Overige houtige gewassen

Gestart door Frankie Wulleman, 3 april 2010, 19:28:53

Vorige topic - Volgende topic

Mark Stolk

Citaat van: Frankie Wulleman op 14 april 2025, 10:11:10
Lithodora zahnii staat hier al enkele jaren maar heeft nog nooit zo goed gebloeid als nu. In andere jaren durven de bloemknoppen wel eens te bevriezen.
Kennelijk een goed jaar, de mijne staat ook zo fraai te bloeien. Het is een bijzondere kleur blauw, niet zo intens als van de meeste gentianen, maar een beetje lichtgevend.
Met vriendelijke groet

Marcel van den Berg

Lithodora zahnii staat hier al enkele jaren maar heeft nog nooit zo goed gebloeid als nu. In andere jaren durven de bloemknoppen wel eens te bevriezen.

Prachtig struikje, ik hem hem ook staan maar bij de mijne zijn de bloemen meer gesloten en dieper blauw van kleur.
Deze heb ik een paar jaar terug op de plantenmarkt in Utrecht gekocht.

[attachimg=1]

Frankie Wulleman

Citaat van: Marcel van den Berg op 15 april 2025, 17:29:13

Prachtig struikje, ik hem hem ook staan maar bij de mijne zijn de bloemen meer gesloten en dieper blauw van kleur.
Deze heb ik een paar jaar terug op de plantenmarkt in Utrecht gekocht.

[attachimg=1]

Amai Marcel, dat is wel een heel mooi exemplaar met inderdaad een erg diepe blauwe kleur. Mocht je die eens kunnen stekken...
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Salix simulatrix.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Rudi Berthels

De Lagerstroemia indica staat dit jaar weer schitterend te bloeien

Marc Coolens

De herfstkleuren van de hamamelissen zijn prachtig dit jaar.Werkelijk heel intens.

Marc Coolens

Nog een kleurrijk item, Cornus Kousa waar de bloemknoppen reeds klaar staan voor volgende lente , foto 1 en2
Derde foto is van een struikpioen soms ook boompioen genoemd.

Herman Mylemans

Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Marc Coolens op  8 oktober 2025, 17:38:19Nog een kleurrijk item, Cornus Kousa waar de bloemknoppen reeds klaar staan voor volgende lente , foto 1 en2

Prachtig Mark ....ik zoek een Cornus die klein blijft en ook die mooie herfstkleuren vertoont...Bestaat dat ?
Ook de Acers zijn nu prachtig ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Marc Coolens

Acers zijn zeer waardevol in de herfst Kris ,prachtige kleur op de foto ((3 Heb 2 keer 1 aangeplant maar iedere keer verloren.
Een klein blijvende Cornus ben ik nog niet tegengekomen Kris. In het boek " Bloeiende heester van Roger Phillips en Martyn Rix " staan er alleen hoog groeiende.
Wel heb ik een struik Enkianthus campanulatus staan . Is na zeker 16 jaar +/- 2 m hoog en +/-1.5 m breed.
De herfstkleur was dit bloedrood , jammer genoeg geen fotogenomen.
Geeft in de lente mooie hangende klokjes zou ook pronkklokje genoemd worden.

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 11 november 2025, 08:51:14
Citaat van: Marc Coolens op  8 oktober 2025, 17:38:19Nog een kleurrijk item, Cornus Kousa waar de bloemknoppen reeds klaar staan voor volgende lente , foto 1 en2

Prachtig Mark ....ik zoek een Cornus die klein blijft en ook die mooie herfstkleuren vertoont...Bestaat dat ?
Ook de Acers zijn nu prachtig ...
Kris, Cornus kousa 'Girard's Dwarf' is een dwergvorm, groeit ongeveer 1m in 10 jaar.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op Gisteren om 09:01:14Kris, Cornus kousa 'Girard's Dwarf' is een dwergvorm, groeit ongeveer 1m in 10 jaar.
Bedankt Herman , ga ik eens opzoeken .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Marc Coolens

Goeie tip Herman voor kleine tuinen ((14