Galanthus 2012/2013

Gestart door Freddy Vleugels, 12 oktober 2012, 21:17:30

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op  4 februari 2013, 21:02:54
Gekregen van een 'galante' liefhebber dus.

Gelukkig zijn die hier op ons forum nog wel voorradig hé Frankie ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Jan Fouquaert

Soms denk ik : 'Hoe zie je het verschil tussen al die Galanthussen en hun zussen ?' ???
Zeker niet simpel.

Nu ja, sommige mensen zullen dat wel denken over Saxen en hun broers ook zeker ? --6

Ik heb 4 zussen en 2 broers en daar zie je wel duidelijk het verschil. :o
mmmmm
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Kris De Raeymaeker

Galanthus reginae-olgae ssp. vernalis 'Amigo'  staat ook te bloeien .Later als in sommige andere jaren ....
Is eentje dat zich hier maar heel traag vermeerdert ....
Je ziet dat er al is gevreten aan 1 bloem ... gelekaart

Marc Coolens

Vandaag een paar foto's genomen , zon was van de partij ,de wind is soms een spelbreker om heel scherpe close up te maken.
G Ding Dong
G Cornwood
G Alan's Treat
G Blewbury Tart

Bloemen zijn wel nog niet volledig open waarschijnlijk te koud vandaag.
Ik ben jammer genoeg niet naar de voordrachten kunnen gaan ( aktiviteit met kleinkinderen ).
Allen bedankt voor de foto's hier gepost en de info
Marc

Sven de Groot

Mooie sneeuwklokjes, Marc! Mijn favoriet is "Alan's Treat".
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Gert Hoek

Ik ben niet zo'n Galanthus kenner maar ik vinbd ze wel prachtig.
1) Galanthus elwesii ssp. elwesii coll Mnt Olympus
2) Galanthus ergens uit een tuin, een paar jaar geleden gekregen van een man die een keer langs mijn tuin liep en zei dat er sneeuwklokjes in moesten, de volgende dag bracht hij een polletje.
3) Galanthus woronowii

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Gert Hoek op  6 februari 2013, 17:14:11
2) Galanthus ergens uit een tuin, een paar jaar geleden gekregen van een man die een keer langs mijn tuin liep en zei dat er sneeuwklokjes in moesten, de volgende dag bracht hij een polletje.

Het is dus een beetje van "moeten" Gert ?  ;D

Kris De Raeymaeker

Toch weer blij dat deze jongen zich ook weer naar boven hijst .....Qua aangroei ook gene vette ....
Vreemd zicht dat de bloem eerst ondersteboven hangt ....ze wordt letterlijk en figuurlijk eerst naar boven geduwd .   

Gert Hoek

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  6 februari 2013, 20:55:14
Citaat van: Gert Hoek op  6 februari 2013, 17:14:11

Het is dus een beetje van "moeten" Gert ?  ;D

Hij bedoelde eigenlijk dat ze er niet in konden ontbreken en daar had hij helemaal gelijk in.
Ik vind ze eigenlijk zo leuk dat ik volgende week naar de Sneeuwklokjesdagen in Wolfheze ga, en heb er ook al wat besteld bij Cathy  ;D

Lina Hesseling

Mooie foto, Kris. Wat is het toch een grappige plant.

Gert, ga je donderdag? Dan zien we elkaar vast wel.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Sven de Groot

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  6 februari 2013, 20:59:11
Toch weer blij dat deze jongen zich ook weer naar boven hijst .....Qua aangroei ook gene vette ....
Vreemd zicht dat de bloem eerst ondersteboven hangt ....ze wordt letterlijk en figuurlijk eerst naar boven geduwd .   

Leuk sneeuwklokje, Kris. Welke is het? Ik denk zelf aan "Selina Cords" of "Wilhelm Bauer".
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Sven de Groot op  7 februari 2013, 09:35:13
Leuk sneeuwklokje, Kris. Welke is het? Ik denk zelf aan "Selina Cords" of "Wilhelm Bauer".

Met de nodige PK (= parate kennis )als altijd ....Het is 'Wilhelm Bauer '  Sven .

Marc Coolens

Kris
Prachtig klokje één van mijn favorieten, valt de groei een beetje mee?
Ik de vind de groene altijd een beetje moeilijk
Marc

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Marc Coolens op  7 februari 2013, 18:51:06
Kris
Prachtig klokje één van mijn favorieten, valt de groei een beetje mee?
Ik de vind de groene altijd een beetje moeilijk
Marc

Bedankt Marc ! Nee de groei valt eigenlijk tegen ....als ik dat mag zeggen ? Gekocht als 1 bolletje in het vroege voorjaar van 2011 en ik denk dat het nog steeds maar 1 bolletje is gebleven. (heb hem toen in dat voorjaar van 2011 meteen uitgeplant in de volle grond ) Nu goed , ben voorlopig al blij dat hij nog boven komt en misschien heeft hij wat meer tijd nodig om zich te settelen ...Het zou best kunnen dat ik dat eerste jaar niet mag meetellen omdat hij verstoord werd in zijn groeiproces met het verplanten "in the green " , maar dan heeft hij toch in zijn tweede jaar nog niks bijgemaakt ...

Valentin Wijnen

Dat is inderdaad één van de nadelen van de 'Scharlockii'. Deze variëteit van Galanthus nivalis toont een ongelooflijke verscheidenheid, zoals je al kon zien in geposte foto's. Anderzijds is het aan de liefhebbers om de plant zo te selecteren dat er groeikrachtiger, grootbloemigere types komen. de beste types komen eraan, veel beter bloeiend boven het blad, minder blad en vooral grotere en beter getekende bloemen...
'Wilhelm Bauer' - terloops- is een door een Duitser in België gevonden sneeuwklokje. De hele serie van hem is niet steeds uniform onder eenzelfde naam. Zo werden ze aanvankelijk verkocht van de pol af...Tja....da's natuurlijk niet selecteren!
Wegens de verscheidenheid van die benaamde types wordt eraan gedacht om een aantal cv's onder te brengen in een groep, bv. 'groep Wilhelm Bauer'.
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'