weekje sulden am Ortler

Gestart door Hugo Van Woensel, 16 juli 2013, 23:37:46

Vorige topic - Volgende topic

Lily-Anne Vereecken

Blijkbaar een interessante streek! Ik kijk ook al uit naar de foto,s van boven de boomgrens!

Hugo Van Woensel

De volgende reeks, boven de boomgrens een desolaat gebied met hopen steenpuin (morene en scree) maar toch vind je er planten!
Volgens de zoon van de hoteleigenaar kwamen tot voor 200 jaar de gletschers tot beneden in het dorp, van wanneer ze helemaal verdwenen zijn wist hij niet.

Hugo Van Woensel

en wat plantjes tussen de stenen! dryas was daar wel de pionier, en zelfs een grasje is mooi tussen zoveel stenen.

Hugo Van Woensel

vervolg reeks 2

Hugo Van Woensel

idem dito! :D
saxifraga's, een helpende hand om jullie te laten zien waaruit de ondergrond bestaat.
De vierde foto is niet voor de witte bloemen maar om de piepkleine rozetjes van een sax die hem vergezeld.

Kris De Raeymaeker

Mooi om weer eens meegenomen te worden naar deze gebieden Hugo .Het blijven toch wel plantenparadijsjes !
Dank om ze met ons te delen . 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Citaat van: Hugo Van Woensel op 17 juli 2013, 22:48:39
saxifraga's, een helpende hand om jullie te laten zien waaruit de ondergrond bestaat.

Hola, je sprak over een streek met een bodem als zure basis, maar daar zie ik Saxifraga caesia die een voorkeur voor kalk heeft, en in de vorige reeks zie ik een papaver, spijtig dat hij net nog niet bloeit, maar papavers hebben ook een voorliefde voor kalk. Blijkbaar liggen kalk en zuur daar dicht bij elkaar in de buurt, Hugo?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Hugo Van Woensel

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 juli 2013, 22:56:19
Mooi om weer eens meegenomen te worden naar deze gebieden Hugo .Het blijven toch wel plantenparadijsjes !
Dank om ze met ons te delen . 
graag gedaan kris

Hugo Van Woensel

Citaat van: Frankie Wulleman op 17 juli 2013, 22:57:23
Citaat van: Hugo Van Woensel op 17 juli 2013, 22:48:39

Hola, je sprak over een streek met een bodem als zure basis, maar daar zie ik Saxifraga caesia die een voorkeur voor kalk heeft, en in de vorige reeks zie ik een papaver, spijtig dat hij net nog niet bloeit, maar papavers hebben ook een voorliefde voor kalk. Blijkbaar liggen kalk en zuur daar dicht bij elkaar in de buurt, Hugo?

De puinhelling bestaat praktisch puur uit een minerale grond, en deze zal wel kalkrijk zijn vermoed ik.

Hugo Van Woensel

ondertussen even iedereen bedanken die al een deel planten benaamd hebben ((14
En Luc, uw berghut staat er nog, foto volgt nog!

Hugo Van Woensel

nog een paar tussen de stenen en dan naar wat meer begroeide zone

Hugo Van Woensel

:)

Hugo Van Woensel

Hugo Van Woensel

Hugo Van Woensel