Galanthus 2012/2013

Gestart door Freddy Vleugels, 12 oktober 2012, 21:17:30

Vorige topic - Volgende topic

Sven de Groot

Nog een aantal.
Foto 1: Galanthus plicatus "Trymlet";
Foto 2: Galanthus "Kildare";
Foto 3: Galanthus "The Wizard";
Foto 4: Galanthus "Cowhouse Green".
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

John Aipassa

Mooie klokjes Lina, Wim en Sven.
Ik begin ook een ding te krijgen voor two marks en imperials. Heb pas (ook) een 'Cliff Curtis', 'Fieldgate Prelude', 'David Shackleton' en 'Peardrop' besteld. 'Fieldgate Fugue' en 'Sutton Courtenay' had ik al binnen. Ik hoop zelf nog wat foto's te kunnen plaatsen.
John Aipassa, Aalten, Nederland

"The breath of flowers is far sweeter in the air than in the hand." - Sir Francis Bacon

Lina Hesseling

Sven,
Mooie foto's! Vooral G. 'Cowhouse Green' vind ik prachtig.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Sven de Groot

Citaat van: John Aipassa op  5 maart 2013, 20:46:44
Mooie klokjes Lina, Wim en Sven.
Ik begin ook een ding te krijgen voor two marks en imperials. Heb pas (ook) een 'Cliff Curtis', 'Fieldgate Prelude', 'David Shackleton' en 'Peardrop' besteld. 'Fieldgate Fugue' en 'Sutton Courtenay' had ik al binnen.

Eerst alleen de geeltjes, en nu... Jaja, het virus heeft definitief toegeslagen en het hek is van de dam.

Citaat van: Lina Hesseling op  5 maart 2013, 20:51:25
Mooie foto's! Vooral G. 'Cowhouse Green' vind ik prachtig.

Bedankt, Lina. De komende dagen wordt dit nog vervolgd.

John Aipassa

Citaat van: Sven de Groot op  5 maart 2013, 20:59:57
Eerst alleen de geeltjes, en nu... Jaja, het virus heeft definitief toegeslagen en het hek is van de dam.

OK OK, ik geef het toe.  ))(10 

Het neemt wel erg snel een vlucht hè? _09
John Aipassa, Aalten, Nederland

"The breath of flowers is far sweeter in the air than in the hand." - Sir Francis Bacon

Stefan Vidts

Freddy en Sven, prachtige foto's, het klopt vandaag zijn het hoogdagen,
zelf niet in de tuin kunnen gaan vandaag, maar toch de honinggeur van klokjes kunnen opsnuiven in de tuin van een klant, zaaaalig,  ;D ;D ;D
Gisteren ochtend nog wat klokjes kunnen fotograferen, er staan er zoveel mooi, hier nog enkele die mijn aandacht trokken.
Sommige gewoon klassiekers en dus gekend, maar daarom niet minder mooi, andere dan wat minder gekend.
Stefan Vidts
verzamelaar van sneeuwklokjes en stinzenplanten,
Een passie ondersteund door visie is een dragende meerwaarde.
http://www.stefanvidts.be

Stefan Vidts

nog een paar klokjes die gisteren mijn aandacht trokken.
Die mini Galanthus is echt wel heel klein, de bloem is amper een halve cm groot, maar ze staat mooi bol zoals een echte plicatus hoot te zijn.
Ik denk dat ik ze naast Bill Bischop plaats, dan lijkt deze klok lekker extra vet. ;D
Stefan Vidts

Lina Hesseling

Stefan,
G. 'Weisse Pendelkugel' is een plaatje!!!!
En dat sneeuwklokje met het lange ovarium is ook erg leuk. Staat die in je eigen tuin?

Lina.

Stefan Vidts

Hoi Lina,

Zie nu dat ik 2x John Gray erop geplaatst, de pol stond misschien te mooi te bloeien.
Alles staat in de tuin, dat heel lange ovarium is een pol waar alle bloemen heel lange ovariums blijken te hebben, deze op de foto bleek
wel de langste te hebben, dus we zullen hier moeten gaan selecteren en zien wat dat geeft.
Er blijft dus nog héél véél tuinwerk te doen,dat het maar enkele redelijk weer blijft.
Jij hebt ook wel leuke klokjes in jouw tuin, ik dacht dat die piep klein was, maar toch plaats voor zoveel diverse klokjes, fijn is dat.
bij ons staan ze nu ook allemaal prachtig in bloei terwijl ze op de zandgronden in de kempen en in de Belgische kuststreek waarschijnlijk stilaan over hun hoogtepunt gaan. Op mijn koude vochtige grond kan ik nooit primeurs tonen, maar altijd wel laat bloeiende.
Ik hoop dit weekend even de tijd te hebben om wat verder van de tuin te genieten.
Stefan
Stefan Vidts

