Mooi zo, Hans ! Ik begon mij inmiddels al af te vragen of ik de enige was die ook de bloemen op de silver's kon appreciëren ! 
Ze worden hier in de volksmond niet voor niets "Schildersverdriet" genoemd ! Fantastische beelden !
Dank je, Luc, voor het compliment en fijn te horen dat je ook geniet van de bloemen van de Zilver Saxifraga's.
De plant die in de volksmond Schildersverdriet wordt genoemd is echter geen Zilver Saxifraga. Het is een plant die behoort tot de sectie Gymnopera. Deze sectie telt slechts 4 soorten, die alleen in Europa voorkomen, nml. S. cuneifolia, S. hirsuta, S. spathularis en S. umbrosa. Deze soorten vormen leerachtige rozetten, die altijd groen blijven en ook de bloemstengels vertonen wel gelijkenis met de Zilvers. Het grote verschil is dat er bij de sectie Gymnopera geen kalkafscheiding op de bladeren aanwezig is.
In de natuur zijn verschillende onderlinge hybriden gevonden en zelfs hybriden met de sectie Ligulatae, met de Zilvers dus. De bekende S. 'London Pride' is ook een hybride, het is een plant die al in de 17e eeuw in Engeland is ontstaan in iemands tuin en het is een kruising tussen S. spathularis en S. umbrosa (= S. x urbium). Het Schildersverdriet is eveneens een hybride, maar op internet kom je zowel S. x urbium als S. x geum (= S. hirsuta x S. umbrosa) tegen als wetenschappelijk benaming. Misschien weet iemand anders of ons Schildersverdriet dezelfde plant is als S. x urbium 'London Pride' of toch S. x geum?