Bloei maart - april 2013

Gestart door Jean-Pierre Hensen, 4 maart 2013, 20:10:57

Vorige topic - Volgende topic

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 11 april 2013, 22:33:02
Nog een tweede soort uit die trog (kan even de naam niet vinden ) in detail ...
Kris die Townsendia's zien er prachtig uit. Hebben die een afdak gehad?
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Gyi Peelaerts op 12 april 2013, 11:31:08
nog enkele

Je Bulbocodiums vernum zijn indrukwekkend Gyi . Doet me goesting krijgen om ze eindelijk maar eens van die pot te bevrijden .....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 12 april 2013, 15:11:49
Kris die Townsendia's zien er prachtig uit. Hebben die een afdak gehad?

Dank je wel Herman . Ze hebben een dakje gekregen vanaf eind november tot eind februari .Dit betekent dat ze dit jaar nog een aantal sneeuwtoestanden over zich hebben gehad .Want ik heb het dakje niet meer terug boven gehaald ....Nu moest ik weten dat er ieder jaar genoeg en lang genoeg sneeuw was ...ik zou ze geen dakje geven .
Nu let op met Townsendia's ....als ze te droog komen in de winter dan doen ze het ook niet goed. Tenminste dat is mijn ervaring. Ze staan hier  in een mengsel van brekerzand en grit en dat betekent zeer zeker dat ik er in de winter moet aan denken om ze een aantal keren toch wat vocht toe te dienen ....

Luc Gilgemyn

Citaat van: Gyi Peelaerts op 12 april 2013, 11:31:08
nog enkele

Ik ben het helemaal met Kris eens, Gyi, dat "veldje" Bulbucodium vernum ziet er schitterend uit !  :o :o
Harelbeke-West-Vlaanderen

Johan Keulemans

De eerst Pulsatilla staat hier in bloei.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Bert Stegeman

Ja als het weer even goed blijft gaat het snel.
maar daar waren we aan toe.
Ja het gaat ook snel met het onkruid dat met dit weer ook weer van zijn slechte kant laat zien.
Maar heerlijk weer vandaag voor de tuin.
dat is ook te zien aan mijn foto's ((12

Foto 1 Morisia monathos
        Die al weer een zeer stenge winter heeft overleeft. naar mijn iedee heeft hij het erg naar zijn zin hij is redelijk groter geworden.
Foto 2 Fritilaria Uvavulpis.
         Afgelopen najaar in Utrecht gekocht staat er prachtig bij. Nu de andere Fritilaria Uvavulpis nog.
Foto 3 Clematis Integrifolia.
        Komt binnen kort ook tot bloei.
Foto 4 Mijn mini trogje met  nu in bloei Draba Hoppeana

Theo Stronks

Nu de zon echt doorbreekt komt ook deze Tecophilaea cyanacrocus tot z,n recht.

Luc Gilgemyn

Blauw, blauwer, blauwst, Theo !  8)  Altijd een prachtbloem !

1 en 2) Alhoewel hij onder die naam verkocht werd/wordt, is dit NIET Pulsatilla "Budapest" - maar hij is toch de moeite waard !  -2(

3) Hutchinsia alpina fleurt elk hoekje in de rotstuin op, waar het zich uitzaait.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Theo Stronks op 14 april 2013, 15:06:53

En zo maar buiten .... ((13   Knap resultaat Theo !

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 14 april 2013, 18:35:38
Blauw, blauwer, blauwst, Theo !  8)  Altijd een prachtbloem !
1 en 2) Alhoewel hij onder die naam verkocht werd/wordt, is dit NIET Pulsatilla "Budapest" - maar hij is toch de moeite waard !  -2(

Zeker weten Luc .......

Wim Boens

Jouw Tecophilaea ziet er super uit, Theo!

1 en 2) Alhoewel hij onder die naam verkocht werd/wordt, is dit NIET Pulsatilla "Budapest" - maar hij is toch de moeite waard !  -2(

Haha, Pulsatilla ex Budapest Strain! :D Mooie bloeier, hier staat hij in de knop!

Hier opende Pulsatilla vulgaris 'Papageno' zijn reusachtige versneden (veel mensen houden niet van deze vorm, door zijn "misvormde bloemen") bloemen.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Cor van Kapel

Citaat van: Wim Boens op 14 april 2013, 19:46:29
Hier opende Pulsatilla vulgaris 'Papageno' zijn reusachtige versneden (veel mensen houden niet van deze vorm, door zijn "misvormde bloemen") bloemen.
Kan me daar wel iets bij voorstellen Wim, persoonlijk vind ik de 'gewone' bloemvorm van Pulsatilla ook mooier dan deze vorm. Vind dit zo'n 13 in een dozijn bloem ))4.

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 11 april 2013, 22:33:02
Nog een tweede soort uit die trog (kan even de naam niet vinden ) in detail ...

Deze had ik nog niet gezien. Mooi resultaat, Kris, wordt die trog afgedekt in de winter. Townsendia's hebben het niet zo begrepen op onze winterse nattigheid heb ik begrepen?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Wim Boens op 14 april 2013, 19:46:29

Jouw Tecophilaea ziet er super uit, Theo!

1 en 2) Alhoewel hij onder die naam verkocht werd/wordt, is dit NIET Pulsatilla "Budapest" - maar hij is toch de moeite waard !  -2(

Haha, Pulsatilla ex Budapest Strain! :D Mooie bloeier, hier staat hij in de knop!

Toch wel een opvallende Pulsatilla, Wim, al hou ik liever ook van de gewone vormen, zoals deze zaailing van 'Budapest' die iedereen schijnt te hebben.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op 14 april 2013, 21:19:01
Deze had ik nog niet gezien. Mooi resultaat, Kris, wordt die trog afgedekt in de winter. Townsendia's hebben het niet zo begrepen op onze winterse nattigheid heb ik begrepen?
Jawel Frankie , ik geef je hetzelfde antwoord als Herman  ;D
Ze hebben een dakje gekregen vanaf eind november tot eind februari .Dit betekent dat ze dit jaar nog een aantal sneeuwtoestanden over zich hebben gehad .Want ik heb het dakje niet meer terug boven gehaald ....Nu moest ik weten dat er ieder jaar genoeg en lang genoeg sneeuw was ...ik zou ze geen dakje geven .
Nu let op met Townsendia's ....als ze te droog komen in de winter dan doen ze het ook niet goed. Tenminste dat is mijn ervaring. Ze staan hier  in een mengsel van brekerzand en grit en dat betekent zeer zeker dat ik er in de winter moet aan denken om ze een aantal keren toch wat vocht toe te dienen ....