Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
In deze tijd van het jaar zijn we ook al met bescheiden bloei heel tevreden, Gyi !!Hier vind ik momenteel op diverse plaatsen de kleine, aantrekkelijke Centaurium scilloides in bloei.Eens je hem in huis hebt gehaald raak je hem niet meer kwijt !De individuele plantjes zijn eerder kortlevend 2-3 jaar, maar dat is geen bezwaar, want de zaailingen duiken vlot overal op zonder ooit vervelend te worden.
Van onschatbare waarde ....wat ben ik blij dat Luc hem vorig jaar onder de aandacht bracht op dit forum ... : Cyananthus lobatus x microphyllus 'Sherriffs 'En nu dus nog steeds in bloei ! Begonnen ergens begin juli als ik het goed heb en nu dus nog altijd bezig ....
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 3 oktober 2013, 21:13:44Van onschatbare waarde ....wat ben ik blij dat Luc hem vorig jaar onder de aandacht bracht op dit forum ... : Cyananthus lobatus x microphyllus 'Sherriffs 'En nu dus nog steeds in bloei ! Begonnen ergens begin juli als ik het goed heb en nu dus nog altijd bezig ....Wow, idd wel heel interessant als hij nu nog bloeit en dan ook nog eens met zo'n prachtige bloempjes!!
Heel mooie plant, Kris.Moeilijk?
Citaat van: Gerard Verweij op 4 oktober 2013, 17:31:43Heel mooie plant, Kris.Moeilijk?Hier lijkt hij het erg naar de zin te hebben Gerard . Staat op een hellend stukje in een soort gravelbed (40 % leemachtige aarde aangevuld met 60 % gravel/split ed
This Dicentra has been flowering since middle of July, and is still keeping on. We hardly had any frost up here yet, which is most unusual. The plant is a seedling from this spring, and is suppoaed to be Dicentra peregrina x eximia.