Narcissenbos van Monstreux ( nabij Nijvel)

Gestart door Luc Gilgemyn, 14 maart 2011, 11:14:32

Vorige topic - Volgende topic

Luc Gilgemyn

Wij kregen volgend bericht binnen van Jan Balis: misschien een tip voor een mooie natuurwandeling? :)

Beste vrienden,

Het Narcissenbos van Monstreux (nabij Nijvel) staat in bloei. Wij zijn vanmiddag gaan kijken : miljoenen en milliarden. Volgende week zal het nog mooier zijn. Wij hebben een toer gedaan die voor mijn 82-jarige voeten  twee uur geduurd heeft.  Welkom en veel groeten

Jan
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Lijkt me wel leuk om er eens naar toe te trekken. Iemand enig idee om welke narcissen het juist gaat?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jan Balis

Het gaat over de inheemse narcissus-pseudo narcissus
Jan Balis

Luc Gilgemyn

Welkom op het forum Jan,

Informatie uit de eerste hand krijgen, beter kan niet  :)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 16 maart 2011, 18:44:40
Welkom op het forum Jan,

Informatie uit de eerste hand krijgen, beter kan niet  :)

Dag Jan, welgekomen op het forum, merci voor de informatie, groeit daar ook nog andere voorjaarsvegetatie, ik neem aan van wel.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jan Balis

In het bos van Monstreux groeien ook nog  Anemone nemorosa, Allium ursinum, Euphorbia amygdalioides, Polysytichym aculeatum ( maar een drietal planten bij mijn weten), en wellicht nog wat anders , zoals Arum italicum ( ontsnapt uit de boerderij) enz
Auto parkeren aan de kerk. Rue du Gendarme opgaan (een goeie 50 m.) tot aan de boerdeij. Wegje rechtover brengt naar het bos. Veel plezieer
Jan