Tuin van Hanka Zíková

Gestart door Kris De Raeymaeker, 30 december 2025, 11:16:01

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op  4 januari 2026, 23:16:31Bedankt Frankie voor de aanvulling van deze prachtige tuin. Het is ook een bewijs dat een tuin toch ieder jaar verschillend is.
Citaat van: Frankie Wulleman op  5 januari 2026, 22:36:27Ja dat is wel zo, Herman. Het ene jaar is de tuin van Hana fantastisch en het andere jaar is hij nog meer fantastischer.  ;D

Het klopt voor iedere tuin is dat het nooit hetzelfde is ...Tijdens de lente klagen we soms dat het toch andere jaren beter was maar als ik dan in december aan het eind van het jaar even door mijn foto's scrol dan ben toch altijd verbaasd dat we nog heel veel mooie zaken in bloei hadden.
Het is zoals bij grote wijnen , niet ieder jaar is een grand cru jaar maar de beste steken er dan toch nog boven uit. En bij die allerbeste hoort Hanah ...
Ze zei zelf al tegen ons dat de hoofdbloei al voorbij was toen we er waren vanwege een heel vroege lente.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  6 januari 2026, 08:49:48
Citaat van: Luc Gilgemyn op  3 januari 2026, 17:26:14Even een eerste 'gentiaantje'...  dewelke is mij onbekend (Herman ?), wellicht niet 'Iceberg' wegens te weinig blauw..
Zelden geziene kleurenrijkdom.
Als een gletsjer zonder last van klimaatopwarming slingert deze laag blijvende Iberissoort zich naar het dal tussen de rotswanden (met lichte zin voor overdrijving  -2(  )
Citaat van: Frankie Wulleman op  5 januari 2026, 22:46:49Wat heb je dat prachtig verwoord, Luc. Deze liederlijke omschrijving zal ik ooit wel eens pikken als ik een Iberisartikel schrijf!  ;)
Ga je wel je bronnen moeten melden Frankie ... -2(  -2(

Uiteraard hé Kris !  -2(   Toch bedankt dat je mijn poëtische uitspattingen (soms) kunt appreciëren Frankie. ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen