Iris 2013 (overige : niet Juno of Onco)

Gestart door Gerrit Eijkelenboom, 9 januari 2013, 11:41:19

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Mooie bosjes, Lida, die hebben alleszins niet van de kou geleden vorig jaar.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Hans Meulenbelt

Iris 'Pixie' staat hier ook te bloeien. De kleur is in werkelijkheid niet donkerblauw, maar eerder paars, maar de camera heeft blijkbaar moeite om die kleur vast te leggen.

Hans Meulenbelt.
Leusden, Nederland.

Danny Bonnez

Ik heb de voorbije jaren geprobeerd om Iris danfordiae in de tuin te houden . Telkens het jaar erop alleen grassprietjes......
Jammer dat deze beauty niet wil lukken . Ik heb nog een optie , ik probeer deze eens in mijn bollenbed , we zien wel wat het wordt . Verder voor het algemeen een mager seizoen voor deze Irissen ,minder bloei dan vorig jaar , behalve Iris hyrcana doet  het heel goed dit jaar . (foto al eerder gepost )
Ieper , West-Vlaanderen

Cor van Kapel

Nog even voordat koning winter weer toeslaat, temp. is hier momenteel + 1°C.

Deze Irisjes heb ik als I. 'Sheila Ann Germany' aangeschaft. Ontstaan uit de kruisingsouders I. histrioides var. major en I. winogradowii, aldus Kwekerij De Schüllhorn.

Gerrit Eijkelenboom

Mooi Cor. Als ik jouw mooie pot zo zie met gave bloemen, die je elk moment kunt bewonderen en ik zie uit het raam mijn retuculata's, die tot snot staan te worden in sneeuw en regen en wind, dan denk ik: ook maar een potje in de kas. Of doen ze het daar niet goed, dat heb ik meen ik eens gelezen?

Luc Scheldeman

Iris zagrica uit Iran
Torhout, West-Vlaanderen

Cor van Kapel

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 10 maart 2013, 15:05:23
Mooi Cor. Als ik jouw mooie pot zo zie met gave bloemen, die je elk moment kunt bewonderen en ik zie uit het raam mijn retuculata's, die tot snot staan te worden in sneeuw en regen en wind, dan denk ik: ook maar een potje in de kas. Of doen ze het daar niet goed, dat heb ik meen ik eens gelezen?
Nou dat zag ik gisteren ook aankomen Gerrit, daarom heb ik er een stolpje overheen gezet. Ik had enkele weken geleden twee potten I. danfordiae in knop staan toe die laatste sneeuw kwam, ook snot. Daarom wilde ik de elementen met deze pot even voorzijn, ze staan n.l. ook buiten.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Luc Scheldeman op 10 maart 2013, 15:06:34
Iris zagrica uit Iran

Een bjoetie, Luc !  :o :o

Hier Iris winogradowii in bloei - een aanwinst uit Nettetal ! ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 10 maart 2013, 17:51:49

Knap Luc & Luc !!!

Deze heb ik als winogradowii 'Alba' ....(staat in het peatbed)
Nog een laatste foto van 'Katherine Hodgkin ' ....Foto's dateren van 3 maart 2013 .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Wim Boens

Hmmm, die winogradowii's  ((6 ((6

Hier nu in bloei:

Iris bakeriana
Iris reticulata 'Natascha'
Iris reticulata 'Violet mystery'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Cor van Kapel

Citaat van: Luc Gilgemyn op 10 maart 2013, 17:51:49
Staan er erg mooi bij Luc, dacht dat I. winogradowii "afhangende" bloemen had, maar die van jouw staan toch gewoon rechtop ))8. Of is mijn info niet correct ))4. Had die vorig jaar ook uit Nettental (welliswaar NL-verkoper) meegebracht maar die van mij komen nog maar net boven de grond.

Luc Gilgemyn

Dank u Cor !
Van 'afhangende' bloemen bij Wino' heb ik nog nooit gehoord, ik denk dat je één en ander door elkaar haalt Cor  ((15... overigens komen mijn exemplaren van bij Koos van Dijk vandaan, ze hebben dus ook een NL nummerplaat  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Roest

Toch goed gekomen na de vorst, Iris reticulata ‘Harmony’
Gerrit Roest
Reusel, Noord-Brabant, Nederland

Cor van Kapel

Citaat van: Luc Gilgemyn op 17 maart 2013, 12:06:29
Van 'afhangende' bloemen bij Wino' heb ik nog nooit gehoord,.............
Had dat bij de beschrijving van deze soort op een of andere site gelezen, maar ehhhhh ........ vind ze zo zeker zo mooi 8).
Citaat van: Luc Gilgemyn op 17 maart 2013, 12:06:29
..............mijn exemplaren van bij Koos van Dijk vandaan, ........
Als dat Plantworld Holland is, komen ze uit dezelfde stal ;D.

Cor van Kapel

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 11 maart 2013, 21:02:27
Nog een laatste foto van 'Katherine Hodgkin ' ....
Vond je 'Katherine Hodgkin' al verdacht veel lijken op mijn 'Sheila Ann Germany' (antw. 63), maar geen wonder volgens Peter C. Nijssen http://www.pcnijssen.nl/v2/product.php?id_product=846&id_lang=4 hebben ze dezelfde kruisingsouders. Over verwarring gesproken ))5 ))5.