Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Na drie weken zwoegen (op een opgelegd rustig tempo ) zijn alle juno irissen eindelijk herpot en hebben de potten hun plaats gekregen in één van de serres. Het wordt stilaan een wat te grote verzameling als ik de 119 potten na afloop tel. En dan staan er nog een reeks zaaipotten te wachten in de bakken opzij die ook ooit een plaats gaan vragen. Pfff.Ter verduidelijking, niet alle potten zijn juno irissen. In de achtergrond staan ook nog wat tulpen...
Heeft ongetwijfeld heel wat zweet gekost !Die uitdrukking "achteraan staan nog wat tulpen" is ook een understatement !!!!
Citaat van: Luc Gilgemyn op 30 oktober 2017, 17:32:15 Heeft ongetwijfeld heel wat zweet gekost !Die uitdrukking "achteraan staan nog wat tulpen" is ook een understatement !!!! Dat soort zweet is gratis . Voor het verpotten heb ik ondertussen extra hulp ingeroepen.
Ongelofelijk Luc, wat een indrukwekkende display en collectie. Zijn dit soort irissen niet winterhard dat ze in de koude (?) kas moeten, of is het zo makkelijker om ze te kweken?
Citaat van: Luc Scheldeman op 30 oktober 2017, 09:21:36Na drie weken zwoegen (op een opgelegd rustig tempo ) zijn alle juno irissen eindelijk herpot en hebben de potten hun plaats gekregen in één van de serres. Het wordt stilaan een wat te grote verzameling als ik de 119 potten na afloop tel. En dan staan er nog een reeks zaaipotten te wachten in de bakken opzij die ook ooit een plaats gaan vragen. Pfff.Ter verduidelijking, niet alle potten zijn juno irissen. In de achtergrond staan ook nog wat tulpen...Het ziet er allemaal heel proper uit Luc!
Dank voor je uitleg. Nog een vraagje: kweekt u deze irissen op uit zaad of uit bollen. Enthousiast door de prachtige bloemen in dit topic ging ik op zoek op het internet naar verkopers van deze bollen, maar die vond ik niet.