Als je er geen plek voor hebt, hoor ik het wel........ 
Ik wist wel dat ik op jou zou kunnen rekenen....

... wat zit dit forum toch boordevol vriendelijke, hulpvaardige mensen...

Nu ga ik misschien op wat teentjes trappen, maar ik vind die Engelse shows echt verschrikkelijk om te zien. Van die klinische, lange tafels met potten planten erop. Enige "sfeer" heb ik niet kunnen ontdekken. Begrijp me niet verkeerd, er staan echt wel mooie planten tussen, maar mij zal je er niet snel vinden. Geef mij maar een mooie tuin waarin planten te zien zijn in een (nagebootste) natuurlijke omgeving. Dan zijn ze maar iets minder gemakkelijk te bekijken en te fotograferen...

Tja.... de Sven houdt wel van een knuppel in het hoenderhok te zijner tijd....

Of heb je een trauma overgehouden aan je schooltijd Sven, want dit gaat door in een schoolzaal.. ?

De "sfeer", wat sowieso al een subjectief gegeven is, zit 'em in het geheel, Sven. Praatje maken, vrienden ontmoeten, plantje kopen.... en dan uiteindelijk de tentoongestelde planten bewonderen en bespreken met de vrienden of zelfs de kweker die dan uitlegt hoe hij het dan wel doet om die perfectie te bereiken... of gewoon die moeilijke dingen in leven te houden...
Een aantal planten die er te zien zijn, kun je in een tuin in onze streken trouwens niet groot brengen. Dat is trouwens ook één van de redenen waarom in Engeland zoveel in pot wordt gekweekt : het natte klimaat daar laat nu eenmaal niets anders toe... en niet iederéén kan de bergen in om ze ter plaatse te gaan bekijken

De shows werden origineel ook in het leven geroepen door de AGS om méér mensen met dit soort planten te laten kennis maken en zodoende ook leden te werven voor de vereniging. De manier waarop ze worden tentoongesteld is nu eenmaal wat ze is : gericht op de praktijk om ze gemakkelijk, voor iedereen bereikbaar van dichtbij te kunnen bekijken.
Ik zie echt geen vergelijking met een "Little Miss" verkiezing Sven ....?

- de gemiddelde leeftijd van de bezoekers ligt trouwens ook veel hoger...