuw verschijnen niet alleen de sneeuwklokjes, maar ook de laatste galanthofielen ontwaken uit hun lange rustperiode. Blijkbaar stevig ingekocht, Ruben? Erg indrukwekkende lijst.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Sven de Groot

Klinkt als een fantastisch weekend, Ruben! En prachtige sneeuwklokjes die je hebt weten te bemachtigen!

Ruben Billiet

LOL ;D
ontdooit en... een nieuwe woning(reeds volledig geïnstalleerd) met grote tuin... Net op tijd voor het nieuwe sneeuwklokjesseizoen.
((14