Primula 2015

Gestart door Matthias Fouquaert, 4 januari 2015, 14:45:34

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 10 mei 2015, 22:05:30
Sfeervol beeld, Frankie !
Gezellig hoekje om in de schaduw met een natje en een droogje te verpozen !  (dat hoort toch ook bij tuinieren, of niet ??)  -2(

't Zal wel zijn, Luc, ik zit graag in de tuin, met de nadruk op 'zitten'.  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

Enkele jaren geleden zaaide ik Primula japonica 'Appleblossom' en Primula japonica 'Fuji White'
Nu laten ze voor het eerst hun bloemen zien !

Gerrit Eijkelenboom

Lily-Anne Vereecken

Bedankt Gerrit . Als ik me goed herinner is het zaad van jou afkomstig. Nog eens bedankt!

Pim Hols

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 11 mei 2015, 22:12:26
Enkele jaren geleden zaaide ik Primula japonica 'Appleblossom' en Primula japonica 'Fuji White'
Het was het wachten zeker waard Lily-Anne!! ((12
Heemskerk, Noord-Holland

Jan Tholhuijsen

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 11 mei 2015, 22:12:26

((14 ((14 ((14
Omgeving Roosendaal

Frankie Wulleman

Primula sieboldii 'Snowflake'.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Frankie Wulleman op 12 mei 2015, 21:32:16
Primula sieboldii 'Snowflake'.

Nog eentje die op de verlanglijst komt. De lijst begint al groter te worden dan de vrije plaatsen in de tuin!

Peter Rijntjes

zo de verhuizing zit erop!!
IK woon nu in Groenlo en ga nu eens een echte rotstuin aanleggen. 1500 kilo tuf steen en 2 ton gele ardenner breuksteen. Ook een muur van 6 meter lang van gestapelde tufsteen blokken en nog wat van die rariteiten, zoals een bostuin,  zullen binnen kort de tuin gaan sieren. Ik kan niet wachten.......
Hier alvast wat planten die daar ergens een plaatsje gaan krijgen:

1. Primula cortusoides
2. Primula longiscarpa , wat het dus niet blijkt te zijn. Zaad 2 jaar geleden binnen gekregen als de voornoemde soort. Maar nu in de bloei gedetermineerd als Primula
    matthioli( waar ik eigenlijk nog blijer van wordt). In 2 kleuren nml. wit en rose. In de natuur komen ook beide kleuren voor.
Mooi voor in de schaduw tuin en ik heb er genoeg.

Peter Rijntjes

Zou ik deze bijna vergeten:

Primula rusbyi uit Noord - Amerika.

Lily-Anne Vereecken

Peter, Zal je nog nog wel tijd hebben om schilderijtjes op te hangen en andere klusjes in huis? Ik kan me voorstellen, dat bij de keuze van het nieuwe huis, de tuin bijna belangrijker was, en dat de tuin op de eerste plaats komt  -2( -2(
Veel plezier en laat ons vooral mee genieten van jouw 'zware ' werk!

Peter Rijntjes

Hoi L-A,

schilderijtjes zijn ondergeschikt aan het monniken werk wat mij hier te wachten staat! Al het andere is werk voor in de winter.
Ik heb ook nog eens de nodige zaai potjes waar wat aan gedaan moet worden. Maar ik zal regelmatig foto's plaatsen met de voortgang erop.

Gerrit Eijkelenboom

Groenlo, ook een mooie omgeving.

Een nieuwe rotstuin aanleggen, wat een uitdaging.
Bij wie heb je die stenen gevonden?

Gerard Verweij

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 14 mei 2015, 09:22:07
Peter, Zal je nog nog wel tijd hebben om schilderijtjes op te hangen en andere klusjes in huis? Ik kan me voorstellen, dat bij de keuze van het nieuwe huis, de tuin bijna belangrijker was, en dat de tuin op de eerste plaats komt  -2( -2(
Veel plezier en laat ons vooral mee genieten van jouw 'zware ' werk!
Hij bouwt ook een muur, dus dan kan ie daar z'n schilderijtjes ook kwijt, probleem opgelost.

-2(

Bart Moerland

'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'