Da's nog een idee, Gerrit, we moeten daar misschien eens over nadenken. Alleen, wij hebben aan deze kant van het kanaal niet die cultuur van het planten showen, zoals die in Engeland bestaat. Als je ziet hoe hard de NRV al die jaren heeft geprobeerd op de verkoopdag ook een soort show op poten te zetten om die dan in de laatste jaren steeds verder te zien afkalven, dan moet je daar toch eens bij nadenken...
Het "showen" van perfecte planten vereist grote kennis en gigantisch veel geduldig werk... en de enen slagen daar al beter in dan de anderen. Je ziet ook wel een aantal "mindere" planten op die shows, maar beginners worden natuurlijk ook aangemoedigd en de AGS wil met dit hele "gedoe" vooral de vereniging en de liefde voor rotsplanten propageren, iets waar je uiteraard alleen maar blij mee kan zijn. En uiteraard geeft het de nodige zelfvoldoening om bij een showplant stil te staan en dan te bedenken : "hmm, mijn exemplaar in de tuin (of in de kas) is minstens even goed". Dat geeft de burger moed ! 
Om nog even terug te komen op een BENE-show: De NRV heeft idd elk jaar een plantenshow in een tent als begeleider van de verkoopdag. Elk jaar wordt dat wat minder, hoewel ik met plezier daar een rondje doe.
In vroeger jaren was dat wel anders, toe werd het gehouden in een ruimte in het kassencomplex. Er waren categorieen met prijzen. (meen ik) Dat had nog wel wat. Maar het geheel werd gehouden in de schaduw van de verkoopdag. De mensen hadden slechts oog voor de verkoopdag. De show was een bijprogramma.
Als je iets organiseert zoals Harlow, moet dit het hoofdprogramma zijn. En natuurlijk is het dan prachtig als er verkopers, misschien zelfs uit de UK komen, die het geheel opluisteren.
Dat het in de UK traditie is, dat zal wel, maar ooit moet een traditie begonnen zijn. Dus waarom geen traditie starten in de lage landen.