Bloei mei-juni 2013

Gestart door Jan Fouquaert, 1 mei 2013, 00:14:42

Vorige topic - Volgende topic

Jan Fouquaert

Potentilla megalantha.
Een makkelijke plant. Blijft binnen de perken en zaait zich niet uit.
Dat kan niet gezegd worden van de volgende planten.

Een zich zelf gezaaide Dianthus.
Ze beginnen er aan ...
De noordkant van mijn rotstuin die ik helemaal gerenoveerd heb, staat ook al vol met kleine anjertjes.
Wie er wil, mag ze komen wieden. --11
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Bart Moerland

Een close-up van een ouwe getrouwe...grote rode bloemen.....

Potentilla nitida rubra

'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Magnar Aspaker

Good people of the VRV forum.

I have been quiet for quite a long time. We had a very hard winter with little snow, and deep frost in the ground. Lost many plants, especially bulbous ones. Spring came very late, and even 3 weeks ago there was still frost in the ground. But the later 2 weeks have been wonderful, with summer temperatures. Actually we have had the highest May temperature that has ever been recorded. So now at last I have some pics to show you.  :)

Adonis koreana
Adonis pyrenaica
Anemone nemorosa Green Fingers
Aquilegia jonesii

Luc Gilgemyn

Welkom terug, Magnar !
Goed te zien dat je eindelijk ontdooid bent...  -7(
Een mooie selectie die je laat zien !  En alleen nog maar met de "A"  -2(

Een echte Aquilegia jonesii zien we ook niet elke week !  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

It was quite quiet indeed. Afraid you quit the forum. But there you are. With a row of beautiful plants to start with.

I hope, there will be some plants left after your bad winter. Maybe they still recover and we and you will enjoy for instance all those magnificent Meconopsis.

Het was inderdaad tamelijk rustig. Was bang dat je het forum had verlaten, maar je bent er. Met een rij prachtige planten om mee te beginnen.

Ik hoop dat er nog wat planten over zijn na je akelige winter. Misschien herstellen ze zich nog en dat jij en wij nog kunnen genieten van bijv die prachtige Meconopsis.

Magnar Aspaker

Dank jullie wel, Luc en Gerrit.  :)

Yes plants are still emerging from the ground. Just saw a Cremanthodium putting it's nose up today.

Here are some more frome the last part of May:

Anemone nemorosa fl pl
Anemone nemorosa Hilda
Anemone nemorose Pink Delight
Callianthemum farreri

Wim Boens

Inderdaad prachtige planten, Magnar. Ik ben blij dat jullie lente ook begonnen is!  :D

Ik kijk al uit naar wat volgt op die mooie Anemone's en dat prachtige Aquilegia'tje!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Danny Bonnez

Schitterende planten Magnar !  ((14

Hier ook een paar foto's : foto 1 , Veronica gentianoides 'Nana' al reeds getoond op het forum maar een heel mooie plant
vind ik toch , is trouwens nieuw hier in de tuin .
foto 2 , Geranium sanguineum 'Canon Miles' , een recente cv.  Alle sanguineum cv's staan er momenteel prachtig bij ,
toch wel dankbare planten !
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Wim Boens op 30 mei 2013, 13:48:43
Een cadeautje van een heel lieve forumnist staat hier nu in bloei: Horminum pyrenaicum.

Staat hij "in" een tufsteen Wim - of er tussenin ?
Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

Citaat van: Luc Gilgemyn op 31 mei 2013, 21:28:06
Citaat van: Wim Boens op 30 mei 2013, 13:48:43
Een cadeautje van een heel lieve forumnist staat hier nu in bloei: Horminum pyrenaicum.

Staat hij "in" een tufsteen Wim - of er tussenin ?

Er tussenin, Luc!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Frankie Wulleman

Citaat van: Magnar Aspaker op 31 mei 2013, 00:19:36
Good people of the VRV forum.

I have been quiet for quite a long time. We had a very hard winter with little snow, and deep frost in the ground. Lost many plants, especially bulbous ones. Spring came very late, and even 3 weeks ago there was still frost in the ground. But the later 2 weeks have been wonderful, with summer temperatures. Actually we have had the highest May temperature that has ever been recorded. So now at last I have some pics to show you.  :)

Adonis koreana
Adonis pyrenaica
Anemone nemorosa Green Fingers
Aquilegia jonesii

Welkom terug, Magnar, het moet vast en zeker een lange winter geweest zijn bij jullie.
Prachtige prestatie om A. jonesii zo goed te laten gedijen. Hoe slaag je daar in ?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Hier komen nog enkele erodiums in bloei. Ik vind reigerbekjes eigenlijk mooier dan de verwante geraniums en nog beter passen in de rotstuin.
Erodium guttatum (foto 1 en 2)
Erodium petraeum subsp. crispum (foto 3 en 4)
Beide zijn nog jonge planten, ik hoop op nog veel meer bloemen. Ik vermoed dat deze planten ook uitstekend op de tuf kunnen.

Frankie Wulleman

Linum 'Gemmell's hybrid'. (foto 1 en 2)
Een akeleitje. (foto 3 en 4)

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op 31 mei 2013, 22:08:48
Hier komen nog enkele erodiums in bloei. Ik vind reigerbekjes eigenlijk mooier dan de verwante geraniums en nog beter passen in de rotstuin.
Erodium guttatum (foto 1 en 2)
Erodium petraeum subsp. crispum (foto 3 en 4)
Beide zijn nog jonge planten, ik hoop op nog veel meer bloemen. Ik vermoed dat deze planten ook uitstekend op de tuf kunnen.

Inderdaad mooie , interessante planten Frankie !
Ieper , West-Vlaanderen

Magnar Aspaker

Citaat van: Frankie Wulleman op 31 mei 2013, 21:56:04

Welkom terug, Magnar, het moet vast en zeker een lange winter geweest zijn bij jullie.
Prachtige prestatie om A. jonesii zo goed te laten gedijen. Hoe slaag je daar in ?

I grow Aquilegia jonesii in a scree bed with a mix of gravel and mineral soil, dug up from a natural scree. My plants now are small.. 3 years old and flower for the first time this summer. I had another one for about 10 years, and it flowered very well all the time, until it died,, of old age I suspect.