Early Spring Show Harlow 2015

Gestart door Frankie Wulleman, 28 februari 2015, 23:20:57

Vorige topic - Volgende topic

Ger van den Beuken

Wat zijn ze vroeg, die Dionysia's, in de UK. Hier zit het merendeel nog in de knop. Wel verrassend met zo'n milde winter is 't niet?

Luc Gilgemyn

Véééél mooie Dio's in volle bloei waren er niet Ger - ik praatte ook even met Paul Ranson en die vertelde dat het leeuwenaandeel van zijn planten nog zo'n 2-3 weken van hun topbloei af zijn.   Alleen de vroege vogels konden tentoon gesteld worden.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Ruben Billiet

Het was erg leuke dag. ((12 ((12
Enkele toppers kunnen aankomen zoals Iris pumila (yellow and Gold) JJA 199590 en Iris unguicularis 'Peloponnese Snow' - Aberconwy had super planten bij zich.
Ook enkele leuke gladiolen species kunnen op de kop tikken (houdbaar zoals tristis, dus erg beschut) en heel wat ander stuff.

Ook de showplanten (diegene die er dan stonden) erg mooi! Vooral de mooie display van Kew is me bijgebleven, WOOWW

Danny Bonnez

Ik had ook het geluk erbij te kunnen zijn , de plantenshow vond ik wel "top" maar er waren inderdaad wel wat lege plaatsen . De verkoopbeurs was terug  bijzonder interessant , we gaven het volle pond ...... ;)
Het was een bijzonder leuke dag , één van de hoogtepunten van het voorjaar .
Nog een foto van de indrukwekkende showtafel van KEW .
Ook nog deze Romulea vond ik wel bijzonder mooi .
Ieper , West-Vlaanderen

Wim Boens

Weinig toe te voegen aan de verslagen van voorgaande heren....leuke dag, leuke mensen en leuke planten; wat wil een mens meer.

Toch nog enkele fotootjes die hier nog niet verschenen.

Onze 'Chairman' in vol ornaat.

Een Asarumpje (Asarum splendens) in bloei.

Iemand een G. woronowii 'Elizabeth Harrison'??

En de Farrer medal winnende "best in show"; Scilla libanotica.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Johan Keulemans

Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Luc Gilgemyn

Niet schromen, Johan, je bent nu eenmaal ons uitgangsbord geworden... willen of niet !  -2( ;)

Luc Gilgemyn

Ik was een beetje druk de afgelopen dagen, ben bijgevolg wat laat met foto's, maar de collega's hebben al goed werk geleverd zie ik  :)

Toch nog enkele zaken die mij bijzonder zijn bij gebleven...

Eerst de al eerder gemaakte opmerking... de vele openingen op de showtafels.  Ondanks de toch vrij milde winter is het duidelijk een laat seizoen.
Dat belooft voor de Kent show die er binnen een tweetal weken aan komt, die zou daar wel eens de vruchten kunnen van dragen.

Gelukkig was de verkoopzaal wél goed gevuld, dat maakte alles goed !!  -2(
Overigens was het aantal bezoekers wél heel groot - het was een drukte van jewelste rond de verkooptafels - zelden zoveel volk gezien op de Harlow show, zelfs zonder VRV-bus...  8)

Luc Gilgemyn

Ik ben al langer een fervent aanhanger van de smetteloos witte hoepelnarcisjes, en die ontbraken niet op de show.

Verschillende vormen van Narcissus cantabricus in al hun glorie.

Luc Gilgemyn

De Irissen waren ook talrijk aanwezig, er werden er al een aantal getoond.

Bijzonder mooi vind ik persoonlijk ook Iris zagrica - helaas bloeide dit exemplaar volledig tussen het blad, zodat de bloemen bijna niet te zien waren.  Het was dan ook geen prijswinnaar.

Luc Gilgemyn

Deze Iris x sindpers heeft dit euvel duidelijk niet - een bijzonder mooie hemelsblauwe vorm.

Luc Gilgemyn

Tot slot nog enkele mooie 3-pot inzendingen.

Luc Scheldeman

Citaat van: Luc Gilgemyn op  4 maart 2015, 09:30:05

Bijzonder mooi vind ik persoonlijk ook Iris zagrica - helaas bloeide dit exemplaar volledig tussen het blad, zodat de bloemen bijna niet te zien waren.  Het was dan ook geen prijswinnaar.
Zo bloeit deze ook in de natuur !
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Luc Scheldeman op  4 maart 2015, 10:50:29
Citaat van: Luc Gilgemyn op  4 maart 2015, 09:30:05

Zo bloeit deze ook in de natuur !

Jammer toch hé, maar de bloem is er niet minder mooi door.