Oei, ik had al een tijd niet meer gekeken hier

, het kruid is mij bekend ik heb het gehad een paar jaar geleden, nu echt onhoudbaar woekeren doet hij inderdaad niet maar ik heb hem toen toch weggedaan om dat hij voor mij toch wat te hard ging, toch bedankt voor de tip!

Gyi jij ook bedankt! ondertussen is hij helemaal afgewerkt en zijn er al een 70 plantjes uitgeplant!
Wat het afstrooien betreft:Ik weet wel dat wat jullie suggereren in de natuur ook zo is , maar daar is het onmetelijk groot en daar vind ik het ook mooi, maar in een tuin vind ik dat het wat chaotisch overkomen en naargelang de groote wat je gebruikt zelfs echt rommelig! in de natuur storen afgevallen bladeren en takjes e.d. ook niet maar in een tuin komt dit ook niet over.
Het heeft gewoon te maken met optische illusie,hoe groter hoe minder iets opvalt, hoe kleiner hoe fijner er moet gewerk worden om het zelfde optisch effect te creeren. leg vijf afgevallen bladeren in een kleine trog en het komt rommelig over en afhankelijk van de grote van de rotstuin denk ik dat er hier ook rekening moet mee gehouden worden! nu heb ik een paar proefjes gedaan en aan een paar mensen(die niet met rotstuinen bezig zijn!) gevraagd wat zij er van vonden en allemaal kozen zij voor de fijnere afstrooilaag, wat ik dan ook ga gebruiken.
Eigenlijk moet het eerste wat je ziet in een rotstuin de planten zijn dan de rotsen en dan pas de afstrooilaag! soms zie je een mooi aangelegde rotstuin met tussen de stenen een op een scree gelijkende afstrooilaag die alle aandacht van de planten weg trekt.