Bloei juli - augustus 2013

Gestart door Luc Gilgemyn, 1 juli 2013, 08:39:48

Vorige topic - Volgende topic

Gerrit Eijkelenboom

Dank je Theo en Kris. Ja, Flevoland-slakkenland. Op de vette klei hier is dat een verloren strijd. Mijn troggen - ik heb dat al eens eerder verteld - staan op stenen en die stenen staan in een schaal met water. Eenvoudig en effectief. In die troggen kweek ik de slakgevoelige planten. In de rotstuin staan planten die voor slakken niet lekker cq te stug zijn.

Gerard Verweij

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 16 juli 2013, 22:53:34
Dank je Theo en Kris. Ja, Flevoland-slakkenland. Op de vette klei hier is dat een verloren strijd. Mijn troggen - ik heb dat al eens eerder verteld - staan op stenen en die stenen staan in een schaal met water. Eenvoudig en effectief. In die troggen kweek ik de slakgevoelige planten. In de rotstuin staan planten die voor slakken niet lekker cq te stug zijn.
Ik wil nu proberen de slakken zwemmen te leren........... :P :P

Johan Keulemans

Citaat van: Gerard Verweij op 17 juli 2013, 06:17:56
Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 16 juli 2013, 22:53:34
Ik wil nu proberen de slakken zwemmen te leren........... :P :P

Gerard toch  ))8
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

Fuchsia pumila
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Gyi Peelaerts

Hier staat de fuchsia pumila ook inbloei ook de Rosoea beesiana ,de witte gentiaan,en een onbekende

Gyi Peelaerts

nog enkele die in de bloei staan zoals de zwarte lis en de gele papaver ! !

Bert Stegeman

Ik ben benieuwd naar mijn eigen tuin.
Maar hier groeit en bloeit van alles gisteren en vandaag prachtige sempervivums en in het wat nattere gedeelte hier prachtige soorten dactylorhiza's gezien ;) ;) ;).
Verder komen hier ook prachtige Campanula's tegen.
En veel meer moois.

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Gyi Peelaerts op 18 juli 2013, 19:02:10
nog enkele die in de bloei staan zoals de zwarte lis en de gele papaver ! !
Guy,
Het door u genoemde zwarte lis, is naar mijn mening Ophiopogon planiscapus niger
Nb heel mooi als je er middenin enkele gele crocussen  of een bosje sneeuwklokjes laat groeien
Groetjes
Lily-Anne

Gerrit Eijkelenboom

Dartel dansen de klokjes van Campanula scheuchzeri in de wind.

Frankie Wulleman

Een eerste bloem op een zelfgezaaide Papaver rhaeticum. De slakken zijn overigens dol op deze plant.  >:(
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Campanula coruhensis is hier nooit rijk bloeiend, zo nu en dan verschijnen er wat van de grote witte bloemen. (foto 1)
Dianthus ferrugineus maakt nog atijd nieuwe bloemen die zeer intens gekleurd zijn. (foto 2)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Gerard Verweij

Op dit moment staat Penstemon utahensis in bloei

Gerard Verweij

Deze dianthus (naam niet bekend) bloeit ook nog.
Deze komt ws. bij Peter Rijntjes vandaan.

Wim Boens

Arthropodium albidum 'Rubrum' met zijn eigenaardige bloempjes is er ook.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Gerrit Eijkelenboom

Daar is niet veel over te vinden Wim. Ja, afkomstig uit NZL en uiterst fijne witte bloempjes. Kun je de sluier oplichten?