Bloei in de schaduw 2017

Gestart door Wim Boens, 5 maart 2017, 17:01:10

Vorige topic - Volgende topic

Theo Stronks

Deze plant staat voor een groot gedeelte v/h jaar binnen,kan zeker geen direct zonlicht verdragen,Petrocosmea cryptica.

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Theo Stronks op  1 oktober 2017, 11:44:15
Deze plant staat voor een groot gedeelte v/h jaar binnen,kan zeker geen direct zonlicht verdragen,Petrocosmea cryptica.

Nog nooit gezien Theo! Zijn dat resten van bloemen of zijn ze op komst?

Theo Stronks

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  1 oktober 2017, 23:22:12
Citaat van: Theo Stronks op  1 oktober 2017, 11:44:15

Nog nooit gezien Theo! Zijn dat resten van bloemen of zijn ze op komst?
Ze beginnen net te bloeien Lily-Anne,de kleur is wit met een vleugje lichtblauw.

Wim Boens

Daarnet op de kop getikt bij kwekerij Epimedium: Saxifraga fortunei 'Shiranami' (Japans voor "Witte Golf").

Binnenkort trouwens een schitterend artikel van de hand van onze eigenste Gerrit Eijkelenboom over deze herfst-saxjes in ons tijdschrift...ik kijk er alvast naar uit.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Jan Tholhuijsen

Citaat van: Wim Boens op 12 oktober 2017, 11:42:27
Daarnet op de kop getikt bij kwekerij Epimedium: Saxifraga fortunei 'Shiranami' (Japans voor "Witte Golf").

Binnenkort trouwens een schitterend artikel van de hand van onze eigenste Gerrit Eijkelenboom over deze herfst-saxjes in ons tijdschrift...ik kijk er alvast naar uit.

Mooie sax, Wim.  Ben ook benieuw naar het artikel, ik heb er nu een stuk of drie en wil er wel wat meer over weten. De twee laatste weet ik niet of ze daartoe behoren.
Omgeving Roosendaal

Theo Stronks

In de turf heeft deze Kalmiothamnus "Hytor" het goed naar z,n zin.

Theo Stronks

Nog een Saxifraga die in de herfst tot bloei komt Saxifraga fortunei "Tanz des Kranichs".