Pleiones

Gestart door Kris De Raeymaeker, 12 februari 2010, 23:13:54

Vorige topic - Volgende topic

Luc Gilgemyn

Citaat van: Luc Scheldeman op  9 april 2013, 11:37:00

Mooi mooi mooi.  Jammer dat ik hiervan geen kaas gegeten heb.

Nochtans... een stukje kaas en een glaasje wijn... dat gaat er bij jouw toch altijd in ?  -1(

Er is ook nog hoop voor de (nabije) toekomst...  er is immers volop beweging gekomen in de verzameling -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Nova de Jong

Mooi dat ze nu eindelijk op gang komen bij jou Luc  ((12

Ongeveer de helft heb ik sinds zondag al buiten staan, op een tuintafel in de hoop dat die enigzins een drempel vormt voor de slakken en ander gespuis.
Ik heb er vertrouwen in dat de Pleione's geen hinder zullen ondervinden van de lage nachttemperaturen  ::)

Citaat van: Peter Verschelde op  9 april 2013, 09:41:28
in de handel zijn zelfklevende koperbanden te verkrijgen,heeft iemand daar ervaring mee want daar zouden die beesten niet over kunnen zegt men.
peter

Ik heb in het verleden kopertape gebruikt rond twee potten met Cypripediums, Er was geen vraat te bespeuren bij de planten maar ik vond het niet esthetisch. Omdat de tape dun is ging het kreukelen toen deze op de pot werd geplakt. Daarna ben ik weer overgegaan op slakkenkorrels...
orchids are like accessories, a woman can never have enough...

Peter Verschelde

bedankt v/d info khadija maar ik zit te denken om een band rond mijn verhoogde bak te hangen(strook vol koper) 3x1,5meter
ik ben al blij dat het bij u werkte en ik kan er zeker inkomen dat het op ronde potten geen zicht is.
vg,peter.

Nova de Jong

Citaat van: Peter Verschelde op 12 april 2013, 09:59:34
bedankt v/d info khadija maar ik zit te denken om een band rond mijn verhoogde bak te hangen(strook vol koper) 3x1,5meter
ik ben al blij dat het bij u werkte en ik kan er zeker inkomen dat het op ronde potten geen zicht is.
vg,peter.

Koper houdt slakken tegen doordat het slijm met de koper reageert, de chemische reactie die daarbij ontstaat genereert een elektrische lading. 
De volgende fimpjes laten zien hoe koper slakken verdrijft:

http://www.youtube.com/watch?v=hoEf-8J8n2c
http://www.youtube.com/watch?v=MbDvhQMd-Dw&feature=endscreen

Dit laat zien dat een 9V omheining ook een optie is  8)

http://www.youtube.com/watch?v=EQ8RFlR0mD4
orchids are like accessories, a woman can never have enough...

Luc Gilgemyn

Interessante materie Peter en Khadija !  ((14

Inmiddels nog 2 Pleiones in bloei :

1 en 2 : Pleione captain hook is al een oude hybride (1988) van hookeriana x formosana.  Hij is praktisch volledig identiek aan hookeriana.

3 en 4 : Pleione shantung 'Ducat' - elk jaar weer een favoriet in de verzameling !  ;)

Johan Keulemans

De volgende Pleione's staan momenteel in bloei.

Pleione 'Tongariro'
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

Foto 1 en 2 Pleione Volcanello 'Honey Buzzard'

Foto 3 Pleione aurita
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

Johan Keulemans

Pleione Vesuvius 'Tawny Owl'

Johan Keulemans

Pleione Volcanello 'Song Trush'

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Johan Keulemans op 13 april 2013, 13:21:49
Foto 3 Pleione aurita

Verbazingwekkend vroeg Johan ....dat is bij mij altijd  de laatste ergens binnen een maand ....
Maar tevens verbazend mooi , laten we dat vooral niet vergeten!
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Johan Keulemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 13 april 2013, 19:22:15
Citaat van: Johan Keulemans op 13 april 2013, 13:21:49
Foto 3 Pleione aurita

Verbazingwekkend vroeg Johan ....dat is bij mij altijd  de laatste ergens binnen een maand ....
Maar tevens verbazend mooi , laten we dat vooral niet vergeten!

Heb nog een pot met Pleione aurita (andere kloon) en die zijn bloemknop laat ook nog wel even op zich wachten.

Johan Keulemans

Verder nog in bloei.
Pleione limprichtii (foto 1)
Pleione Bandai-San 'Sand Grouse' (foto 2)

Frankie Wulleman

Mooie collectie heb je, Johan, die Vesuvius ziet er wel een spectaculaire uit.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Johan Keulemans op 13 april 2013, 13:23:14
Pleione Vesuvius 'Tawny Owl'

Ongelofelijk hoe veel vroeger die bij jou bloeit dan bij mij Johan  :o - hier duurt het zeker nog 5 weken of zo - het is elk jaar één van mijn allerlaatste bloeiers. 
Jouw verzameling begint anders wel imposante afmetingen aan te nemen... het virus woekert blijkbaar welig...  -2(

Luc Gilgemyn

Citaat van: Johan Keulemans op 13 april 2013, 13:24:34
Pleione Volcanello 'Song Trush'

Uiteraard geen onbekende bij mij...  -2(
Ik vind dit altijd een zeer elegante, bescheiden verschijning !! Niet spectaculair van kleur maar toch heel mooi !