Noord-Amerikaanse alpiene flora

Gestart door Thomas Eckert, 2 april 2025, 12:40:53

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Thomas Eckert op 17 april 2026, 15:15:23"High and Dry"...Physaria chambersii  (Utah)
😎

Wow  :o  :o  ((3  ((3  ((3  Yes!!!!
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Thomas Eckert

Monardella macrantha kennen we als een plat kussentje.

Dit exemplaar is het enige dat uit de zaadjes van vorig jaar is opgekomen. Vreemd genoeg zijn drie scheuten iets langer uitgegroeid. Uit pure nieuwsgierigheid heb ik ze niet ingekort, omdat ik benieuwd ben hoe het eruitziet als het bloeit.

Thomas Eckert

Andere Noord-Amerikaanse soorten komen nu pas uit hun winterslaap... bijvoorbeeld Clematis scottii en Clematis hirsutissima.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  8 april 2026, 12:46:30@Kris - welke soorten/kleuren heb je dan wel gezaaid.  Zelf zit ik sinds een paar jaar zonder de rosea vorm en ook zonder de lemon vorm... waar had je dat zaad vandaan ? 

Sorry Luc ,ik had je vraag blijkbaar over het hoofd gezien ...Ik heb gezaaid : tweedyi 'Pink '+ tweedyi 'Pink -compact form' + tweedyi 'Alba' . Zaden afkomstig van Alpine garden club -British Columbia .Voorlopig echter geen kieming  ))8  ))8
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Eriogonum umbellatum var. porteri doet het vrij goed in de rotstuin, maar moet toch regelmatig verjongt worden.
Lichtervelde, West-Vlaanderen