Vergeten naampjes/verdwenen bordjes => witte naampjes

Gestart door Wim Boens, 4 februari 2014, 20:09:38

Vorige topic - Volgende topic

Wim Boens

Iemand een idee van de naam van deze twee naamloze cultivars is m'n tuin?

Een groen gepunte sharlockii

[attach=1] [attach=2]

En een Galanthus die altijd bloeit met twee bloemen per bol.

[attach=3]
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Ruben Billiet

Wim,

Weet je soms waar je de Galanthus nog hebt gekocht?
Het is een zeer moeilijk, de nivalis var. scharlockii ziet er uit als een gewone nivalis var. scharlockii en zou hem dan ook zo noemen. Scharlockii heeft altijd groene punten. Hij heeft volgens mij geen kenmerken om anders te noemen. De enige cultivarsnaam die in me opkomt in 'Warei'.

De tweede is volgens mij S arnott, deze produceert veelal 2 bloemen per bol en gelijkt er erg op.
http://davesgarden.com/guides/pf/showimage/299867/

Wim Boens

Citaat van: Ruben Billiet op  4 februari 2014, 21:40:42
Wim,

Weet je soms waar je de Galanthus nog hebt gekocht?
Het is een zeer moeilijk, de nivalis var. scharlockii ziet er uit als een gewone nivalis var. scharlockii en zou hem dan ook zo noemen. Scharlockii heeft altijd groene punten. Hij heeft volgens mij geen kenmerken om anders te noemen. De enige cultivarsnaam die in me opkomt in 'Warei'.

De tweede is volgens mij S arnott, deze produceert veelal 2 bloemen per bol en gelijkt er erg op.
http://davesgarden.com/guides/pf/showimage/299867/

Ruben,

ik heb ze allebei gekregen van een oud lief vrouwtje die de naam vergeten was...de scharlockii had ze van Alan Street, maar van de tweede wist ze het niet meer! Och ze groeien goed en ze hebben hun eigen verhaal  :), ik zal ze maar houden als "??"  ((15
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Gert Geensen

Hallo Wim, je scharlockii is volgens mij  een echte scharlockii en niet een benoemde variant. Binnen de  scharlockii's is er een enorme variatie, maar dat wist je vanwege de presentatie van Valentin al lang. Een aantal jaren kocht je Scharlockii's bijvoorbeeld op het sneeuwklokjes feest in Wolfheze in vrij bleke versies (relatief weinig groen). Heb ik ze nog ergens staan. Ik heb gemerkt als je goed in België om je heen kijkt dat je ze eigenlijk in mooiere groenere varianten (in mijn geval gewoon in de berm) tegen komt. Klokjes die zelfs met Wilhelm Bauer kunnen concurreren.

Valentin Wijnen

Wilhelm Bauer is helemaal niet zo goed hoor! Er is veel en veel beter!
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Lily-Anne Vereecken

#5
Dit is mijn mooiste dubbele Galanthus. Spijtig genoeg is het naamkaartje verdwenen. Bloeit vrij lang heb ik de indruk . Wie kent het?

Frankie Wulleman

Ziet er mij één of andere Greatorexdouble uit...misschien 'Desdemona', staat hier nu ook te bloeien.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

#7
 Eigenlijk is de gelijkenis met de Galanthus Greatorexdouble Desdemona wel heel groot. Ik zie eigenlijk geen verschil op de foto .
Vandaag heb het etiket toch  nog gevonden! Ik had het wat te diep gestoken .Het is Galanthus Hippolyta . Toch bedankt voor de hulp Frankie!