Sven de Groot

Citaat van: Stefan Vidts op  5 maart 2013, 22:05:33
Gisteren ochtend nog wat klokjes kunnen fotograferen, er staan er zoveel mooi, hier nog enkele die mijn aandacht trokken.
Sommige gewoon klassiekers en dus gekend, maar daarom niet minder mooi, andere dan wat minder gekend.

"Ilse Bilse" is mijn absolute favoriet! Een heel mooi sneeuwklokje. Helaas heb ik die zelf nog nooit aangeboden zien worden. Dat geldt overigens voor veel van de vaak prachtige vondsten van Hagen Engelmann. Hij is behoorlijk selectief/terughoudend met het verspreiden hiervan.

Citaat van: Stefan Vidts op  6 maart 2013, 05:36:54
Zie nu dat ik 2x John Gray erop geplaatst, de pol stond misschien te mooi te bloeien.

Jouw "John Gray" wijkt qua tekening behoorlijk af van die van mij (zie antwoord #255 in deze topic). Klopt je labeltje wel, Stefan?

Stefan Vidts

Dag Sven,

Is het niet Little John? Het klopt mijn John Gray staat onder een grote heesterroos. Ik heb mijn beelden laat op het net gezet, vermoeidheid + op geheugen benamen loopt dus slecht af + zonder naar plan te kijken  :-X :-\.
Ilse Bilsen bloeit nu eindelijk met 2 bloem,
Het klopt dat Hagen Engelman zijn planten niet zomaar verspreid, ik denk dat hij uitzonderlijk streng is alvorens hij iets vrijgeeft, hij alles heel nauwkeurig bij.
Echte Duitse Grundlichkeit, als hij het niet vrij geeft dan is hij niet voldoende zeker over de kwaliteit denk ik. Ik kan hem hierin volgen.
Het is denk ik een van de meest gerichte en beste galanthofielen die ik ken, ik kan er niet aan tippen.
Bij mij nu 2 bloemen, ik hoop dat ze binnen de komende jaren uitgroeit tot een pol.
Al 2 dagen de tuin niet gezien, zal pas zaterdag zijn, hoop dat alles dan nog top staat.
Stefan

Stefan Vidts

Lina Hesseling

Alweer een mooie dag om buiten bezig te zijn.

1. G. 'Jimmy Platt'
2. G. 'Blonde Betty'
3. G. 'Abgelique'

Lina.

Sven de Groot

Citaat van: Lina Hesseling op  6 maart 2013, 18:13:39
2. G. 'Blonde Betty'

Deze ken ik niet, Lina. Kun je er iets meer over vertellen?

Sven de Groot

Citaat van: Stefan Vidts op  6 maart 2013, 17:43:37
Is het niet Little John?

Lijkt me wel, Stefan. ((14

Citaat van: Stefan Vidts op  6 maart 2013, 17:43:37
Het klopt dat Hagen Engelman zijn planten niet zomaar verspreid, ik denk dat hij uitzonderlijk streng is alvorens hij iets vrijgeeft, hij alles heel nauwkeurig bij. Echte Duitse Grundlichkeit, als hij het niet vrij geeft dan is hij niet voldoende zeker over de kwaliteit denk ik. Ik kan hem hierin volgen.

Ik natuurlijk ook. Maar als je al die prachtige vondsten van hem voorbij ziet komen (zo ook de laatste paar dagen weer in het SRGC-forum), kun je alleen maar hopen dat ze op termijn algemener beschikbaar komen. Heb je "Grüner Frühhaufsteher", "Calebasse" en "Karla Tausendschön" gezien?  WOW! --5 --5 --5  

Sven de Groot

Nog een paar sneeuwklokjes die ik gisteren op de gevoelige plaat heb vastgelegd.
Foto 1: Galanthus plicatus "E.A. Bowles";
Foto 2: Galanthus "Primrose Warburg";
Foto 3: Galanthus "Sprite";
Foto 4: Galanthus "Little Dorrit".