Zaaien Dalkruid

Gestart door Gerard Verweij, 6 augustus 2014, 14:24:23

Vorige topic - Volgende topic

Gerard Verweij

Heb bessen van het hier veel voorkomende Dalkruid,
Maianthemum bifolium, verzameld.

Kan iemand mij vertellen hoe ik die moet behandelen/zaaien?

))8

Gerrit Eijkelenboom


Gerard Verweij


Hans Meulenbelt

Wellicht heb je hier iets aan, Gerard (met dank aan Henk Wolfs):

http://www.onrockgarden.com/germination-guide/maianthemum-bifolium-v-kamtschaticum.

PS Wanneer ben je terug van vakantie?
Hans Meulenbelt.
Leusden, Nederland.

Lily-Anne Vereecken

#4
Citaat van: Hans Meulenbelt op  6 augustus 2014, 22:17:26
Wellicht heb je hier iets aan, Gerard (met dank aan Henk Wolfs):

PS Wanneer ben je terug van vakantie?

))8
Je gaat dat aan de dieven toch niet vertellen via het internet zeker!? Je weet toch nooit hé!
Via pb , dat is iets anders - zo weet je zelf wie er van je afwezigheid op de hoogte is mocht er iets verdwenen zijn .

Gerard Verweij

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  7 augustus 2014, 08:36:27
Citaat van: Hans Meulenbelt op  6 augustus 2014, 22:17:26
Wellicht heb je hier iets aan, Gerard (met dank aan Henk Wolfs):

PS Wanneer ben je terug van vakantie?

))8
Je gaat dat aan de dieven toch niet vertellen via het internet zeker!? Je weet toch nooit hé!
Via pb , dat is iets anders - zo weet je zelf wie er van je afwezigheid op de hoogte is mocht er iets verdwenen zijn .
mijn huis wordt goed bewaakt, lily-anne.

Allan Krijgsheld

Hallo Gerard,

Vorig jaar heb ik ook dalkruid gezaaid in kleine stenen potjes in een mengsel van grof zand, zaai- en stekgrond en wat grind. De planten zijn gezaaid in de herfst van 2013. De potjes staan gewoon buiten, als het meer dan 5 graden vriest zet ik ze in het schuurtje. Tot nu toe is er nog niks boven gekomen. Dus je kunt waarschijnlijk beter een andere methode proberen.